Bab 16

5.9K 255 3
                                    

Setelah beberapa jam perjalanan, akhirnya pelajar daripada Paradiska Highschool tiba juga di destinasi.

" Anak anak pelajar bangun. Kawan kawan Korang yang naik bas A dan B dah lama turun. " kata Cikgu Erni. Haha sebenarnya Cikgu Erni dengan Cikgu Syamel ja yang terlibat dengan kem ni bersama dengan Cikgu Hilwal . Cikgu yang lain tu saja ja cikgu cikgu tu buat pelajar dia ketaq ( ketar ) kepala lutut. Kan cikgu tu semua garang garang.

Semua pelajar yang naik bas c bangun kecuali Naufal, Nadzifah, Shah, Marissa, Nadhirah dan Mikael. Fatin dan Haykarl tidak dapat join sebab ada hal.

" Tengku Amirullah Shah dan Tengku Yuhanis Marissa bangun. Kalau kamu berdua tak bangun dalam masa 10 saat cikgu kawin kan kamu berdua. Cikgu cakap cikgu buat. Jangan cabar cikgu Shah, Yuhanis. Bangun. " Kata cikgu Erni agak kuat. Tapi suara itu tidak berjaya mengejut ke enam enam pelajar itu.

" Bangun!!!!!! " jerit cikgu Erni. Terpisat pisat mereka bangun dari tidur.

" Ye lah ye lah. Kami dah bangun dah la ni cikgu. " kata Naufal.

Mereka berlalu turun dari bas. Selepas itu Naufal dengan rela hati mahu menarik beg Nadzifah.

" Sayang meh beg tu bagi biy bawa. " kata Naufal.

" Thanks biy. Sebab tu lah sayang, sayang kan biy. " kata Nadzifah pula sambil melakukan flying kiss.

" Alololo so sweet. Ye biy pun syangkan sayang malah cintakan sayang.Sayang cinta biy tak ?"soal Naufal kepada Nadzifah.

Ingin saja Naufal memeluk Nadzifah ketika itu . Tapi dia memikirkan yang mereka berada di luar rumah jadi dia lupakan saja niat nya itu . 

"OF COURSE lah sayang cinta kan biy . Kalau sayang tak cinta kan biy buat apa sayang masih setia berada di sisi biy. " kata Nadzifah.

" Ye ke? Kalau sayang cintakan biy kenapa biy tak dapat hak biy lagi? Memang sayang tak cintakan biy pun kan . " kata Naufal 

' Haish nasib laki kalau adik ah lama jantan ni kena dengan aku. Hak . Hak apa. Bukan nya aku tak nak bagi. Dah aku tak sedia lagi tu faham kan je lah. Nanti aku bagilah bila dah sedia. Tak sabar sabar . Dasar jantan miang. Ha kan aku dah dapat dosa kutuk suami dalam hati.' gumam hati Nadzifah.

" Alah biy. Nanti lah. Sayang tak bersedia lagi. " kata Nadzifah.

" Sayang relax la biy gurau jah." kata Naufal pula.

" Hoi hoi. Date ke apa cik kp dan pkp kita nih? Tak payah la date date ni. Date kan haram so korang kawin je terus kan dah halal." kata Shah dan di belakang nya terdapat seorang gadis sapa lagi kalau bukan Marissa.

" Aku dengan Marissa pun nk kawin. Tapi dalam mimpi aku je lah. Ris mana nak kan aku. Aku bukan nya handsome mana pun, tak macam kau handsome, tu yang Ad nak kat kau tu. " sambung Shah lagi.

Nadzifah, Marissa, Nadhirah, Naufal, dan Mikael ketawa terbahak bahak apabila mendengar luahan hati Shah. Nadhirah dan Mikael baru turun daripada bas. Tu yang tadi tak ada kat dalam drama Nadzifah dan Naufal. Drama Shah ia sempat dengar sebab time tu dia orang dah turun daripada bas.

" Poyo ah kau Shah. Sah sah lah si Ris ni nak kan kau. Kau kan buah hati dia dari form 1. Walaupun form 1 aku sekolah lain, tapi aku tahu yang kau tu crush si Ris ni. Aku kan baik dengan Ris sejak aku masuk sekolah ni lagi." kata Ndzifah dan kata kata nya itu di sokong oleh Nadhirah dan Marissa.

" Wah Marissa setuju lah dengan kata kata Ad. Ris will you couple with me ? " kata Shah.

bersambung.....

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now