Sirius
Waar is ze?' vroeg Gaffel en keek McArdi dringend aan.
'Kamer van Hoge Nood, vijfde verdieping, deur is onzichtbaar,' zei ze kortaf. Ik liet haar los en ze rende naar de trappen.
'We volgen der,' zei ik meteen en we sprintten achter McArdi aan.
Op de vijfde verdieping aangekomen, zag ik dat ze stil was gaan staan voor een muur. Een seconde later verscheen er een gigantische deur in het midden van de muur. McArdi liep naar binnen en ik werd vanachter geraakt door iets.
E-E-R-D-E-R ~D-I-E ~D-A-G
'Ik heb zin in popcorn,' zei Wormstaart hongerig.
'Same,' zei ik zuchtend en legde mijn hoofd op de bedrand neer.
We zaten -correctie; lagen- in de Slaapzaal. Gaffel vond het hoog tijd om weer iets bij Luna Rolline uit te halen. Secretus had genoeg gehad, vond hij.
'We hebben dan wel plannen voor Rolline,' zei Maanling, 'maar toen Sluipvoet achter de persoon in de mantel aan ging -dat bleek Josh Rolline te zijn- zei hij dus dat hij ook niet wist waar Rolline was. Zelf heb ik haar ook niet meer gezien.'
'Ik ook niet,' zei Gaffel en hij nam een hap van een koekje.
Meteen keek ik hem strak aan.
'Waar heb je die vandaan?' vroeg ik zacht, als een hongerige wolf.
Gaffel nam nog een hap en gaf geen antwoord.
Ik sprong op en dook op mijn beste vriend.
'Geef me dat koekje!' riep ik en probeerde het af te pakken. Wormstaart en Maanling lachten alleen maar.
'Mijn!' riep Gaffel en probeerde het koekje in één keer in z'n mond te stoppen.
En jammer genoeg had hij alles al in zijn mond en ging ik tegen het bed op de vloer zitten.
'Ik wilde ook,' zei ik beteuterd.
'Had dat dan gezegd,' zei Gaffel en hij begon kotsgeluiden te maken.
'Ieuw, gatver, niet doen!' riep Maanling meteen en hij dook achter een kussen.
Gaffel grijnsde en veegde zijn mond af aan zijn mouw.
'Maar goed,' zei ik. 'De vraag is; waar is Rolline?' Ik veegde een pluk haar naar achter en ging beter zitten. Met de gedachte dat mijn vrienden nu ook wilde weten waar Luna was, was op een rare manier een opluchting. Ondanks dat ze wilde weten waar ze was, vanwege een grap die we met haar wilden halen- was dit misschien wel het moment om te vertellen dat ik verliefd op haar was.
'Hallo, Sluipvoet?' vroeg Gaffel die met een hand voor mijn ogen zwaaiden.
'W-wat?' vroeg ik en knipperde met mijn ogen.
'Ik vroeg of je nog leefde,' zei Gaffel en hij lachte.
Ik schudde mijn hoofd en lachte geforceerd.
'Sluipvoet, kan ik je even spreken?' vroeg Maanling en ik stond op.
'Oeh, Wolfstar is weer bezig,' zei Gaffel grijnzend.
Ik rolde mijn ogen en volgde Maanling naar de Leerlingenkamer. Er zaten best wat mensen, dus liepen we naar de hoek voor wat privacy.
'Wat is er?' vroeg ik en leunde tegen de muur aan.
'Sinds dat James zei dat Rolline verliefd op je was, doe je raar,' zei Maanling. 'Waarom?'
Ik beet op mijn lip.
JE LEEST
Marauders: Captured Soul
Fanfiction[voltooid] Luna Rolline wordt al erg lang gepest door de Marauders. Altijd kan ze er goed tegen, tot dat ene gemene grapje, dat te ver ging. Ze rent weg en denkt dat ze eindelijk een verstop plaats heeft. Maar tot haar genoegen zit ze vast. Daar in...