1 thun kemudian.
Kini puteri telah menyambung pelajarannya di uitm merbok sungai petani kedah.
Sudah setahun puteri berada di uitm tersebut banyak yang berubah puteri mempunyai 4 sahabat baik yang boleh berkongsi suka dan duka mereka bersama.
Mereka berlima duduk di rumah sewa yang sama. Terdapat banyak perbezaan antara mereka berlima ada yang lebih dan ada yg kurang tetapi itu lah yang menjadi pelengkap mereka semua.
"Weh puteri petang ni hang free tak..."soal farah. "Free pon lepas aku abis latihan kawad lah... Kenapa???" jawab puteri.
"Kami nak ajak pi tengok wayang dah lama kita tak outing sama masing masing sibuk abis kelas semua sibuk dengan aktiviti masing masing jom kita tengok wayang???" ujar farah.
"boley lepas maghrib lah kita keluar baru best...."cadang puteri. "bagus jugak tu" sampuk najwa. "yang lain macam mna???" tanya farah. "kami okay ja" jawab bella dan fiyna serentak.
"ni hang nak pi mana???" tanya fiyna. "aku nak pi latihan lah... aq nak cepat ni satgi lambat tak pasal pasal cik zaidi marah aku nanti dah lah arini ada jurulatih baru...." jawab puteri
"okay hati hati bawak kereta tu jangan bawak supo litar sepang ye.. hang tu bukan boleh caya kalau dah lambat semua hang langgaq..."pesan farah. "yela aku pi dulu assalamualaikum kawan kawan jumpa petang satgi..." ujar puteri.
"waalaikumusalam okay hati hati" ujar bella. puteri hanya menganggukan kepala kemudian dia berlalu pergi.
"ehh kejap kejap.. kenapa hampa semua tak pi latihan..." soal puteri.
"kami ade kelas lah petang ni..." jawab farah. puteri mengangguk faham maklum lah hanya dia sahaja berlainan kos disitu. mereka berempat mengambil grafik design manakala puteri mengambil kos multimedia.****
jam sudah menunjukkan pukul 5.10 ptang "aduh mampus aku dah lambat 10 minit ni ..." rungut puteri kerana dia sudah lewat dan di belari untuk kepadang kawad.
sesampai di padang kawad puteri melihat ahli yang lain sudah berada didalam baris. "yang lambat tu apa lagi tercegat kat situ cepat masuk baris..." jerkah seseorang lelaki mungkin itu jurulatih barunya.
puteri dengan gelabah masuk didalam baris. sesampai didalam baris puteri menarik nafas dengan perlahan kerana dia rasa kita seperti putus nyawa.
"Puteri Syazwani berdiri lurus...pandang hadapan.. takkan tu nak kena ajar bertahun masuk kawad tapi benda simple macam ni tak boleh buat" jerkah lelaki itu. puteri terkejut dengan jerkahan lelaki itu terus sahaja puteri berdiri lurus didalam hatinya tertanya tanya mengapa lelaki ini mengenali dirinya.
"baiklah semua saya inspektor Wan nor Syarizal bin Wan Zamril no badan 25216 akan menjadi jurulatih kamu semua sepanjang kamu menjadi ahli suksis ini... ini disebabkan jurulatih kamu yang lama ditukarkan ke kelantan dan saya akan mengambil alih tempat jurulatih kamu yang lama.... faham semua" jelas lelaki itu ternyata lelaki itu adalah syarizal.
'mampus aku malaikat maut ni ada kat sini pulak' desis hati puteri. "faham tuan" jawab mereka serentak. "baiklah saya nak kamu teruskan latihan saya akan pantau ketua platun sila lapor dahulu pada saya..." arah Syarizal. puteri dengan berat hati ingin pergi ke barisan hadapan.
Puteri dipilih menjadi ketua platun bagi sesi kemasukannya kerana puteri sudah mendapat pangkat sub inspektor sejak zaman persekolahan lagi. puteri dengan berat hati berjalan kawad pergi kehadapan barisan.
"skuad.. kanan number" arahan dari puteri.
"1...2...3...4...5...6...7"barisan hadapan sahaja yang mengira.
YOU ARE READING
MR DINGIN "I LOVE YOU"
Casualeputeri dan syarizal berkahwin atas dasar cinta.... tetapi saat mereka mengecap kebahagian bersama ada badai yang datang melanda... lumrah kehidupan manusia yang sering didatangi ujian mampukah mereka menghadapi ujian tersebut??? puteri melari...