" Nadzifah. Kau terima tak aku kawin lain nih . Restukan kalau kau tak nak jadi isteri derhaka. " kata Naufal.
" Saya restu awak kawin dengan dia tapi jangan ingat saya terima perkahwinan nih. " kata Nadzifah
" Erm abang. Nadhirah dengan Mika kena pergi rizot papa. Ada kerja selama 3 bulan. Tak pa ke korang duduk sini? " kata Nadhirah .
" Nad akak nak ikut. Jap nak pergi pack baju. " kata Nadhirah.
" Sayang. Biy tak izinkan. " kata Naufal sambil mencium dahi Fazlinda. Seraya dengan itu air mata Nadzifah mengalir.
" Tak pa lah. Kalau macam tu Nad pergi lah cepat. Abang Naufal pun tak izin kan kak Nadzifah ikut. " kata Fazlinda.
Nadhirah salam semua yang berada disitu. Tiba sahaja di hadapan Nadzifah. Dia terus memeluk tubuh kakak ipar nya yang pertama itu. *sabar* hanya perkataan itu sahaja yang mampu di ucap. Selepas itu dia pun keluar pergi ke rizot itu.
******************************
" Eh kau buat apa tu? " soal Fazlinda.
" Saya mop lantai puan"kata Nadzifah.
" Aku nampak lah. Asal kau sengal sangat . Masak untuk aku. Aku tak nak nasi. Nanti gemuk. Husband aku cari yang lain pula. " kata Fazlinda.
" Kejap ye puan. Biar saya mop lantai ni dulu. Kejap lagi saya masak chicken chop." kata Nadzifah.
" Eh kau ni aku suruh kau masak untuk aku kan? Mop tu biar dah dulu. Bengong. " kata Fazlinda.
" Puan tak nampak ke saya tengah mop? Sabar lah puan. " kata Nadzifah.
" Eh kau orang gaji dalam rumah ni mulai hari ini. Aku majikan kau. Yang kau buat biadap tu kenapa? " kata Fazlinda.
" Saya tak biadap lah puan. macam yang puan cakap saya orang gaji. Jadi saya kena habiskan kerja saya dulu. " kata Nadzifah.
" Aish betina nih. Abanggggggggg!!!!! "Jerit Fazlinda.
" Kenapa baby? " soal Naufal.
" Ni hah orang gaji ni dia biadap dengan baby. " kata Fazlinda.
" Dia buat apa kat baby abang? "Tanya Naufal.
" Baby suruh dia masak. Tapi dia tak nak masak. Pastu dia kata baby gemuk baby buruk tak cantik macam dia. " kata Fazlinda.
Pangggggg!!!!!
" Berani kau cakap macam tu kat isteri aku. Untuk pengetahuan kau. Isteri aku ni cantik, kurus langsing macam model body hot. Kau apa ada? Sebiji macam perempuan kampung. Padahal orang kaya. Low taste. " kata Naufal selepas menampar Nadzifah.
" Saya tak cakap macam tu pun tuan. Puan fitnah saya puan. " kata Nadzifah.
" Kau jangan nak tipu aku lah betina. Aku dengar tadi. " kata Naufal.
" Ayahanda jangan buat ibunda macam ni. " kata Iqmal dengan pelet kanak kanak.
" Kau jangan masuk campur. Jangan panggil aku ayahanda. Kau bukan anak aku. Aku tak anggap korang anak aku. Anak aku, nih dalam perut puan korang nih. " kata Naufal.
" Ibunda. " kata Iqmal dan Medina serenak dan terus memeluk Nadzifah.
" Sabar sayang. Masuk dalam bilik. " arah Nadzifah.
" Maaf puan, tuan saya masak sekarang. " kata Nadzifah.
" Tak payah. Tak dak selera aku nak makan. Jom abang kita makan luar malam ni. " kata Fazlinda.
" Jom. Baby pergi bersiap dulu. Abang tunggu dalam kereta. " kata Naufal. Fazlinda pun naik bersiap.
" Awas kau. Kalau kau buat lagi. Lagi teruk daripada ni aku boleh buat kat kau. Faham! " kata Naufal.
" Fa.... Faham tuan! " kaa Nadzifah.
Bersambung....
YOU ARE READING
Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect!
Teen FictionBetul lah orang kata, jangan benci sangat dekat seseorang. Sebab apa? Sebab makin lama kau akan makin sayang dekat orang yang kau benci itu. " Why you are so annoying mr. Headprefect!? " - Tengku Nadzifah Eliza. " Sebab kau cantik sangat kot. "...