"Sayang!!!!!!!! I rindu you. You pergi mana? Penat tau i cari you selama ni! " kata Tengku Damia.
"Pala hotak kau! Pergi mampus la kau punya rindu tu. Sapa sayang kau? X de! Zero! Kosong! Elek! And sapa suruh kau cari aku? Aku x suruh kot " kata Naufal dengan ayat agak pedas.
"What! Mama tengok Fal ni " kata Damia kepada Puan Ifa. Dan dia mulai perasan akan kehadiran Nadzifah di situ. "Mama sapa perempuan tu? Apa dia buat dekat sini? Apa hubungan dia dengan Fal? " kata Damia lagi.
" Ma biar Fal jawab. Sapa suruh kau panggil aku Fal. Panggil aku Izz. Izz okay. Izz!! Naufal atau Fal hanya boleh digunakan oleh Mama papa adik kawan aku dan last sekali bakal isteri aku." kata Naufal. " Kau tanya kan sapa dia ni? Dia ni nanti kau tahu. " sambung Naufal lagi.
" Erm Damia, Aunty rasa baik Damia balik ke London sebab kalau Damia kat sini lama kemungkinan Izz akan makin benci pada Damia. " kata Puan Ifa.
"Grrrr. Ad jom kita pergi sekolah. Kita breakfast di school cafe la. Tak da selera nak makan kalau betina ni ada" kata Naufal sambil menjeling Damia.
"Jom. Mama kita orang pergi dulu eh" kata Nadzifah sambil menyalami tangan Puan Ifa. Naufal juga turut melakukan perkara yang sama. Selepas itu mereka pergi ke sekolah dengan menaiki audi r8 milik Naufal. Ofc la Naufal yang pandu.
"Mama, kenapa perempuan tu panggil Mama, mama ? " kata Damia.
" Nanti Damia akan tahu" kata Puan Ifa.
Tanpa berkata apa apa Damia terus meluru keluar dari rumah milik keluarga Naufal.
"Macam ni nak buat menantu pigidah! " desis puan Ifa. Acewah.😂
******************************
Di kelas 6 Ip,
" Kapal! Kapal! Kapal! " ujar Afham dengan siulan. Apabila Naufal dan Nadzifah masuk kedalaman kelas mereka di sapa oleh suara sumbang milik Afham iaitu class monitor Mereka.
Mereka hanya buat pekak. Dan mereka berlalu ke tempat duduk masing ii.
"Weh Ad jom gi school cafe. Sarapan aku lapor lah. Kau pun sempat jamah air je kan tadi." ujar Naufal dengan kuat. Geng ii nya masih setia berada di sisi nya. Aceh setia konon. Pegi mampoh ler.
"Ha ok. Jom guys kita gi school cafe." kata Nadzifah pula. Mereka yang ingin berlalu ke school cafe terbantut kerana tersebar soklan cepu emas dari Afham.
" Eh Fal macam mana kau Tahu El x breakfast lagi? " soal Afham.
"Ehem! Sebelum aku jawab aku nak buat pengumuman. Start from now please call Tengku Nadzifah Eliza kita ni dengan panggilan Ad. Boleh? " kata Naufal. Ramai yang kata boleh so dia sambung percakapan nya tadi. " And seperti yang korang tahu Ad anak yatim piatu. Mama aku kawan baik dengan Mummy Ad, so Mummy Ad amanah kan Ad kepada Mama aku. So Mama aku ambil Ad jadi anak angkat. Secara rasmi nya, Ad ni dah jadi adik angkat aku sebab aku tua dari dia 5 hari." sambung Naufal lagi.
Selepas Naufal explain, mereka mulai faham. Jadi mereka meneruskan langkah mereka yang terbantut tadi.
Bersambung....
YOU ARE READING
Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect!
Novela JuvenilBetul lah orang kata, jangan benci sangat dekat seseorang. Sebab apa? Sebab makin lama kau akan makin sayang dekat orang yang kau benci itu. " Why you are so annoying mr. Headprefect!? " - Tengku Nadzifah Eliza. " Sebab kau cantik sangat kot. "...