Okay, sebelum start bab 17 ni. Saya nak buat pertukaran nama panggilan kepada Marissa. Dari Marissa tukar jadi Yuhanis.
******************************
"Yes. Jadi isteri pun saya setuju. Hehehe. " kata Yuhanis
" Ok jom suruh cikgu Erni panggil kan tok kadi. Lepas tu awak call your parents and i can call my parents. Kita kawin hari juga. " kata Shah.
" Gila ke apa? " kata Yuhanis sambil menjegil kan mata ke arah Shah yang sudah tersengih apabila dia kata lelaki itu gila.
" Ya saya gila kan awak. " kata Shah sambil tersenyum.
" Kita kawan dulu Ok. Nanti sampai jodoh kita kawin. Kalau dah jodoh tak ke mana lah Shah. Lagi pun kita dah nak habis sekolah dah. Lepas habis universiti kita kerja bagi ekonomi stabil dulu. Balas jasa parents kita dulu baru fikir pasal jodoh k. " kata Yuhanis dan Shah terus mengangguk kan kepala.
" Ok jom kita pergi ke tapak perkhemahan. " kata Naufal.
Mereka pun berlalu ke tapak perkhemahan.
******************************
" Ish macam mana nak pasang kan khemah ni? " rungut Nadzifah.
" Nadhirah pergi panggil Mika, Shah dan..... " tidak sempat Nadzifah mahu melengkapkan ayat nya. Nadhirah sudah potong percakapan nya.
" Abang Naufal. Ok yelah Nad pergi panggil mereka. " kata Nadhirah.
Setelah 10 minit baru Nadhirah kembali bersama Naufal, Mikael, dan Shah.
" Pergi panggil dia orang ke pergi menggatal dengan dia orang. Asal lambat sangat? Kenapa tak lambat lagi? " kata Yuhanis .
" Hoi aku pergi panggil dia orang lah. Tak hingin aku kat dia orang. Dah lah tak hensem kalau hensem tak pa gak." kata Nadhirah.
Apabila tersedar akan keterlanjuran nya berkata kata. Terus Nadhirah menekup Mulut nya. Rasa bersalah mula menyelubungi diri nya apabila tiba tiba sahaja Mikael dan Naufal berlalu pergi begitu sahaja.
" Kau lah ni adik. Ris dan Shah tolong pasang kan khemah kita orang nak pergi pujuk dua orang tu. " kata Nadzifah dan terus sahaja dia berlalu pergi meninggalkan tapak perkhemahan dan menuju ke kawasan air terjun bersama sama dengan Nadhirah.
" Asal tu? Macam lah tak pernah bergurau tiba tiba jah nak sentap. Yang Nadzifah seorang lagi. Nadhirah yang buat dia orang tu merajuk. Yang dia pergi pujuk sekali tu kenapa? " kata Shah.
" Biar lah kat dia orang dah lah pasang khemah cepat jap lagi kena masuk dewan. " kata Marissa.
" Weh, aku rasa kan dia orang tu ada sorok kan sesuatu dengan kita. " kata Shah.
" Aku pun rasa macam tu juga. Apa kata kita siasat. Kau suruh Karl datang sini. Aku suruh Fatin datang sini. Lagi pun nama dia orang tersenarai kan? Cuma tak jadi datang ja. " kata Yuhanis pula
" Ok aku buat group wassap untuk kita empat orang. Senang sikit nak siasat. " kata Shah sambil mengeluarkan Iphone nya untuk mencipta kumpulan di dalam aplikasi whatsapp.
Telefon Yuhanis berdering dan itu adalah petanda dia telah di tambah di dalam kumpulan yang di cipta oleh Shah. Segera dia buka phone nya untuk berbual soal dua pasangan tu.
Setelah memberi tahu tentang hasrat mereka kepada Haykarl dan Amanda, mereka terus membolos kan diri di dalam dewan yang di sediakan di kawasan perkhemahan mereka.
******************************
Di tepi air terjun,
* POV #Nadzfal *
" Assalamualaikum. Biy buat apa seorang seorang kat Sini? Asal tak duduk dekat Mika tadi? Biy tak bosan ke? " soal Nadzifah apabila dia sudah berada di sebelah Naufal. Tapi hampa Naufal tidak menjawab soalan nya, malah dia memandang ke arah nya.
" Biy!! Sayang tanya biy ni kan? Asal biy tak jawab? Biy marah sayang ke? Tapi apa salah sayang? Nadhirah yang kate biy tak handsome tapi kenapa sayang yang kene tempiasnya? " kata Nadzifah sedikit bengang.
