Bella pulang dari sekolah agak awal hari itu.Dia membatalkan semua latihan sukan dan terus pulang ke Villa Cenderawasih.Masuk saja ke ruang tamu,Bella menjengah jengahkan kepalanya mencari bayang Syamrein.Namun,kelibat Syamrein tidak kelihatan di ruang tamu.Kereta BMW E6O Syamrein molek terparkir di luar.Pastilah lelaki itu sudah pulang ke rumah.Bella mengeluh kecil dan terus naik ke tingkat atas.Sewaktu menuju ke bilik tidurnya,Bella mendapati pintu bilik Syamrein terbuka dan cepat saja Bella menapak masuk ke dalam bilik itu.
“Wah,,banyaknya hadiah..”
Bella terlepaskan beg sandangnya dan matanya terbeliak melihat longgokan hadiah yang dua kali ganda lebih banyak dari bilangan hadiahnya yang terdapat di atas katil Syamrein.Pastilah ini semua ialah hadiah ‘hari kekasih’ dari pelajar Sekolah Meriga kepada Syamrein.Bukan Bella tak tahu yang pelajar perempuan Sekolah Meriga menggilai tutor peribadinya itu.
“Wah..Lindt & Spugli Chocolates..coklat paling popular kat dunia.Gila..siapa yang bagi ni..bukan senang nak cari kat Malaysia ni..”
Bella mengambil sepaket coklat yang jarang dijumpai itu dari atas katil Syamrein dan membuka bungkusannya.Selamba saja dia merepis dan menyumbatkan bongkahan coklat itu ke dalam mulut.Bella tidak sedar yang tindak tanduknya diperhatikan seseorang..
“Suka,suka dia jer masuk bilik orang yer..”
“Uhuk,uhuk!!”
Teguran Syamrein yang tiba tiba muncul dari pintu menyebabkan Bella tersedak besar.Syamrein cepat menyapai sebotol air mineral yang berada di dalam bilik itu dan memberikannya pada Bella.Mulut gadis itu masih penuh dengan coklat.Bella meneguk air mineral dan menepuk nepuk dadanya lembut.
“Buat terkejut orang jelah.!”
Bella mendongkol geram apabila melihat wajah Syamrein yang tersengih memandangnya.Namun jauh di sudut hatinya agak gembira melihat wajah Syamrein yang kelihatan tidak tegang seperti dalam kelas tadi.
“Siapa yang suruh awak masuk bilik saya??.Awak memang suka makan makanan orang tanpa kebenaran yer??”
Bella meletakkan kembali sebahagian coklat yang dimakannya tadi kembali ke katil Syamrein.Syamrein menahan tawanya apabila melihat wajah Bella yang merah menahan malu.Bukan senang nak mengenakan gadis ini,selalunya dia saja yang terkena.
“Saya makan sikit jer kot..takkan itu pun nak berkira…”
Bella merendahkan suaranya,agak berkecil hati dengan kata kata Syamrein.Syamrein tergelak kecil melihat wajah Bella yang agak masam.Comel saja pada pandangannya.
“Tak berkiralah sayang ….kalau awak nak makan semua pun saya tak kisah ni..”
Tangan Syamrein hinggap di ubun ubun Bella seperti kali lepas.Syamrein menggosok lembut ubun ubun gadis itu sebelum duduk di birai katil.Dia memakan lebihan coklat yang dimakan Bella tadi.Bella yang pada mulanya terpaku mendengar ayat ‘sayang’ yang keluar dari bibir Syamrein mula berpendapat yang Syamrein hanya bergurau.Bella turut duduk di atas katil Syamrein.
“Syam..actually saya nak minta maaf atas kejadian kat kelas tadi..saya tak berniat nak buat macam tu..tapi entahlah..i can’t control my anger.Saya rasa marah sangat..”
Bella memohon maaf,entah kenapa walaupun sebenarnya dia tidak perlu memohon maaf pada Syamrein,lidahnya ingin berkata begitu.Syamrein tersenyum lebar,tidak menyangka yang Bella sudi mengucapkan kata maaf.
“Tak pelah Bell..lupakan jer..saya tak salahkan awak pun..Cuma nasihat saya..kelak,kalau awak rasa awak tak boleh control perasaan marah awak,awak istigfarlah banyak banyak dalam hati.Moga awak dapat ketenangan dan kesabaran untuk menghadapi sesuatu masalah.”
YOU ARE READING
BAKAL ISTERIKU GENGSTERNYA![ON HOLD]
RomanceZyya Adrianna Bella, nama yang indah secantik rupanya, tapi perangai macam gengster. Berumur 17 tahun dan bersekolah dalam sekolah persendirian yang didirikan oleh papanya, Tan Sri Iskandar. Dikelilingi hero-hero yang sentiasa menjaga kebajikannya...