Bab 38

4.7K 174 0
                                    

Siang sudah digantikan dengan malam. Setelah siap bersiap dia berangkat ke hotel yang akan berlangsung majlis apa kebenda ntah. Setelah tiba di destinasi, dia tidak langsung masuk ke dalam cafe hotel itu tapi dia lepak lu kat luar hotel.

Dia memerhati panorama malam di bumi London yang sungguh indah. Sungguh mendamaikan. Sungguh dapat membuat hati yang tidak tenteram menjadi tenang. Setelah dia merasakan yang sudah hampir waktu bermulanya majlis itu, dia pun berlalu masuk ke dalam lobi hotel. Dia di sambut oleh seorang penyambut tetamu yang kelihat segak di mata nya.

" Miss ?" soal penyambut itu. Nadzifah melihat tag yang terdapat di baju lelaki itu nama Marchel.

" Madam Nadzifah. representatives of TNEHoldings. Tengku Mardiah's granddaughter. " kata Nadzifah.

" Oh i see. Ok madam you can sit here. VVIP invitations. " kata Marchel.

" Thanks Marchel. " kata Nadzifah.

" Most welcome madam. Enjoy this event. " kata Marchel dan berlalu pergi dari situ.

******************************

" Good night everyone. Thank you for coming to this small event. I really appreciate you all. The purpose of this council is to appoint a new CEO in TINHoldings. " kata seorang lelaki yang seusia dengan nenda nya. Barangkali big boss TINHoldings.

" By this I, Tengku
Marhadi appoint Tengku Naufal Bin Tengku Faiq Izz Iqbal became the new CEO TINHoldings. " kata nya lagi yang di beritahu Tengku Marhadi .

" Congratulations Naufal. " kata Tengku Marhadi kepada Naufal.

" Thanks aki. I love you. " kata Naufal. Tengku Marhadi hanya mengangguk.

" Sayang jom ikut abang jumpa tetamu. " kata Naufal kepada Fazlinda . Dan mereka pun bertemu dengan tetamu. Sampai di hadapan seorang wanita yang kelihatan cantik dengan serba serbi merah. Naufal terpegun terpesona terkedu memandang wajah wanita itu. Wanita itu mengangkat muka dan zap....

" Erk Naufal and Fazlinda what are you doing here? " soal Nadzifah.

" What! You ask we what we are doing here? "Kata Fazlinda pula.

" Yah ." kata Nadzifah dengan malas.

" Hello madam Nadzifah my husband dah jadi CEO terbaru kepada TINHoldings. " kata Fazlinda dengan bongkahnya. *smirk*

" So? You think i care. And you Tengku Izz Naufal. Ceraikan i. I dah tak betah nak hidup macam ni. And i akan jaga anak anak kita. If you nak jumpa dia orang, just datang London sebab kita orang akan menetap di London forever. " kata Nadzifah dan terus berlalu dari situ.

' Hah finally minta cerai juga kau kan? ' desis hati Fazlinda.

" What! Nadzifah wait. " kata Naufal sambil mengejar langkah Nadzifah. Dia berhenti buat seketika. Dan berkata.

" Nura Fazlinda Anam Binti Muhammad Qalish Anam. Selesai sahaja bayi yang kau kandung jatuh lah talak terhadap kau. Aku Tengku Izz Naufal Bin Tengku Faiq Iqbal dengan ini ceraikan kau talak tiga. " Naufal melafazkan cerai kepada Fazlinda.

" Ap... Apa? But why abang? "Soal Fazlinda gagap gagap.

" Sebab aku tak pernah cinta kan kau. "Kata Naufal lagi.

" Habis selama ni kau pakai badan aku? Kau buat aku rasa aku lah wanita terbahagia. " soal Fazlinda.

" Hidangan depan mata apa boleh buat? Iman aku bukan kuat pun. " kata Naufal.

" Kau memang kejam lah Izz. Aku benci kau . Tapi kau jangan risau, aku dah maaf kan kau walaupun kau buat aku rasa hina lagi daripada pelacur. " kata Fazlinda. Naufal hanya tersenyum sinis ke arah Fazlinda.
" Nadzifah!  Wait for me. Tunggu saya, saya nak cakap sikit nih. " kata Naufal sambil mengejar langkah Nadzifah yang hampir masuk ke dalam kereta. Apabila dia sudah dapat Nadzifah. Dia mengcengkam tangan Nadzifah. Sehingga wanita itu mengaduh sakit.

" Sakit. " adu Nadzifah.

" Sorry. Im really so sorry. " kata Naufal.

" Nak cakap apa apa pon, kita jumpa esok. Saya dah lewat. Iqmal dengan Medina dah tunggu saya dekat villa. Assalamualaikum. " kata Nadzifah.

" Nak jumpa kat mana? " soal Naufal.

" Dekat Pizza Hut. " kata Nadzifah. Baru sahaja dia hendak masuk ke dalam kereta, Naufal segera menghalang nya.

" Eh jap! " kata Naufal.

" Nak apa lagi!? " Suara Nadzifah sudah naik satu level.

" Lek jangan marah. Nak tanya esok pukul berapa? Awak tak cakap pukul berapa kang saya lewat ada juga yang membebel kata dia pantang meunggu orang lah apa lah. " Sindir Naufal kaw kaw. Hambik kau Nadzifah 

Nadzifah berdehem bagi menghalau perasaan malu disindir itu. " Pukul 10.30 pagi " kata Nadzifah dan terus memboloskan diri ke dalam kereta mewah milik Tengku Mardiah.

Bersambung....

Aku Cinta Kau, Mr. Headprefect! Where stories live. Discover now