Naufal reaksi dia sama macam tadi diam tidak berkutik. Sebenarnya Naufal ni tak terasa pun dengan apa yang Nadhirah cakapkan tadi tu. Tapi dia cemburu tengok Nadzifah bercakap dengan Tengku Anas Izzani. Walaupun ada batas antara mereka Naufal tetap cemburu sebab dia tahu yang Tengku Anas masih cintakan Tengku Nadzifah.
" Biy...... Cakapppp laaa apaaa salahhh sayangggg. " Nadzifah menyoal dengan meleret.
" Ok lah kalau biy dah tak nak cakap dengan sayang lagi, tak pa. Tapi jangan cakap dengan sayang lagi lepas ni. Sayang dah tak mahu dengar suara biy lagi " kata Nadzifah apabila dia lihat Naufal sama macam tadi. Dia pun berlalu pergi meninggalkan kawasan air terjun.
" Tengku Nadzifah Eliza apa hubungan awak dengan Tengku Anas Izzani? " tidak sampai beberapa langkah Nadzifah pergi Naufal pun menyoal Nadzifah dengan suara yang agak tinggi.
"Saya dengan dia kawan jer. Tapi saya anggap dia tu abang kandung saya. Kenapa awak tanya? " kata Nadzifah dengan menukar nama panggilan. Dia takut dengan Naufal. Naufal dah tukar panggilan sayang ke awak tu maksud nya dia tengah marah lah tu.
" Oooo. Kawan, kawan apa kalau berbual pun nampak mesra, muka awak berseri bila berbual dengan dia! Ke awak suka dia? " Tengking Naufal.
" Awak saya tak de hubungan pun dengan dia. Tolong lah percaya cakap saya. " kata Nadzifah dengan lirih.
" Saya bukan tak percaya kan awak. Tapi saya kecewa dengan awak. Awak berbual dengan dia mesra sangat tanpa beritahu saya. Isteri apa awak ni? Saya ni suami awak tahu? Kena minta izin. " kata Naufal dengan suara yang boleh di kawal.
" Im sorry. I know this is my fault. I'm sorry my husband. Can you forgive me? I love you. Only you. You are my life and Allah is my everything. " kata Nadzifah.
" Ye lah biy maaf kan " kata Naufal.
" Tapi kan sayang berbual apa dengan Anas!? " soal Naufal lagi.
Saya berbual dengan dia soal kawan lama kita orang dekat sekolah lama saya. Nama dia Atia. Anas kata lepas habis study her mom nak kawin kan dia dengan Atia tu. Just that " kata Nadzifah. Naufal hanya mengangguk kan kepala dan mereka pun berlalu pergi ke dewan.
******************************
* POV #Mikanad *
" Ma. Kenapa ma cakap macam tu? Tahu tak yang papa terasa hati. Sakit tau hati papa ni. Sedih semua ada. " kata Mikael apabila Nadhirah sudah berada di sebelah nya.
" Pa. Sorry lah mama tak sengaja pun. Sorry eh? Mama janji dengan papa yang mama tak akan cakap lagi. Tapi kan papa hensem lah. Kalau papa tak hensem nape mama nak kawin dengan papa? " kata Nadhirah pula.
" sayang mama. Mama sayang papa tak? " tanya Mikael. " Of Course lah mama sayang papa. Kalau tak sayang baby dalam perut ni apa? Baby ni lah tanda cinta kita. " kata Nadhirah.
" What baby? Mama pregnant ke? Mama bagi papa zuriat? " soal Mikael. Nadhirah hanya mengangguk kan kepala bagi menjawab soalan Mikael. Terus saja Mikael memeluk Nadhirah dan mencium dahi, kedua dua pipi Nadhirah dan akhir nya jatuh jatuh ke perut Nadhirah.
" Sayang daddy. Baik baik eh kat dalam tu. Jangan nakal nakal. Kesian dekat mummy nanti mummy penat. " kata Mikael sambil mengusap perut Nadhirah.
" Ma. Terima kasih sebab bagi peluang dekat papa untuk jadi seorang ayah. I'm really so happy. I'm appreciate what you do for me. I love you so much my dear. " kata Mikael sambil memeluk Nadhirah dan mencium Nadhirah sekali lagi. Mereka pun berlalu ke dewan yang disediakan itu.
******************************
Bersambung...
Maaf kalau hampa. Maaf juga kalau ada typo. Maaf juga sebab lama tak update. Im busy. Maaf kalau bahasa Inggeris ke laut. Maaf kalau korang tak suka, tapi terus kan membaca. Jangan delete dari library. Dan jangan lupa vote dan komen. Bye 💕
YOU ARE READING
Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect!
Teen FictionBetul lah orang kata, jangan benci sangat dekat seseorang. Sebab apa? Sebab makin lama kau akan makin sayang dekat orang yang kau benci itu. " Why you are so annoying mr. Headprefect!? " - Tengku Nadzifah Eliza. " Sebab kau cantik sangat kot. "...