Australia....
" Ah akhirnya sampai juga kat Australia. Kat mana eh nak beli number phone? " gumam Naufal seorang diri.
" Hah sini. " kata Naufal dan terus pergi ke kedai itu. Setelah membeli dia terus mendaftar nombor itu dan terus menelefon isterinya.
" Hello sayang, i miss you do much. " kata naufal tanpa salam.
" Waalaikummussalam . Miss you too. " perli Nadzifah.
" Alah sayang perli biy eh. Assalamualaikum sayang. " kata Naufal
" Hehehe. Waalaikummussalam. " jawab Nadzifah.
" Sayang biy dah sampai." Kata Naufal.
" Sayang tahu." Kata Nadzifah.
" Tak pe lah sayang, biy nak cari cab nak pergi rumah mama dengan papa." Kata Naufal.
" Yelah hati hati biy assalamualaikum. Muahhhh." Kata Nadzifah sambil memberi kiss melalui telefon.
Alah kau Ad. Dalam phone berani lah bagi kiss cuba bagi kat luar. Sah dah tak lepas. Hahaha!
******************************
Naufal keluar dari lapangan terbang untuk mencari cab. Dari jauh dia ternampak sebuah cab. Dan dia berlari untuk mendapatkan cab tu. Takut orang lain kebas. Terpaksa jalan kaki.
" Hello miss. This is mine. " kata Naufal kepada seorang wanita yang tidak jelas mukanya tapi berambut perang dan pasti. Yes. Dia pakai skirt ketat.
" Apa apa apa. Orang melayu cakap melayu lah. Ada hati nak cakap inggeris. Puih. " kata wanita itu.
" Ohhh orang melayu ingat mat saleh mana tadi. By the way. Cik teksi ni saya yang dapat dulu. So cik boleh blah." Kata Naufal kepadanya wanita itu.
" So ada masalah?" Soal wanita itu.
" Ada lah. Sebab cik saya tak dapat naik teksi tu. Dan saya lambat nak pergi rumah mama dengan papa saya." Kata Naufal.
" bla bla bla bla bla bla bla bla." Mereka masih lagi melakukan perang mulut antara mereka berdua sehingga pemandu teksi itu menjadi rimas. Stress dah author tengok driver tu. Hahaha.
" Mr, can you speak in English?" Soal Naufal kepada pemandu teksi itu.
" Sure." Kata pemandu itu. Wanita tadi hanya memerhatikan mereka.
" Can you go to this address?" Soal Naufal
" Boleh " kata pemandu itu.
" Eh pak cik boleh berbahasa melayu? " Tanya Naufal.
" Boleh nak . Isteri pak cik orang melayu. " Kata pemandu itu.
" Yang kat luar yang bergaduh dengan kamu tu anak pak cik. Hari ni pakcik tak kerja. Tapi kalau kamu nak pak cik tolong boleh ja. Masuk nak." Kata pakcik itu.
" Laaa. Minta maaf lah pak cik saya tak tahu. Maaf eh cik. " Kata Naufal ikhlas.
" Tak pa. " Kata wanita dan pakcik itu serentak.
" Apa nama anak?" Soal pakcik itu kepada Naufal apabila sudah memulakan perjalanan.
" Nama saya Tengku Izz Naufal pakcik. Nama pakcik dan anak pakcik siapa?" Tanya Naufal pula.
" Nama islam pakcik Qalish. Nama anak pakcik Fazlinda Natasya. " Kata Naufal.
' Anak orang kaya nih. Aku kena goda dia ' gumam Fazlinda di dalam hati.
" Nak panggil apa kat anak Izz atau Naufal? " Soal pakcik Qal.
" Panggil Izz." Kata Naufal.
" I nak panggil you Naufal boleh. " Soal Faz.
" Tak boleh nama tu just for family and friends.
" Dah sampai Izz. " Kata pakcik Qal.
" Thanks pakcik. Berapa harga dia?" Soal Naufal
" Tak pe Izz pakcik tolong ikhlas. Tapi pakcik cuma nak minta satu kita akan selalu berjumpa kan?" Kata pakcik Qal.
" Iya pakcik. Saya masuk dulu eh" kata Naufal lalu bersalam dengan pak cik Qal dan terus berlalu masuk ke dalam Villa Whiteroses.
******************************
" Ok Faz daddy nak Faz goda Izz habis habisan . " Kata pakcik Qal kepada anaknya.
" Itu semestinya daddy . " Kata Faz.
" Hahaha." Mereka dua beranak ketawa jahat.
Bersambung....
Vote ok... muahhh
YOU ARE READING
Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect!
Teen FictionBetul lah orang kata, jangan benci sangat dekat seseorang. Sebab apa? Sebab makin lama kau akan makin sayang dekat orang yang kau benci itu. " Why you are so annoying mr. Headprefect!? " - Tengku Nadzifah Eliza. " Sebab kau cantik sangat kot. "...