Bab 8

823 10 0
                                    

Mangsa dah sampai,dah sampai..”

Marziana berbisik dari satu sudut ,merakam wajah Syamrein yang mengena jebakan mereka.Sebaik saja Syamrein memasuki toilet lelaki,seorang pelajar Merien menukarkan signboard yang tergantung di pintu dengan signboard tandas perempuan.

“Fulamak..hensem siot!!!”

Sri melopong seketika apabila dapat merakam wajah kacak Syamrein dengan menggunakan ‘zoom’ dekat.

“Kita tengok adakah dia masih hensem bila keluar dari toilet nanti..”

Saddyana focus pada rakamannya.Matanya tidak berkelip memerhatikan kejutan yang bakal berlaku.

“Tapi Sad,princess bukan suruh kita kenakan pelajar Omega je ker??.Tu pelajar Omega ker??”

Marziana ragu ragu.Setahunya pelajar Omega mengenakan uniform bewarna firus.Lelaki yang masuk ke tandas itu hanya memakai kemeja biasa.

“Alah..hentam jelah sesiapa asalkan bukan budak sekolah kita.”

Sahut Sri pula.Marziana hanya mengangguk angguk kecil.

Seperti yang dirancang,selang beberapa saat,2 orang pelajar perempuan Merien yang menjadi ‘volunteer’ memasuki tandas yang sama dengan Syamrein dan…

“Huargh!!!!!!!!…”

Kedengaran jeritan 2 orang pelajar perempuan dari dalam tandas sebaik saja mereka masuk.Belakon jer lebih..Syamrein dengan wajah merah padam bergegas keluar dari tandas itu.Matanya terbeliak melihat signboard yang tergantung di pintu tandas.Dia pasti yang matanya tidak buta,dia telah memasuki TANDAS PEREMPUAN!!!.3 sahabat yang merakam sedari tadi cuba mengawal tawa mereka yang akhirnya pecah terburai apabila Syamrein berlalu pergi.

‘Hahh..nasib baik dia orang tak nampak aku..’

Syamrein menyumpah dalam hati,mujurlah wajahnya membelakangi 2 pelajar perempuan yang memasuki tandas itu tadi sebelum mereka menjerit.Jika tidak habislah dia..Syamrein tidak menyedari bahawa incident itu sudah lengkap di rakam oleh 3 manusia yang bersembunyi agak jauh dari tandas.Syamrein kembali ke court dan persembahan pasukan sorak Sekolah Merien baru saja bermula.

Kebanyakan dari penonton agak tercenggang apabila persembahan dimulakan, pasukan sorak Sekolah Merien disertai oleh 20 orang pelajar lelaki dan 3 orang pelajar perempuan.Siapa lagi kalau bukan Bella,Farah dan Ika.Syamrein yang agak benggang dengan incident tadi terus saja focus pada wajah gadis yang dilanggarnya sebelum ke toilet yang kini berada di tengah pentas sebagai cheerleader.Apa,Bella ketua pasukan sorak!??.

Syamrein terpaku,dia memisat matanya beberapa kali.Ya,nyata dia tidak bermimpi memang betul Bella ialah ketua pasukan sorak kerana baru sebentar tadi nama gadis itu di umumkan sebagai ‘cheerleader’ Sekolah Merien.Tengku Atikah juga ahli pasukan sorak??.Bagaimanalah Syamrein boleh tidak mengetahui hal ini.Mujurlah pakaian pasukan sorak Merien tidak mendedah mata.Jika tidak mahu dia mengheret Tengku Atikah keluar dari gelanggang itu sekarang juga.Mereka hanya mengenakan jersi lelaki bola keranjang Merien yang bewarna merah hati berbelang hitam.

Amanda dan pasukan soraknya mencebik cebik dari sisi court.Syamrein tidak ambil peduli.Dia asyik berfikir,bagaimana gadis seganas Bella boleh menyertai pertandingan yang penuh dengan unsur kelembutan itu.Dan..Bella bukan sekadar ahli biasa tapi ialah ketua.Sukar sekali Syamrein ingin memepercayainya.

“Giller apa,pasukan sorak oleh lelaki..menyampah betul tengok 3 perempuan tu.Pandai ker si Bella tu jadi cheerleader..”

Amanda menyatakan ketidak puasan hatinya secara terang terangan.Matanya sakit apabila melihat mata pelajar lelaki yang tidak lekang dari melihat Bella yang sememangnya cantik.Walaupun berpakaian lelaki,kumpulan sorak Merien kelihatan unik dan berseri.

BAKAL ISTERIKU GENGSTERNYA![ON HOLD]Where stories live. Discover now