Sirius
'Hé Sluipvoet,' zei Gaffel, toen ik aan de Griffoendor-tafel ging zitten.
'Hé, jongens,' antwoordde ik en graaide een broodje uit de broodmand.
'Waar was je net?' vroeg Maanling. 'Je liep niet met ons mee.'
'Nee, ik flirtte nog even met Jasmin,' zei ik en schokschouderde.
Gaffel grijnsde en ik stopte het laatste stukje brood in mijn mond.
'Misschien kunnen we Rolline vandaag weer te grazen nemen,' zei Wormstaart enthousiast.
'Ja!' zei Gaffel meteen.
Als we haar vinden, dacht ik bij mezelf. Gister had ik haar niet meer gezien. Ook niet bij het diner van zes uur. Wij hadden al vroeg gegeten en ik was rond zes uur nog stiekem naar de Grote Zaal gegaan of Luna daar was. Maar ze was er niet.
'Wat had je in gedachten, Wormstaart?' vroeg Maanling aan hem.
'Of we pakken Snivellus weer,' stelde ik voor. 'Die heeft lang genoeg kunnen genieten van zijn vrijheid.'
'Goed idee, Sluipvoet,' zei Gaffel met een grijns. 'Straks denkt ie dat hij voor Lily kan gaan.'
'Laten we hem anders vastbinden en allemaal strikjes in zijn haar doen,' zei ik duivels.
'Vanmiddag uit school op het bordes,' zei Gaffel. Maanling knikte en Wormstaart grijnsde.
<><><><><><><>
'Maar je bent helemaal niet ziek,' zei Lily fronsend.
Ik steunde met mijn kin op mijn hand en zuchtte.
'Daarbij, je had vandaag toch een proefwerk Toverdranken?'
'Ja, nou, daar had ik toch niet voor geleerd,' zei ik en keek de Leerlingenkamer rond. Er was bijna niemand. Alleen een paar laatstejaars, Lily en ik na.
'Waarom zou je liegen tegen de anderen?' vroeg Lily.
'Omdat ze het niet zullen begrijpen,' zei ik. 'Daarbij, ik wil het ze niet eens zeggen. Ze zouden me uitlachen en het is slecht voor mijn reputatie.'
'Luister,' zei Lily en ze ging beter zitten in haar fauteuil. 'Je weet dat ik jullie niet graag help, want jullie zijn niet bepaald aardig, of zo, maar je kan me wel vertrouwen. En als je wilt kun je het me zeggen. Ik zal beloven dat ik niets doorvertel.'
Ik twijfelde. Ja, Lily was aardig, maar misschien werd Gaffel wel jaloers. Al zou het wel fijn zijn om het even aan iemand te vertellen.
'Ik weet het niet,' zei ik aarzelend en verzat op mijn fauteuil.
'Het hoeft niet,' zei Lily met een klein glimlachje. 'Je weet dat je het bij me kwijt kunt.' Ze stond op en liep weg.
Ik keek op de klok. Het was al lunchtijd. Misschien kon ik naar de keukens gaan. Daar kon ik gewoon ongestoord eten.
Ik stond op en strekte mijn rug en armen, waarna ik aanstalten maakte om te vertrekken naar de keukens.
Onderweg kwam ik een paar andere mensen tegen en sommige meisjes begonnen met me te flirten. Ik negeerde het volkomen en stapte uiteindelijk de keukens binnen.
'Hallo, meneer Zwarts,' zei een Huiself.
'Hoe kan Zippy u helpen?' vroeg een andere huiself.
'Mag ik een stuk brood met boter?' vroeg ik aan Zippy. De Elf liep weg en ik ging op een stoel in de hoek zitten.
Ik vroeg me af wat er zou gebeuren als ik toegaf dat ik een keer echt verliefd was. Wat zouden mijn vrienden vinden? Zouden ze me verafschuwen, of me uitlachen?
'Alstublieft, meneer Zwarts,' zei Zippy en bracht me een bord met het eten. Ik bedankte hem en at mijn eten op.
Waarschijnlijk zouden mijn vrienden me verafschuwen. Ik bedoelde, ik loog nu ook gewoon tegen ze. Eigenlijk half, want ik voelde me echt slecht. Maar dan nog. Ik had nu in de les kunnen zitten. Of nog in de Grote Zaal.
Ik zou mezelf wel verafschuwen.
Met mijn gedachten niet op deze wereld liep ik de keukens uit. Misschien kon ik toch beter naar Lily gaan. Zij kon me helpen.
Terwijl ik een hoek om liep hoorde ik mijn naam.
'Voel je je al beter?' vroeg Maanling, terwijl hij, Gaffel en Wormstaart bij mij kwamen staan.
'Zo goed als,' loog ik.
'Zullen we Snivellus gaan pranken?' vroeg Gaffel grijnzend. 'Hij is op de vijfde verdieping en we hebben de spullen al.'
'Ik doe mee,' zei ik en hoopte dat dit me zou afleiden.
We liepen naar de vijfde verdieping. Op de trappen botste ik op tegen Rose McArdi. De vriendin van Luna.
'Kijk uit waar je loopt, snukkel,' snauwde ze.
'Weet jij waar Rolline is?' vroeg ik aan haar. Ze fronste.
'Ja, die is even naar professor Anderling voor huiswerk dat ze niet begreep. We hebben afgesproken op het bordes.' McArdi liep rustig verder. Ik keek haar na en zag dat iets zwart uit haar tas hing.
Ik fronste en liep verder.
'Waarom wilde je weten waar Rolline was?' vroeg Gaffel.
'Omdat we haar morgen anders niet kunnen pranken,' zei ik met een geforceerde grijns.
Gaffel knikte, grijnsde scheef en we liepen verder.
Hallo lieve lezers, het spijt me dat het een nogal kort hoofdstukje was, maar ik wist niet wat ik moest schrijven. Daarbij, Jenna is overmorgen jarig en Joshie volgende week zondag ook! Volgende week weer een hoofdstuk en dan is ie zeker beter. Liefs, een Spooky Potterhead<3
JE LEEST
Marauders: Captured Soul
Fanfiction[voltooid] Luna Rolline wordt al erg lang gepest door de Marauders. Altijd kan ze er goed tegen, tot dat ene gemene grapje, dat te ver ging. Ze rent weg en denkt dat ze eindelijk een verstop plaats heeft. Maar tot haar genoegen zit ze vast. Daar in...