Mereka berempat makan di sebuah cafe yang terletak tidak jauh dari Harizen Corporation.Bella duduk bertentangan dengan Syamrein dan bersebelahan dengan Ilham.Danish mengambil tempat di sisi Syamrein.
Seorang pelayan lelaki datang ke meja mereka dan memberikan menu.Bella tidak melihat menu tapi memandang wajah pelayan lelaki itu dari atas ke bawah.Pelayan lelaki yang berkulit putih itu sudah merona kemerahan wajahnya menahan malu.Syamrein mengetap bibir,cemburu.Ada saja tingkahlaku Bella yang buat dia makan hati.Huhh.
‘Pakk!’
“Auw!!Sakitlar!!”
Bella mencerlung penuh kemarahan pada Syamrein yang selamba saja mengetuk kepalanya dengan menu yang diberi waiter lelaki yang masih menunggu pesanan makanan dari mereka berempat.Syamrein dah lebih!!Ada pula kepala Bella diketuknya.Ilham dan Danish hanya memerhati.
“Lain kali,tengok orang tu pakai adab sikit,jangan merenung orang tu lama lama,awak tu perempuan..tak elok.Dah naik terkeluar biji mata awak tu tenung waiter tu,apehal??”
Bella mendengus kecil,disepetkan matanya yang bulat itu tanda geram dengan Syamrein.Syamrein buat bodoh,walaupun dia bergaduh dengan Bella dia tetap nak bagi nasihat kat gadis yang kurang moral itu.Walhal,cemburu sebenarnya!!Kalau Bella tenung Syamrein lama lama,gerenti Syamrein tak kisah punya.
“Sweet waiter,boleh you suggestkan makanan apa yang paling best kat cafe ni??”
Kali ni bukan Syamrein saja sakit hati,Danish dan Ilham turut sama meluat dengan kegedikan Bella.Pelayan lelaki tu plak mulalah blushing bila gadis secantik Bella memuji.
“Er..beef steak paling popular dekat cafe ni cik.”Jawab sang waiter.
“Em..awak tak payah cakap lagi,bagi jer budak ni beef steak,dia makan je semua jenis makanan,tolak batu dengan kayu saja.Saya pun nak makanan yang sama.”
Ilham cepat menutup menu dan mengorder makanan untuk Bella.Syamrein lega,sakit betul hati bila tengok Bella mengedik dengan lelaki lain.Syamrein dan Ilham mengorder beef steak juga.Bella melemparkan jelingan maut pada Ilham yang memandai mengorder makanannya.
“How about drinks??”Waiter tu tanya lagi.
“Give me a bottle of mountain dew.”
Baru saja waiter tadi nak menulis pesanan minuman Bella,Syamrein cepat menyampuk.
“Mountain dew not better for health.Tukarkan drink dia pada,Honewdew juice.”
Waiter tadi angguk angguk saja,Bella melopong.Syamrein ni memang nak kena.
“Nope,i nak minum mountain dew.Write it back.!!”Bella dah mula tinggi suara.
“I said no!!Awak tak boleh minum air gas,nanti perut kosong,kena gastrik tau tak??”Syamrein lawan.
“Saya takde gastrik ok??”Bella dah berpeluk tubuh,merenung tajam mata Syamrein.
“Kalau awak amalkan minum air gas setiap hari,banyak penyakit yang akan muncul tahu tak??” Syamrein tak kalah,mata bulat Bella direnung lembut.
“Yang awak sibuk apsal??” Bahasa dah mula kasar dah ni…
“I care for your health….”
Jawapan lembut yang keluar dari mulut Syamrein buat Bella terkedu.Syamrein ambil peduli pasal kesihatan aku??Hahh..terharunya!!!.
“Ok,ok..Give me honeydew juice then.”
Bella mengalah,tak sampai hati tengok Syamrein yang dah mula berlembut dengannya.Syamrein tersenyum lebar,pandai pula Bella ni mendengar kata.Danish dan Ilham tak tahu nak kata apa.Seolah olah mereka berdua tiada di meja itu.
YOU ARE READING
BAKAL ISTERIKU GENGSTERNYA![ON HOLD]
RomanceZyya Adrianna Bella, nama yang indah secantik rupanya, tapi perangai macam gengster. Berumur 17 tahun dan bersekolah dalam sekolah persendirian yang didirikan oleh papanya, Tan Sri Iskandar. Dikelilingi hero-hero yang sentiasa menjaga kebajikannya...