Bab 23

5.2K 197 3
                                    

Setelah sampai sahaja rumah Naufal dan Nadzifah masuk ke bilik mereka dan Mikael dan Nadhirah masuk ke bilik mereka. Masuk saja dalam bilik mereka terus membersihkan diri. Dalam bilik mereka ada dua bilik mandi, so tak da istilah berebut toilet.

selepas itu mereka pun bersiap. Setelah itu mereka berolak ke Mega Mall.

******************************

MEGA MALL.....

" Kita nak buat apa kat sii nih kak?" soal Nadhirah.

" Mula mula niat akak datang sini nak tengok movie," kata kak Atierah.

" Tengok movie apa? " soal Nadzifah

" Horrors film." kata kak Atierah.

" Wah , cun lah gitu. Lagi pun semua kat sini suka tengok cite hantu." kata Naufal yang lain hanya mengangguk setuju.

" Tajuk pe kak?" tanya Mikael.

" Woman Cry" kata kak Atierah.

" Hah? Cita dia macam mana?" soal Nazifah.

" Cita dia cam ni. Meh dekat sikit. Dulu ada seorang wanita ni hidup dia penuh dengan penderitaan . Dia kena dera dengan ibu tiri dan adik tirinya ayah nya telah meninggal pastu satu hari da cuba untuk lari dari umah tapi malangnya dia ditangap oleh adik tirinya. Lepastu, pada sebelah malam hari yang sama, ibu tiri nya telah mengupah seseorang untuk merogol nya. Sejak dari situ dia bunuh diri kerana dia merasa yang hidup nya sudah tidak berguna lagi." kata kak Atierah.

" Lagi lagi " kata achik.

" selepas beberapa bulan, sebuah keluarga pindah masuk dalam rumah tu. ibu dan adik tiri nya ditangkap polis sebab disahkan perempuan tu bunuh diri sebab mereka. Ada seorang remaja lelaki di dalam keluarga tu selalu ternampak kelibat perempuan. And yang lain tengok sendiri. Hehehe. " kata kak Atierah lahi.

" Jom lunch lapor. Hehehe." kata Nadhirah.

" Jom lah makan, kesian mom to be nI lapor eh " kata Naufal. Nadhirah hanya tersengih macam katak mampoih. Eh? Hahah" 

"Nak makan apa ma?" tanya Mikael .

" Ma nak makan ka t pizza hut. Jom pa. Boleh kan?" kata Nadhirah.

" Alah so sawit" kata achik sambil tangan atas bahu mata ke atas.

" Boleh ma jom. Jom guys." kata Mikael.

" Ok cun Mika lanje hari ni. Yeayyy." kata kak Atierah.

" Eh asal pula." kata Mikael.

" Sebab kau yang ajak kitaorang gi pzza hut." kata kak Atierah.

" Aku mana ada duit. Ma tengok Kak Atierah dia buli pa." kata Mikael kepada Nadhirah.

" Dah dah hari ini aku belanja. " kata Nadzifah.

" Eh tak payah biar biy jer yang berlanja." kata Naufal.

" Eh tak pa kah?" tanya Nadzifah.

' No hal lah.Abang  Naufal kan kayaaaaaaaaa......... " kata achik dan perkataan kaya sengaja dileretkan.

" Aamiinnnnnnn." kata Naufal tak nak kalah dengan achik. 

" Dah jom. Kalau dibiarkan dua beradik ni  , Sat gi roboh mall ni kang." kata kakAtierah.

--------------------

PIZZA HUT RESTAURANT......

" BAGI YANG NI. YANG NI AND YANG NI.AIR ICE LEMON TEA. SEMUA NAK 6 SET." KATA NAUFAL SEMASA DIA ORDER MAKANAN.

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now