didalam kereta puteri hanya mampu senyap sahaja tidak mampu bersuara kerana takut akan syarizal. "kau dengar sini dekat balai kita seprti biasa... kau orang bawahan dan aku orang atasan dan aku taknak orang tahupun tetang apa masalah kita... kau faham..." dingin syarizal tetapi puteri hanya diam membatukan diri sahaja.
"aku tanya kau ni... kau faham ke tak!!!" tengking syarizal kepada puteri. "fa..faham.." jawab puteri gagap. "susah sangat nak jawab..."sinis syarizal bersuara. syarizal memberhentikan kereta dihadapan pintu masuk balai "dah turun ingat.. aku tak nak orang tahu apa masalah kita ...." syarizal mengingatkan puteri tetang itu.
setelah itu puteri turun dari kereta dengan senyuman supaya orang tidak mengetahui tetang masalahnya. puteri terus keruangan kerjanya untuk menyambung pekerjaannya yang tergendala.
"woi..."sergah haziq secara tiba tiba membuatkan puteri terkejut . "ish kau ni... terkejut aku.. lah... nasib aq x de sakit jantung tau.... tidak hilang sorang kawan kau ni..." ujar puteri sambil matanya ralit menyemak semua maklumat maklumat yang ada.
"aku gurau je... macam mana dengan kes eliza tu..." soal haziq. "tu yang buat aku pening kepala ni..." jawab puteri. "kenapa??" soal haziq lagi. "yela.. aku makin susah nak settlekan hal ni... lagi lagi bila aku dah balik rumah tu..."terang puteri.
"apa kau balik rumah tu..." terkejut haziq dibuatnya. "yup aku kena paksa balik... kalau aku x ikot mampus aku nanti..." luah puteri. "okay sekarang ni kita nak buat apa makin lambat kau settlekan makin lama kau biarkan syariz salah anggap dengan kau...." haziq memperingat puteri tentang pekara itu.
"entah lah weii aku pon pening ni nak fikirkan caranya..." luah puteri. "maaf tuan...puan menganggu.." ucap anggota bawahan yang tiba tiba sahaja muncul dibilik kerjanya. "tak pe airil kenapa???" soal puteri kepada anggotanya.
"ini kes yang baru sahaja diterima pagi tadi..." ucap airil sambil menghulur dan disambut oleh haziq. "terima kasih airil.." ujar haziq. "sama sama tuan.. kalau tak ada apa apa lagi saya mintak diri dulu tuan..." airil meminta izin mengundurkan diri. "okay" balas haziq kemudia berlalu pergi.
"kes apa haziq..." soal puteri. "kes pembunuhan ahli perniagaan" jawab haziq. "wow.. menarik kes ini... favourite case..." ujar puteri teruja. "ye aku tahu kau suka kes ni... ala dah dekat setahun aku kerja ngan kau lah ..." kata haziq kepada puteri.
" disebabkan this my favourite case lunch nanti aku belanja kau ok...." ceria wajah puteri ketika ini. " okay aku tuntut janji kau nanti... okay lah ni file nya aku pergi cari maklumat tentang kes ni dulu ye..." ujar haziq yang ingin berlalu pergi dan puteri hanya mengangguk tanda faham.
setelah bersendirian puteri berfikir cara dia ingin menyelesai permasalahan yang melanda dirinya dia harus menyelesaikannya dengan cepat agar syarizal tidak terus bersalah anggap kepada dirinya lagi.
*to be continue...
YOU ARE READING
MR DINGIN "I LOVE YOU"
Diversosputeri dan syarizal berkahwin atas dasar cinta.... tetapi saat mereka mengecap kebahagian bersama ada badai yang datang melanda... lumrah kehidupan manusia yang sering didatangi ujian mampukah mereka menghadapi ujian tersebut??? puteri melari...