Hoofdstuk 1

1.1K 58 11
                                    

Moedig zijn,

Is niet hetzelfde,

Als niet bang zijn

<><><><><><><>

Stel nou; je bent een zesde jaars Ravenklauw en bent eigenlijk best gewoon. Op een paar dingen na. Je kan ten eerste gedachtelezen. Het is ontzettend gevaarlijk, maar je weet je af te sluiten van iedereens gedachten. Daardoor weet je een normaal leven te leiden. 

Weet je even in te leven in dit persoon, je hebt donkerblond haar en amber-kleurige ogen. Je bent wat gebruind door de zomerzon en bent gek op muziek en je beste vriendin. Je bent een halfbloed en je ouders wonen in het zuiden van Londen in een buitenwijk.

Je bent dus een normaal persoon, als je dit zo zou lezen. Maar er zit nog even iets bij; je wordt gepest. Al iets van vijf jaar en je weet je er tegen te verzetten. Alleen de vier Griffoendors die je pesten, geven zeker niet zo gauw op. 

De Marauders -die pestkoppen- zijn toch wel een erg populair groepje. Sirius Zwarts bijvoorbeeld; bijna elk is vreselijk verliefd op hem. Dat is begrijpelijk: hij heeft wat langer zwart haar, storm grijze ogen en een strakke kaaklijn. En dan zal je wel begrijpen dat je in dit karakter ook op hem bent.

Ook zijn er erg veel meisjes op James Potter, alleen heeft hij een meisje ge-claimed dat nou juist hem niet leuk vindt. Je vriendin is wel een van de vele meisjes die op Potter is. Alleen mogen jullie hem niet, noch Zwarts. Best vaag eigenlijk.

Remus Lupos valt nog wel een beetje mee. Natuurlijk zijn er een hoop meisjes op hem, maar hij is niet zo verschrikkelijk arrogant als Potter en Zwarts. Jammer genoeg, pest hij je ook, maar wel iets minder grof. Wat verwacht je eigenlijk anders, als zijn twee beste vrienden me volop pesten.

Ja... over Peter Pippeling valt niet veel te zeggen. Niemand is zeg maar op hem, want hij is gewoon lelijk en stom. Hij pest jou ook, maar alleen omdat hij stoer doet bij zijn vrienden. Een sukkel en meeloper dus.

Nou, die vier bij elkaar pesten je dus. 

Je broer probeert ze vaak terug te pakken, door ze terug te pranken. Zijn vriend helpt hem, allicht. Het lukt alleen nooit echt. Op een of andere manier zijn de Marauders ze te slim af. En dat terwijl Josh en Tyler een jaar ouder zijn. En zij zitten ook in Ravenklauw.

Maar goed. Je snapt nu waarschijnlijk wel een beetje dit karakter. En kan je je een beetje inleven in dit persoon?

Ik zal wel even zeggen hoe de karakters heten. Dan is het completo. 

Je naam is Luna Rolline. En je beste vriendin heet Rose McArdi. Verder waren de namen al genoemd.

Lukt het even om je in te leven? Mij wel. Wat logisch is, omdat ik zelf Luna Rolline ben. Dus ik wordt ook gepest door de Marauders en ik kan gedachtelezen, en zo. Al dit, wat je net allemaal las, ben ik. 

Klinkt het een beetje logisch? Vast wel. 

Maar nu even iets anders. 

Ruim zeven maanden geleden, het schooljaar was niet zo lang geleden begonnen. De lessen gingen weer van start en het was rustig. En naar mijn gevoel was het té rustig. Ik wist dat er iets zou gaan gebeuren. En ik had gelijk ook.

Lieve Potterheads en andere lieve mensjes, heel erg tof van iedereen dat je dit verhaal leest. En ik wil alvast @xQueen_potterx heel erg bedanken met het mee-bedenken van dit boek. Dank je! Natuurlijk zal ik elk weekend updaten. Maar misschien was dit hoofdstukje niet geweldig, maar het wordt absoluut beter! 

Marauders: Captured SoulWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu