BAB 13

2.3K 73 2
                                    

          lelaki tersebut membersihkan luka yg terdapat ditangan puteri "tuan saya nak tanya boleh...???" puteri memulakan pembicaraan. "tanyalah" balas lelaki tesebut. "nama tuan sape???" soal puteri.

           "nama saya zafril" ternyata nama lelaki itu adalah zafril atau ASP zafril. "oo tuan baru kat sini??" soal puteri lgi.  "mcm mna kamu tahu saya baru kan sini dan tahu saya ni pegawai" soal ASP zafril.

         "saya dah biasa kursus kat sini.. sejak pangkat lans koperal hingga ke SM.. SI saya amik di pulapol ayer itam"terang puteri. " ooo tak mustahil awak thu saya pngkat aoa... sbb awak dah biasa.." ujar ASP Zafril.

       "yela tuan bukan senang nak dapat lulus kursus kenaikan pangkat ni kalau saya tak hafal n faham semua tu" jelas puteri. "baguslah tu... ni kenapa sampai boleh jatuh berangan ke...." soal ASP zafril.

        "tak de lah saya trsepak batu.." jawab puteri. " okay dah saya dah letak plaster meh sini kaki awak saya urutkan" ujar ASP Zafril.

         "eh tuan tak payahlah susahkan tuan je" puteri berasa serba salah kerana menyusahkan ASP zafril. "jangan degil puteri... kaki awak ni nak pakai bukan sehari dua... lama lagi" bidas ASP zafril.

        "takpe tuan kejap lagi elok lah tu..." jawab puteri seboleh bolehnya tidak mau menyusahkan ASP zafril. tiba tiba ade seseorang mengetuk pintundan ASP Zafril membenarkan orang itu masuk ternyata orang itu adalah syarizal.

        "kamu syah kenapa syah.." soal ASP Zafril. "ni tuan semua file dan maklumat tentang pelatih kursus kenaikan pangkat kali ini." jelas syarizal.

        " kursus kenaikan pangkat kali ni apa syah..???" soal ASP Zafril. " koperal hingga ke SM tuan" jelas syarizal.

         " kamu letak je atas meja dulu nnti saya check" arah ASP zafril. syarizal mengikut arahan yang diberikan oleh ASP zafril. "tuan kalau takde pape saya keluar dulu" syarizal meminta kebenaran keluar dri pejabat itu.

         " syah saya nak tanya kamu ni??? " ujar ASP Zafril."ye tuan" balas syarizal. "kamu punya pelatih ni memang degil ke?? dri tadi asyik melawan ja cakap saya..." ujar ASP Zafril.

        " hobi dia tuan melawan orang" selamba syarizal bersuara."oo habis tu selalu kamu buat apa???" soal ASP Zafril. "denda dia lah tuan" jawab syarizal,

        "takkan saya nak denda dia kot.. kaki dia tgh sakit ni.. ni saya nak urut dia degil kata tak payah lah apa lah..." rungut ASP Zafril. "tuan tegas ja dengan dia komfirm dia dengar cakap.." ujar syarizal memberi cadangan.

        " Kalau dia menjawab" soal ASP Zafril. "senang ja tuan... tuan nak saya tolong? soal syarizal kembali. "boleh juga..." jawab ASP Zafril. " puteri awak tahukan apa akibatnya kalau buat hal kali ni saya kalau cakap saya buat betul betul tau... baik awak dengar cakap" ugut syarizal membuat kan puteri rasa gementar.

       "okay ya.. saya dengar cakap.." pasrah puteri jika syarizal sudah brcakap pasti dirinya klah. "tuan kalau tak de pape lagi saya keluar dulu" pinta syarizal sekali lagi. dan ASP Zafril membenarkan syarizal keluar dan mengucapkan terima kasih.

***oky tunggu nest chapterbkay

MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now