BAB 43

3.3K 96 11
                                    

 "betul ke  keputusan kamu ni puteri??" soal ketuanya Dato Zaini. "ye Dato saya yakin hanya 5 tahun sahaja dan saya pasti akan kembali ke Malaysia ..." jawab puteri. "okay lah  saya doa kan awak berjaya... ada apa apa yang saya boleh bantu ke???" soal dato Zaini.

"ni tuan.. tuan boleh bukak kes ni kembali tak setelah saya berangkat ke mesir  pada bulan depan.." ujar puteri sambil menghulurkan sebuah file. Dato Zaini mengambil dan menyemak segala isi dalam kandungan tersebut.

"baiklah saya akan bantu kamu... " jawab dato Zaini. "Dato jika kes ni di buka kembali saya harap segala kata putus dia atas tuan syarizal ye... dan saya mengharapkan tuan merahsiakan siapa yang memberi maklumat ini..." pinta puteri.

"baiklah puteri jangan risau,, saya akan merahsiakan hal ini...." terang dato zaini. "terima kasih dato kerana membantu saya.." ujar Pueri sambil tersenyum.

"sama sama puteri... saya harap kamu akan kembali bertugas setelah kamu kembali ke Malaysia.... " harapan dato zaini kpada puteri kerana putari adalah salah satu anggota yang terbaik yang pernah dia ada.

"insyaAllah tuan.. saya akan kembali bertugas..." jawab puteri dengan senyuman. "jauh betul bawa diri ye sampai ke negara orang membawa diri..."usik  dato zaini.

"takde lah tuan mungkin rezeki saya dah disana kan... mana tahu saya diberika ketenangan yang tak pernah saya jumpa disana..." jawab Puteri.

"bagus lah tu.. bukan semua orang dapat pergi kesanakan..." ujar dato Zaini. " betul dato.. hmm dato kalau x de pape saya mintak diri dulu..." pinta puteri dengan lembut Dato Zaini hanya menganggukkan kepala sahaja.

                                                                                           *****

sebulan kemudian.....

    "wani jaga diri baik baik kat sana okay jangan lupa kami disini.." ujar puan Alana kepada bekas menantunya itu. Walaupun puteri sudah tidak ada kena mengena dengannya tetapi puan alana masih menganggap puteri adalah anaknya.

    "insyaAllah Umi.. wani ingat pesan umi.. ni walid umi abang jaga diri baik baik tau.. kalau ada cuti yang panjang inshaAllah wani balik okay.." ujar puteri dengan menahan sebak dihatinya kerana ingin meninggalkan orang yang dia sayangi.

    "adik jaga diri okay nanti sampai sana  abang zarif yang akan amik adik okay.. duk ngan abang zarif jangan lupa abang kat sini pulak okay..." pesan Syazlan kepada adiknya itu.

     "amboi jeles lah ni.. susah betul ade 3 abang ni.. mesti lah adik takkan lupakan orang kat malaysia ni.. bukan selalu nak manja ngan abang zarif kan.. selalu manja dengan abang Syazlan n abang hariz la ni turn abang zarif okay..." jawab puteri sambil tersenyum semua yang ada di situ tergelak dengan telatah puteri.

    "wani.." panggil seseorang yang muncul secara tiba tiba. "eh syakir..." terkejut puteri apabila dia melihat syakir yang tiba tiba muncul. "aku nak jumpa kau kejap...."ujar syakir dengan wajah yang serius.

     puteri pergi mengikut syakir ketempat yang mereka rasa agak tenang sedikit "kenapa syakir???" soal puteri dengan lembut dia tahu ada sesuatu yang menganggu pemikiran lelaki itu. 

     "wani kenapa kau nak pergi wani.." soal syakir. "syakir wani pergi untuk kebaikan semua orang..." jawab puteri dengan menahan sebak. "kebaikan apa wani sedangkan ada yang terluka di saat kau pergi jauh..." balas syakir kembali sebenarnya dia lah insan yang terluka jika puteri pergi jauh.

    "siapa syakir... wani dah takde sape sape lagi dah... wani tak mengharapkan apa apa syakir..." ujar pasrah puteri. "siapa kata.. abis tu aku ni apa... wani kau buat aku merana untuk hilang kau sekali lagi wani..." balas syakir dengan sebak.

   "awak masih sayang saya ke..." soal puteri. "perasaan aku tak sedikit pon berubah dari dulu wani... sampai lah sekarang.. dulu aku rasa antara kita sudah tidak ada jodoh lagi sebab kau dah kahwin dengan syariz tapi lepas kau cerai dengan dia aku nak kau kembali pada aku.. tapi kenapa kau pergi pula..." terang syakir.

    "syakir dengar sini saya pergi sebab belajar.. kalau kita ada jodoh balik je wani kat Malaysia ni.... wani akan kahwin dengan syakir okay..." janji puteri.

     "aku akan tunggu kau wani..." ujar syakir. "insyaAllah syakir jika hubungan kita direstui Allah pasti akan kekal.. biar cinta kita ibarat adam dan hawa yang terpisah jauh namun bertemu semula di Jabal Rahmah.. asslamualaikum  imam ku inshaAllah kita bertemu kembali.." ujar puteri dan berlalu pergi.

    "wa'alaikumusalam makmum ku... moga kita bertemu kembali..." jawab syakir melihat puteri yang berlalu pergi.

*okay done

*sedihnya......

*see you next chapter okay....




MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now