Bab 11

6.9K 287 3
                                    

Malam yang penuh kesibukan. Naufal dan Nadzifah mempunyai banyak kerja sekolah dan kerja khusus. Mereka perlu siap kan malam ni. Esok cikgu mereka nak mereka hantar.

" Ad pindah masuk bilik aku. " kata Naufal. Ya selama mereka kawin ni mereka duduk bilik asing. Nadhirah dengan Mikael ja tidur sekali.

" Asal pula. Biar la duduk bilik asing. Mama dengan papa pun x kata apa. Haish kau ni. Tak suka ah aku. " ujar Nadzifah

" Masuk la bilik aku. Kita kan suami isteri. Berdosa tahu tak? Tak tidur sekali! " kata Naufal Pula.

" Ish kau memang sengaja kan? " kata Nadzifah

" Ok jom kemas barang kau lepas tu kerja sekolah ni kita buat dalam bilik aku. " kata Naufal.

" Ye lah ye lah, dia tu suami kita ni isteri mana boleh melawan nanti jadi isteri derhaka. Dah jadi isteri derhaka tu masuk pula neraka tak nak ah kita. Kita nak masuk syurga. " kata Nadzifah tapi lebih kepada rajuk Nadzifah. Hehe

" Alololo merajuk ka isteri Tengku Izz Naufal ni? Meh sini meh nak pujuk. "  balas Naufal

" Menci! Dah cepat nanti lambat pula nak buat kerja Sekolah. Dah la esok semua kena hantar. Ingat senang? " kata Nadzifah lagi.

" Ye lah jom. Tak sabar nak pindah bilik suami tu tak nak mengaku sayang oi. " sakat Naufal.

' What dia panggil aku sayang? Wah. Eh Ad wake up. Dia saja ja tu. Jangan mengharap sangat. Jangan terlalu yakin yang dia pun suka dekat hang.' desis Nadzifah di dalam hati.

******************************

" Ad dah nak dekat sejam dah kau duduk dalam bilik aku. Asal kau tak buka tudung? Rimas tahu aku tengok kau pakai tudung dalam bilik. Bukan ada sapa pun. Cuma aku ngan kau je. Berdua duaan dalam bilik ni. Dan mungkin akan ada yang ketiga menghasut kita. Tapi tak kot sebab kita suami isteri. " kata Naufal.

" Aku tak selesa lah. " balas Nadzifah.

" Hmm ye lah tidur. " kata Naufal.

" Eem aku nak tidur kena peluk bantal, kalau tak, tak boleh tidur. " ujar Naufal.

" Habis aku nak peluk apa?  Aku pun tak boleh tidur kalau tak plus APA APA. APA kata aku peluk kau. " kata Naufal lalu terus peluk Nadzifah.

Nadzifah pun hanya membiarkan ja. Sebab dia dah mengantuk.

******************************

" Ma, apa suprise yang mama kata tu? " soal Naufal.

" Haah ma, apa dia? " ujar Nadzifah dan Nadhirah serentak.

" Haih terasa excited pula. Haha." ujar Mikael pula.

" Anak anak mama ni tak menyempat. Ye lah. Tapi papa yang akan bagi tahu bukan mama sebab papa kan ketua keluarga. " kata puan Ifa.

" Ok. Macam ni lah biar papa terus terang Ok. Papa ada dapat e-mel yang mengatakan kamu berempat dapat tawaran belajar dekat luar negara tapi dua tempat berbeza. " kata tuan Faiq.

" waduhhhh mimpi kah ini? Pa mana aci dia orang ja ka? Akak? Achik? " kata kak Atierah.

" Maaf akak achik semua ni bukan papa dengan mama yang mohon tapi ia berlaku secara tiba tiba. " kata puan Ifa bagi menenangkan hati anak nya yang itu.

" Ok pa, and then? " soal Naufal.

" Papa dengan mama nak Fal kawin dengan Ad. Nad kawin dengan Mika. " kata tuan Faiq

Whatttttt!!!!! - jerit mereka berempat.

" Pa, ma perlu ke? "soal Nadhirah

" Kenapa pa, ma? " kata Naufal.

" Sebab nanti Korang kena duduk berjauhan dari family. Lepas tu Fal dengan Ad dapat di Paris, Nad dengan Mika pula dapat di London. Kalau Fal dengan Nad, Ad dengan Mika tak pa la juga. Tak la risau kami di Malaysia ni. " ujar tuan Faiq.

" Bagi kami masa untuk berfikir boleh ma pa? " kata Mikael.

" Boleh tapi jangan lama sangat." kata tuan Faiq.

" Dah dah jom balik." ujar puan Ifa.

"Hah menung kan apa tu?  Cik husband awak ni punya lah bercorak dengan dia tadi. Dah lah rancak dia boleh buat bodoh ja." kata Naufal kepada Nadzifah.

" Tak da lah, aku just ingat macam mana kita boleh kawin." kata Nadzifah pula.

" Kau cakap apa tadi? " sambung nya lagi.

" Oh. Aku cakap kau nak tak join camping tu? " kata Naufal.

" Asal kau tanya. Sah sah la nak. Dah lama kot tak camping. " balas Nadzifah.

" Tak de lah. Camping tu tak wajib kot untuk kita. Form 5 wajib la." kata Naufal.

" Kau tipu apa? 6 Ip wajib ikut kot. Kalau ada alasan yang kukuh tu Ok kalau tak de jawab nya kau kena denda lah." kat Nadzifah.

" Ye ke? " kata Naufal.

" Ye lah. Tambah tambah kau Kp aku Pkp. Memang wajib pergi lah." kata Nadzifah lagi.

" Ok lah cam tu. Kita bagi borang ni kat mama suruh mama isi dan tanda tangan. " kata Naufal.

" Petang ni kita gi shopping barang nak bawa gi sana"sambung Naufal lagi. Nadzifah menunjukkan simbol 👌 menggunakan jari.

Bersambung.....

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now