Luna
'What's wrong, sis?' vroeg Josh met een Amerikaans accent. Ik speelde al een tijdje met verfrommeld stukje papier dat op het nachtkastje lag. Ik was dan ook maar een beetje nerveus voor de date met Sirius.
'Euhm...' murmelde ik en schokschouderde. Josh trommelde op het matras en ik kon er een deuntje uit halen. Al moest ik mijn gedachten niet niet op het drummen focussen.
Lang bleef ik zwijgen, tot Josh weer iets zei.
'Cool verhaal, Luna,' grinnikte hij. Ik glimlachte kort en zuchtte. 'Kom op, wat zit je dwars?'
'Nou,' begon ik. 'Ik weet dat jij zag dat ik en Sirius elkaars hand vast hielden-' Josh haalde geschrokken naar adem, maar ik wist dat hij daarna grijnsde. '-en toen jullie weer weg waren, heeft Sirius me mee uitgevraagd.'
'Ik zag hem al zo opgelucht en vrolijk uit de Ziekenzaal komen,' zei Josh en sloeg op het matras.
'Maar euh... nu Rose niet meer op Zweinstein zit, heb ik niet echt meer een best friend om me te helpen. Snap je?' Ik draaide me weg van het papiertje en trok een wenkbrauw op naar Josh.
Sinds dat ik die Fenikstranen in mijn ogen heb gekregen, zie ik langzaam aan steeds meer. Nu -twee dagen later- zie ik al wel wat vormen en kleuren, maar nog niet echt veel.
'Meidentaal,' zei Josh zuchtend. 'Een moeilijk iets om te leren.' Ik grinnikte en sloeg hem speels tegen zijn schouders.
'Jaha.'
'Kan je niet gewoon met die andere meiden van je slaapzaal omgaan de komende dagen?' stelde Josh voor.
'Jane, Maddy en Louise zijn op zich wel de meiden die je kunnen helpen met een date,' zei ik eerder tegen mezelf dan tegen Josh.
'Ik zal ze wel even halen,' zei hij en voordat ik hem kon terug roepen was hij al weg gerend. Ik zuchtte luid en leunde tegen mijn kussen aan.
>.<
'Dus,' zei Louise met een grote grijns, terwijl ze op mijn bed kwam zitten. 'Sirius, hè?'
Ik glimlachte en knikte. Misschien was het niet eens zo erg dat ik een keer iets met andere meiden doe, dan alles met Rose -die er nu toch niet is. Daarbij ik had wel meiden nodig die me advies gaven voor Sirius. Maddy had trouwens wel in één van onze eerste jaren met Sirius gedatet.
'Kan je al wat zien, of werken de Fenikstranen nog niet?' vroeg Maddy.
'Ik zie vage gedaanten, maar het is al wat,' glimlachte ik.
'Nou, we gaan je helemaal voorbereiden op je date met Sirius,' zei Jane. 'Dus maak je geen zorgen.'
'Was ik niet van plan,' grinnikte ik en de meiden begonnen me allemaal advies te geven en ik merkte dat dit net zo goed ging als dat het met Rose ging. Natuurlijk miste ik haar, want ze stond bijna zes jaar voor me klaar.
'-chocolade ijs dan?' vroeg Maddy.
'Serieus? We begonnen gewoon over Sirius en advies en shit, en dan hebben we het nu over welke ijssmaak het lekkerst is?' Ik grinnikte en krulde een pluk blond haar om mijn vinger.
'Ach ja,' lachte Jane. 'Maar vanille is het lekkerst.'
'Mee eens,' zei Louise. 'Trouwens, Luna, wanneer is je date?'
Een frons sneed door mijn voorhoofd heen. 'Weet ik eigenlijk niet. Sirius zei een keer wanneer ik beter was of gewoon binnenkort al.'
'Wat als het vanavond is?' vroeg Jane denkend. 'Of zo meteen al.'
'Dan ben ik waarschijnlijk fucked up,' zei ik met een kleine grijns.
De drie meiden die bij mij op de slaapzaal sliepen grinnikten en ik zuchtte. Het was goed om gewoon weer met meiden om te gaan. Ik bedoelde; ik ben een week gegijzeld door mijn beste vriendin en lig hier al bijna een week in de ziekenzaal zo blind als een mol.
'Luna, we weten dat Rose je een soort van in de steek heeft gelaten-' begon Louise.
'Gegijzeld,' verbeterde ik haar.
'Ja, euh... je mag altijd bij ons zitten, als je wilt.'
Ik glimlachte dankbaar en zei tegen ze dat ik dat heel graag zou willen.
'Yo,' klonk er van bij de deur.
'Ik denk dat je fucked up bent,' fluisterde Jane in mijn oor. Mijn mondhoeken krulden omhoog door wat Jane zei, maar voelde me gelijk anders -me nog niet goed voorbereid.
Waarom was Sirius er nu al? Ik zag er niet uit! Mijn haar stond waarschijnlijk alle kanten op en de wallen onder mijn ogen waren volgens Josh erg donker en groot. Ik had gewoon een oude joggingbroek aan en een versleten trui van Ravenklauw.
'Hoi Sirius,' zei ik een beetje ongemakkelijk.
'Heb je zin om mee te gaan naar de keukens?' vroeg hij en hij klonk wat dichterbij, dus hij was al naar ons toe gelopen.
'Euhm...' begon ik.
Volgende hoofdstuk is de date! Yass!!1! Jammer genoeg moet ik maandag weer naar school *kreun*. Anyway, héél erg bedankt voor alle comments en votes en ik houd super veel van jullie!
JE LEEST
Marauders: Captured Soul
Fanfiction[voltooid] Luna Rolline wordt al erg lang gepest door de Marauders. Altijd kan ze er goed tegen, tot dat ene gemene grapje, dat te ver ging. Ze rent weg en denkt dat ze eindelijk een verstop plaats heeft. Maar tot haar genoegen zit ze vast. Daar in...