puteri mengambil handphonenya lalu menghantar mesej kepada group wassupnya iaitu friend ship never die yang disertai puteri adri dan eirza.
-FRIENDSHIP NEVER DIE-
puteri: asslamualaikum korang...
eirza: waalaikumusalam...
adri: waalaikumusalam...
puteri: ni eirza aq nak jemput kau datang ke majlis kahwin aku n kau tak de pilihan lain kene jadi pengapit aku....dan cik adri n tunang pun dijemput hadir sekali.
adri: alhamdulillah akhirnya awaj jumpa jodoh awak insyaAllah jika saya kelapangan saya datang...
puteri: cik wajib datang bukan senang nak tengok kawan cik ni kawin tau...
eirza: kau kahwin ngan sapa???
adri :yela yela saya datang...
puteri: aku kahwin ngan tuan syarizal lah...
eirza dan adri: what!!!!!
puteri: dah kenapa terkejut...
eirza: tak terkejut cume terharu orang yang selali gaduh ngan kau lah jodoh kau hahahaha....
adri: patut lah haritu masa saya jumpa awak dia nampak marah rupa nya jeles lah ni kekasih hati dikacau orang hahahaha...
puteri: ada ada cik ni.. dia tu mengada lebih.. bukan dia tak tau yang cik ni pon dah ade buah hati...
puteri: kan.. orang yang aku selalu gaduh jugak yang dapatkan...
eirza: put aku harap lepas ni aku datang rumah kau takde periuk belanga terbang ye hahaha yela takut takut nanti kalau aku datang x dan bagi salam periuk yg jawab salam aku...
puteri: kurang asam...
adri: bukan setakat periuk je eirza saya takut abis semua terbang hahahaha...
eirza: kan cik hahaha...
puteri: amboi sedap membahan ye
adri: bukan selalu dapt bahan awak...
eirza; kan cik lepas ni jadi isteri orang dah...
puteri: dah lah ada reja sikit ni.. nanti kita sambung okay....
adri dan eirza: oky...
puteri sudah meletakkn handfhone nye ditepi. puteri terfikir adakah syarizal untuk atau bukan...
layakkah dirinya untuk syarizal puteri termenung jauh memikirkan soal hubungan dan syarizal.
lamunan puteri tersentak apabila seorang wanita menegurnya. "wani!!" panggil puan Alana iaitu ibu kepada syarizal.
puteri dan puan alana di kedai baju pengantin kerana ingin menempah baju pengantin. "ye umi" jawab puteri.
"kenapa ni termenung je ada masalah dengan syariz ke?? " soal puan alana. "ehh tak lah umi... wani okay je dengan syariz... " jawab puteri dengan lmbut.
"lepas tu kenapa termenung macam besar je masalah... " puan alana ingin mengetahui apa yang menganggu fikiran bakal menantunya ini.
"umi rasa syariz betul betul untuk wani ke?? " soal puteri. puan alana duduk menghadap puteri "knpa wani x yakin ke dengan syariz??? " soal puan alana
"bkn wani tak yakin umi cume kadang kadang wani terfikir orang sehebat syariz layak ke dengan orang biasa biasa seperti wani ni... "luah puteri.
"berapa kali aq nk cakap yang kau adalh milik aq dlm hati aku ni hanya ada kau je... "sampuk syarizal yang tiba tiba muncul.
"eh syariz... tadi kata x boleh datang... " puan alana berasa pelik kerana dia di maklum kan bahawa anaknya itu tidak dapat teman puteri kerna kerja.
"syariz abis awal tadi so syariz terus datang sini... " jawab syarizal. "oo okay tkpelh syariz duduk dulu umi nak pergi bincang dengan wedding planner sekejap... " ujar puan alana kemudian berlalu pergi.
puteri hanya senyap sahaja dia tidak untuk berkata apa sebab dia thu syarizal tidak suka jika dirinya mngunkit ttg soal hati dan perasaan.
*to be continue....
YOU ARE READING
MR DINGIN "I LOVE YOU"
De Todoputeri dan syarizal berkahwin atas dasar cinta.... tetapi saat mereka mengecap kebahagian bersama ada badai yang datang melanda... lumrah kehidupan manusia yang sering didatangi ujian mampukah mereka menghadapi ujian tersebut??? puteri melari...