Bab 2

11.9K 428 1
                                    

"Ifa, wait. I have something to you." panggil Anas sambil mengambil sekotak hadiah lalu menghulur nya kepada Nadzifah.

"Aku x perlu kan hadiah untuk kau dapat kan cinta aku. Sebab aku memang x pernah cinta kan kau. Dan x akan cinta kan kau. Sebab aku akan kawin tahun ni. Aku dah ada tunang. Kau faham? So please go away from myself." kaya Nadzifah.

"Awa..awak dah bertunang?  Dengan sape? Sampai hati awak!" kata Anas

"Kesah ape aku. Yang penting aku happy." kata Nadzifah.

"Tapi saya ikhlas bagi awak hadiah ni. Ambil la." kata Anas.

"K fine meh sini hadiah tu. " kata Nadzifah.

"Thanks " kata Anas. Nadzifah hanya mengeling Anas dan berlalu ke kelas nya.

Di sebalik tiang tidak jauh dari situ. Seseorang tengah di landa perasaan kecewa.

"Kau dah bertunang Ad!? Kenapa kaul nampak ke aku cinta kau. Aku kacau kau sbb i love you damn much." seseorang sedang merintih.

******************************

Kelas 6 Ip,

"Baik la class, hari ini ada pelajar baharu. So boy masuk kenalkan diri dengan lebih terperinci dan selepas itu awak boleh duduk di sebelah El. El angkat tangan." kata guru kelas mereka.

"Erk cikgu, saya x nk duduk tepi dia." kata Nadzifah.

"Erm kalau macam tu Fal pindah tepi El. Anas kamu boleh duduk tepi Aina tu."kata guru kelas itu lalu keluar dari kelas kerana guru BM mereka sudah sampai. Iaitu cikgu Saffra.

Skip sesi pembelajaran.

Waktu rehat,

Setelah The Queen Flowers dan The Kperfect membeli makanan mereka berlalu ke meja yang telah di booking oleh mereka sejak f1.

"Erm, sorry boleh saya duduk dengan kau orang? " soal Anas.

"Sure duduk lah" kata Nadhirah. Secara jujur nya dia sudah tangkap cintan dengan Anas tu.

"Thanks " kata Anas sambil tersenyum manis ke arah Nadhirah. Cair dia. Haha

"Just for today, esok cari meja lain sebab meja ni khas untuk kami je.", kata Nadzifah dengan nada yang paling dingin.

But Why?  Dia Tengku juga? Akak kenapa abang.... Soal Nadhirah.

"Cause kami x suka." jawab Nadzifah dan Naufal serentak.

"Kau orang berdua ni tunang ke. Ifa awak tunang dia ka? " tanya Anas. Tapi hampa Nadzifah hanya diam.

"Ifa tell me. Kalau betul saya tak akan kacau hidup awak lagi." soal nya lagi.

"Ya dia tunang aku. Kenapa? Kau rasa tercabar sebab tunang aku paling handsome dekat sekolah ni? Apa motif kau datang Malaysia masuk dalam sekolah ni? Ke kau nak balas dendam sebab aku pernah tolak cinta kau depan publik? Tu semua salah kau sendiri!  Aku dah cakap aku anggap kau Abang aku. Abang ok abang sebab aku x de abang. Tapi kau. Kau buat macam tu apa kau dapat. Hah apa kau dapat? " tengking Nadzifah dan berlalu pergi.

Naufal tergamam sebab Nadzifah mengaku yang dia tunang Nadzifah. Walhal mereka sering bergaduh.

"Weh apa ni? Betul ke kau tunang dengan dia kenapa kita orang x tahu nih? " kata Shah. Naufal tidak menjawab nya, tapi dia mengejar langkah Nadzifah.

"Nad betul ka ni? " soal Fatin. Dan dengan soalan itu semua memandang nya. Tapi hanya seorang saja yang tidak menoleh ke arah nya malah dia tinggal kan tempat itu.

"Tak dia orang tak bertunang pun." jawab Nadhirah.

Bersambung.....

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now