"ni aku dah beli tiket masa dia pukul 10.00 satgi so skang bru pukul 8.30 jom kita pergi makan dulu lapar ni" ujar puteri.
"elok jugak tu aku un lapaq ni..." sampuk bella. "kita nak makan apa???" soal najwa.
"kita pergi makan kfc" cadang puteri
"okay jugak tu jom!!!" sampuk farah pula. mereka berjalan menuju ke kfc tiba puteri terlanggar seorang lelaki menyebabkan barang yang dibeli lelaki itu jatuh .
"astagfirullahalazim...cik maaf kan saya... saya tak sengaja..." gelabah puteri sambil menolong lelaki tersebut mengutip barang yang jatuh.
"ehh tak pe" jawab lelaki tersebut. puteri bangun berdiri melihat siapa lelaki yang dilanggarnya sebentar tadi. "tuan..."ujar puteri terkejut. "kamu... patut la dok langgar orang komfirm mata tengok enset..." perli syarizal.
"sorry la" ujar puteri. "puteri cepat lah sikit kami lapaq ni" ujar najwa. "hampa pi dulu ada reja sikit..." jawab puteri.mereka hanya menganggukan kepala sahaja.
"so ni nak pergi mana ni???" soal syarizal. "saya nak pergi makan nak join???" soal puteri kembali. "okay jugak sebab saya pun tengah tunggu wayang ni.. pukul 10 nanti." jawab syarizal.
"sama lah.. takkan tuan pergi tengok wayang sorang sorang"soal puteri. "ehh taklah saya pergi ngan kawan kawan kerja saya" jawab syarizal.
"ooo.. jom" ajak puteri dan mereka berjalan beriringan. sesampai dikfc puteri mencari kelibat sahabatnya dan puteri melihat mereka bersama lelaki puteri tidak mengenalinya tetapi syarizal kenal akan mereka semua.
"ehh Fahrin... buat apa kat sini???" soal syarizal terhadap lelaki itu. " test awek awek ni lah awat.. hang igt hang sorang ja nak ada awek ka??" gurau Fahrin. "aku kalau ketuk budak apa pon tak jadi." jawab Syarizal. "rileks tuan.. takde lah ni ha farah adik fahrin kami jumpa dia masa nak pergi kfc tadi.. so alang alang tu duduk lah satu meja" terang zafran anggota bawahannya.
"tak sangka abang Fahrin pon ada sini.." sampuk puteri. "puteri awat hang lama sangat " soal farah. "memang lambat dik.. depa dating dua tengok tadi pun datang sama sama"perli fahrin.
"amboi sedap perkena oqang ye... " jawab puteri. "dah dah.. jangan gado.. hampa dua ni pantang berjumpa lah... ni puteri ajak member hang pergi oder.." ujar farah. puteri menjelirkan lidah kepada fahrin sememangnya fahrin ngan puteri agak rapat sedikt.
mereka sudah selesai memesan makanan apa yang mereka nak lalu mereka mengambil tempat duduk yang telah disediakan. "so syariz... macam mana boleh kenal minah senget sorang ni...???" soal fahrin sambil tersenyum.
"dia kata kite senget.... ieeee"ujar puteri sambil mencerlung tajam kearah fahrin. "ehh elok sikit perangai tu" tegur syarizal. "what!! dia mula dulu" jawab puteri fahrin telah membuat muka kemenangan.
"dahlah hampa dua ni" tegur farah. "puteri I say.. enough oky.." ujar syarizal tegas. "ok fine..." puteri mengalah. " aku kenal dia dari dia sekolah lagi.. dulu aku jurulatih dia masa kat sekolah.. n sekarang pon sama..." terang syarizal.
"baguih lah tu.. eh dah makan dulu" ujar Fahrin. mereka menikmati makanan masing masing dengan berselera sekali.
"najwa..."panggil puteri manja. "hmm tak abis lah tu...." duga najwa. "hehe.. aku kenyang dah ni... tolong" puteri tersengeh macam kerang busuk.
"mana badan tak kecik... najwa jangan tolong abiskan untuk dia..biar dia abiskan..." sampuk fahrin. sememangnya kalau ada nya abang farah sudah pasti puteri dipaksa habiskan makanannya.
"abang!!!" rajuk puteri. "ingat abang eran.. ni hang abihkan na..." tegas fahrin. "tak mau.." jawab puteri. "eh elok sikit perangai tu dari dulu sampai skang tak abih abih ngan menjawab... abis kan makanan tu sblum aku yg paksa..." sampuk syarizal dengan tegas.
"tuan dengan abang fahrin sama ja.. hmm meluat" ujar puteri sambil membuat muka menyampah lalu meneruskan makan. "meluat tak meluat hang abih kan makanan hang" ujar fahrin.
"yela" itu sahaja jawapan yang diberikan oleh puteri malas hendak menjawab lebih dengan fahrin sudah pasti dirinya kalah ditambah pulak dengan syarizal.
YOU ARE READING
MR DINGIN "I LOVE YOU"
Casualeputeri dan syarizal berkahwin atas dasar cinta.... tetapi saat mereka mengecap kebahagian bersama ada badai yang datang melanda... lumrah kehidupan manusia yang sering didatangi ujian mampukah mereka menghadapi ujian tersebut??? puteri melari...