Bab 33

2.1K 34 21
                                    

Bella yang tak tahu nak buat kerja apa hanya termenung dalam pejabat Syamrein.Kakinya rasa dah melekat pada lantai sebaik saja Syamrein tak izinkan dia keluar dari Harizen Corporation sebelum seminggu dia bekerja di situ.Kenapa Bella perlu dengar arahan Syamrein??Dia sendiri tak tahu.

“Sayang,awak buat apa termenung jauh tu??”

Bella terkebil kebil memandang wajah Syamrein yang entah bila masuk semula ke dalam pejabat.Bella mengerutkan dahi.Dia tak salah dengar kan???

“Saya tak tahu nak buat kerja apa??”

Bella menjawab perlahan,rasa semacam bila tengok Syamrein tersenyum gatal.Apa kena dengan mamat ni??!

“Sayang tak payah buat kerja apalah..tengok saya buat kerja pun dah ok.”

Syamrein tersenyum lebar sebelum duduk di kerusi kerjanya.Matanya bersinar memandang Bella.Bella terkejut,kali ini dia pasti tak salah dengar.Syamrein panggil dia sayang??Gila ker apa??

“Syam,awak dah kenapa??Dah buang tebiat atau dah nak mampus??”

Syamrein tergelak kecil,dah dapat mengagak jawapan kasar Bella.

“Taklah,saya belum rasa nak mati lagi..saya belum puas nak menatap wajah comel awak setiap hari,come..seat here.”

Syamrein memanggil Bella agar duduk berdepan dengannya.Bella menggosok gosok tengkuknya,meremang bulu roma dengar suara romantik Syamrein.Bella tak berganjak,dia masih berdiri memandang Syamrein,tak percaya yang Syamrein berani cakap kata kata macam tu.

“Awak ni kenapa Syam??Sihat tak??”

Bella betul betul rasa cuak saat itu,padahal tadi beria Syamrein tegang menahan emosi diri.Sekarang pemuda itu kelihatan santai dan tersenyum ceria saja.Tersalah makan ubat atau ambil dadah??Bella dah mula fikir bukan bukan.

“Sayang,sinilah..duduk depan saya.Saya nak cakap pasal kerja ni..”

Bella merengus kecil,rasanya Syamrein memang sengaja nak kenakan Bella saat itu.Bella memberanikan diri,duduk di kerusi berdepan dengan Syamrein yang duduk di kerusi C.E.O.Meja kerja memisahkan mereka.

“Yang awak tiba tiba panggil saya sayang ni apa hal??Geli tau tak,geli..”

Bella merenung tajam wajah Syamrein sebelum mengerekotkan badannya tanda geli dengan semua ayat Syamrein.Syamrein nak tergelak melihat aksi comel Bella namun ditahannya saja,betul kata Danish.. dia tak boleh takut kalah.Mesti menangi hati Bella secepat mungkin!!!

“Saya bos kat sini,so…sukahati sayalah nak panggil staf saya apa.Mulai hari ni sayang kena dengar semua cakap saya,kena jadi staf yang baik dan buat semua kerja yang saya suruh.”

Kali ini Bella buat memek muka ingin termuntah pula,Syamrein memang gila!!!Mulut rasa nak bagi sebakul makian saja.Tapi..Bella tak sampai hati.

“Ok,sekarang cuba awak cakap,apa tugas saya untuk hari ni,saya bosan dan lemas duduk dalam office awak ni??”

Bella membiarkan saja sikap Syamrein yang tiba tiba menjadi gatal itu.Berbunga juga hati dengar Syamrein panggil sayang.Hahaha.

“Tak payah buat kerja apalah..sayang tengok muka saya 24 jam pun dah cukup.”

Bella merengus geram,Syamrein memang sengaja nak perbodohkannya.Bella bangun dan dah nak menapak keluar dari pejabat Syamrein.

“Bell,wait!!!”

Syamrein terjerit kecil,tahu takut Bella akan keluar dari syarikatnya itu.Buat perangai lagi!!Bella yang dah membuka pintu pejabat,tak jadi keluar dan menjeling Syamrein yang berada di belakangnya benggang.

BAKAL ISTERIKU GENGSTERNYA![ON HOLD]Where stories live. Discover now