Bölüm-1

195 40 3
                                    

   Arkadaşlar uzun uzun açıklama yapıp kafanızı yormamak için tanıtım videosu hazırladım.
Onu izlemeniz yeterli .
Mutlaka izleyin !
Hadi başlasın !

   Şelalenin akışına dalmış Loranisa ağaca yaslanmış uyuyordu.Ormanlık alanda Loranisa'ya doğru koşan Borita haykırış içinde:

-Loranisa ! Loranisa !

-Ne var Borita?

Borita nefes nefese kalmış bir halde:

-Loranisa sana bir şey söylemem gerek ! Önemli .

-Sonra soylersin Borita.Uyumak istiyorum.Git başımdan! diye mırıldandı , yorgun sesiyle.

-Limi hiç iyi değil !

Kız kardeşi Limi'nin iyi olmadığını duyan Loranisa, ok çantasını sırtına ,kılıcını ise eline alarak oturduğu yerden kalktı .
Koşarken panik bir halde :

-Limi nerde?
Evde mi ?

Ormanın için de eve doğru hızla koşmaya başladı.

Borita:
Evde yatıyor birden öksürmeye başladı.Ne yaptıysak düzelmedi.Büyücü Şaveni'yi çağırdım.

Loranisa,  daha da hızlanarak ilerliyordu.Borita'nın at kuyruğu yaptığı siyah saçları rüzgarda dalgalanıyordu.
Loranisa'nın açık olan kumral saçları koştukça adeta rüzgarda dans ediyordu.

***
   Loranisa önde Borita arkada koşup eve hızla vardılar.

Loranisa kapıyı hışımla açıp odaya vardı.
Kardeşinin yattığı yatağın kenarına oturup onun iki yana örgülü olan sarı saçlarını okşamaya başladı.

Kardeşi yorgun ve bitkin bir şekilde ağlıyordu.
Loranisa yutkundu ve Limi'nin minik ellerini avuçladı.

Limi'nin iri gözlerine bakıp:

-Iyi olacaksin Limi !
Seni iyileştirecegim.
Sana söz veriyorum.

Limi'nin minik ellerine öpücük kondurdu.
Yatağın bir diğer ucunda sandalye de oturan büyücü Şaveni' nin yanına hızla ulaşıp dizlerine çöktü.Onun yaşlı yüzüne bakıp:

-Şaveni !
Kardeşim için ne yapmam gerekiyor?

Yaşlı kadın, yatakta yatan Limi'ye buruk bir şekil de bakıp Loranisa'nın gözlerine baktı.
Başını yavaşça iki yana sallayarak :

-Çare yok.
Üzgünüm Loranisa.

Gözleri dolan Loranisa yaşlı büyücün kucağındaki kitabı alarak kapaklarını telaşla ve hızlıca açıyordu. Hırsla mırıldanmaya başladı:

-Nasıl çare yok?
Bu ne güne duruyor?

Yaşlı büyücü Şaveni ,sandalyeye dayadığı asasını alıp büyü kitabını hızla Loranisa'nin elinden çekti. Hışımla sandalyeden kalktı.

Loranisa panikle büyücünün önünde diz çöküp dizine sarıldı.Ağlamaklı bir sesle:

-Lütfen Limi'yi kurtarmama yardım et.
Lütfen !

Yaşlı büyücü , adım atacaktı fakat Loranisa bunu engelledi.

-Lütfen,Şaveni.Lütfen !

Yaşlı büyücü sandalyeye geri oturdu.Yutkundu ve hafif hırıltılı bir sesle :

-Bunu sana yapamam, Loranisa. Lanetleneceksin !

Loranisa yaşlı büyücünun elinden tutarak:

-Umurumda bile değil. Yeterki Limi iyi olsun. O bana annemin emaneti.Annem senin kız kardeşin degil miydi ? Hiç mi hatrı yok ?Onu üzmek istemezsin öyle değil mi?
Lütfen,
lütfen onu iyilestirmeme yardim et.

Yaşlı büyücü, derin bir iç çekti başını aşağı yukarı salladı ve büyü kitabını açarak sayfalarını karıştırdı.
Büyüyü okuması için Loranisa'ya buruk bir yüz ile kitabı uzattı.
Loranisa, kitabı hızla alarak baygın olan Limi'nin baş ucuna giderek oturdu ve okumaya başladı.

   O okurken yaşlı kadının gözünden damla damla yaşlar akmaya başlamıştı.
Borita ise ağlayarak ve meraklı gözlerle olanları seyrediyordu.
Loranisa ,okumayı bitirip kitabı kapattı ve sessizce büyücüye uzattı.

Şaveni sessizce büyü kitabını geri aldı.Kolunun arasına yerleştirdi:

-Yarın sabah Limi iyileşmiş bir vaziyette uyanacak.Ama sen artık lanetlendin.

Borita merakla sormaya başladı:

-Şimdi ne olacak Bayan Şaveni ?

Yaşlı kadın derin bir nefes alarak Loranisa'ya üzgünce baktı :

-O artık çürüyerek ölecek.

Borita'nın yüzü bembeyaz kesildi ve Loranisa'ya bakıp hızlıca Şaveniye döndü :

-Peki bu lanetten kurtulma şansı yok mu?

-Var, ama imkansıza yakın.Çünkü her yıl yüzlerce insan yasaklı büyü yapar.Ve sadece yarışmayı kazanan kişinin yaptığı büyü affedilir.

Borita Loranisa'ya tekrar umutsuz ve üzgün bir şekilde bakarak:

-Peki affedilmek için ne yapması gerek?

-Oyuna katılıp yarışı kazanması gerek.Bu da çok zor bir yarış. kazanması imkansız. 1 yıl düzgün yaşayacak sonra yavaş yavaş çürüyerek ölecek.

Arkadaşı için çok üzülen Borita ,Loranisa'ya bakıp çıkıştı:

-Ne yaptın sen, Loranisa? Şimdi ne yapacağız ?

Loranisa ,Borita'ya dönüp net bir şekil de yanıtladı :

-Ben pişman değilim. Başka çarem yoktu.O bana annemin emaneti .Ailemden bana kalan son kişi, onu kaybedemezdim.

Oturduğu yataktan hızla kalkarak kapıya yöneldi:

-Ben odama gideceğim.
Yalnız kalmak istiyorum.
dedikten sonra hızla kapıyı kapatmıştı.
**

Borita ve Büyücü Şaveni evden çıktı.Loranisa ise  odasına sakince girdi ve kapıyı sessizce kapattı.Yatağına girip cenin pozisyonunda yatmaya başladı.Düşünceler beynini  kemiriyordu.Biraz tedirgindi ama asla pişman değildi.Henüz beş yaşındaki kardeşi için her şeyi yapmaya hazırdı.Babasını hastalık yüzünden kaybetmişti. Annesini de hastalık yüzünden kaybedince elinde bir tek Limi kalmıştı. Onu da hastalık yüzünden kaybetmek istemiyordu.Annesi ölüm döşegindeyken Limi üç, Loranisa ise 16 yaşındaydı.

  Limi'yi Loranisa'ya emanet etmişti.Ona her nolursa olsun iyi bakacağına söz vermişti.Onun ölümüne asla göz yummak istemiyordu.

LANETLENMİŞLERHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin