Bab 9

6.7K 286 0
                                    

Semakin hari semakin lama semakin rapat hubungan mereka, tapi tak lebih daripada kawan.

Semalam mama kata ada suprise tapi tak tahu lah apa suprise nya sebab kena tunggu malam ni dinner kat luar.

" Ad, malam ni pakai baju yang mama dah letak dalam bilik iron tu eh" kata Puan Ifa kepada Nadzifah.

" Ok ma " balas Nadzifah.

Nadzifah, Naufal, Nadhirah dan Mikael berada di ruang tamu utama. Mereka menyiap kan kerja rumah yang cikgu mereka berikan tadi.

" Fal,  ni mama dah sediakan baju untuk Fal pakai malam ni ada dalam bilik Fal." kata Puan Ifa kepada Naufal pula.

" Ok mama " Jawab Naufal dan memandang sekilas ke arah mama nya lalu dia menyiapkan kerja nya semula.

" Nad and Mika kalau nak baju Korang untuk malam ni kena jawab teka teki dulu." kata Puan Ifa lagi.

" Hah ma apa ni teka teki segala. Abang dengan  kakak Ok je x payah berteka teki." kata Nadhirah.

" Hah ma apa teka teki nya? Hish kau diam la Nad. Merungut jer." kata Mikael.

" Dalam banyak banyak benda, benda apa yang bakal bersatu satu hari nanti? " soal puan Ifa.

" Oh senang jer tu mama, petik jari jer Nad dengan Mika jawab." kata Nadhirah.

" Eleh senang la sangat. Hah kalau senang apa jawapan dia? " kata puan Ifa.

" Jawapan dia Abang Naufal dan Kakak Nadzifah lah. " jawab Nadhirah dengan Mikael serentak. Dan selepas itu mereka berlari menaiki anak tangga. Takut kena makan lah tu. Hahaha.

" Erm boleh di terima la jawapan kau orang berdua ni. " kata puan Ifa.

" Ok kalau macam tu pukul 7:45 malam sharp depan pintu bilik mama dengan papa. Kalau lambat walaupun sesaat Korang pakai lah baju yang Korang ada." sambung puan Ifa lagi.

Nadzifah dan Naufal dah bengang dah tu kat ruang tamu tu. Tinggal tunggu masa jer nak meletup tuh.

"  Arghhh!  Mika!!!!!!  " jerit Nadzifah.

Dalam masa yang sama Naufal pun menjerit juga.

"  Arghhg!!!  Nad!!!!!!  "

******************************

" Mama cantik tak? " tanya Nadhirah kepada puan Ifa dan tuan Faiq.

Dalam masa yang sama....

" Ma, pa handsome tak Mika malam ni!? " soak Mika kepada puan Ifa dan tua Faiq.

"Eh eh serentak lah mereka berdua ni sayang. Ada jodoh ni." kata tuan Faiq tanpa menjawab soalan Nadhirah dan Mikael. Perkara ini menyebabkan puan Ifa mengangguk kepala. Ia nya tanda setuju dengan hujah suami nya itu.

" Ma, pa jawab la pertanyaan kami ni. Ni tak cakap macam tu pula. " kata Nadhirah dengan nada merajuk. Mika hanya mengangguk kan kepala tanda bersetuju.

" Alololo merajuk ke mereka berdua ni. Yelah Yelah papa jawab meh sini dekat sikit dengan papa. Ye anak anak papa semua cantik cantik, kacak kacak. Tapi mama dengan papa lebih sikit level dari Korang." ujar tuan Faiq.

" ma pa mana kakak dengan abang. " soal Mika.

" Fal,  Ad lama lagi ka? " soal puan Ifa.

" jap ma dah nak siap dah ni. Hah tada handsome tak anak mama nih? " kata Naufal.

" Handsome " jawab puan Ifa

" Sorry semua Ad lambat." kata Nadzifah.

" Sokey " jawab semua yang berada di situ.

Bersambung....

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now