Didalam kereta puteri hanya senyap sahaja tidak bercakap sepatah pun sebaliknya hanya termenung.
"Dah kau pegi amik barang barang kau kita balik umah umi..." ujar syarizal dengan lembut sebaik sahaja sampai dirumah puteri.
Puteri hanya mengikut sahaja ape yang dikatakan oleh syarizal tanpa bantahan.
***
Puteri mngeluarkn hpnya lalu mendail no haziq. " hello haziq""Pa dia?"
"Aq nak mintak tolong ni..."
" tolong apa???"
"Aq nak kau tolong sambung siasat kes eliza ni... dh x bnyk kne siasat ... kau faham kan keadaan aku mcm mana...."
"Ye aq faham.. file ttg kes???"
"Kat rumah aku.... kunci dlm rak kasut aku letak... "
"Ok bosss..."
Puteri memati kan panggilan setelah abis memberi maklumat kemudian dia berlalu pergi dengan segera kerana tidak mahu syarizal marah.
Setiba didalam kereta puteri hanya senyap sahaja kemudian syarizal meneruskan pemanduan.
***
"Dah pergi naik atas rehat" arah syarizal pada puteri sebaik sahaja sampai di rumah
Umi dan walidnya.Puteri hanya mengikut sahaja arahan dripada syarizal. "Syariz... " panggil lembut dri eliza yang tiba tiba sahaja muncul.
"Eh you... dari mana ni..." soal syarizal dengan mesra. "I dari rumah... tunggu u lah.. jom taman I makan lapar lah.." rengek eliza manja syarizal hanya tersenyum.
"Aduhai sian sayang i sorang ni.. jom yerr i teman u mkan i pon lapar ni..." balas syarizal dengan tersenyum manja.
Mereka seperti pasangan yang tersangat bahagia. Menitis air mata puteri apabila melihat kemesraan antara eliza dan suaminya itu.
Puteri mengintai di sebalik dinding jelas ketara melihat mereka bermesra lagi lagi bila dia diatas mereka dibawah dia boleh nampak dengan jelas.
Puteri segera beredar lagi lama dia disitu lagi sakit hati yg dia rasa. Puteri ingin beredar baru saja dia ingin memulakan langkah dia terlanggar seorang lelaki iaitu kembar kepada syarizal.
Syakir namanya kembar syarizal sememang syarizal mempunyai kembar cuma baru sekarang syakir berada di Malaysia dan terus menetap di Malaysia.
" kenapa ni? Soal syakir dingin. Ya syakir seperti kembarnya seorang yang dingin.
"Tak de papelah" jawab puteri sambil mengesat air mata. Syakir mengeluh terus sahaja dia merentap kasar pegelangan tangan puteri kemudia dibawa pergi puteri terpaksa mengikut.
Syakir membawa puteri ketempat yang sedikit terlindung kemudian dia melepaskan pergelangan tangan puteri.
Kemudian dia bersandar di dinding kaki disilangkan dan tangan nya berpeluk tubuhnya sendiri.
"Kau tipu aku kan.." soal syakir dengan dingin. Puteri hanya menunduk kelantai sahaja sungguh dia takut pada ketika ini.
"Kenapa biar kan syariz tu... berubah hati..." soal syakir setelah tiada jawapan dri mulut puteri.
"Apa yang saya boleh buat... sya tahu saya x sempurna macam eliza... mungkin eliza yang terbaik untuk dia..." sayu sahaja hati puteri apabila meluahkannya.
"Senang nya kau putus asa mcam tu kan... dulu kau yg beriya nak syariz skang kau beriya nak lepaskan dia..." tegur syakir dengan tegas.
"Silap sya tinggalkan dia..." jawab puteri. "Lepastu kau nak biarkan syariz tu bersama dengan orang yg cuba pisahkan korang berdua... senangnya jadi kau ni" balas syakir dengan nada suara yg agak tinggi sedikit tetapi dikawal.
Puteri terkejut "syakir tau???" Soal puteri. "Ye aku tahu umi cite kat aku dh... wani aku kenal kau dri dulu wani kau x mcm ni... dulu sebelum aq bertolak ke UK kau x mcm ni... kalau kau nak sesuatu bnda tu msti kau bersungguh mana wani yg aku kenal ni..." ujar syakir.
"Syakir dulu wani lain skang wani lain.. dan syakir pon tahu kenapa n mengapa wani boleh jatuh hati dengn syarizalkan..." jawab puteri.
"Ye aku tahu wani.. tpi skang kau cintakan syariz bkan aq wani... kau cintakan syariz disebabkan syariz adalah syariz sendiri... ingat tu.. mngkin muka kami sama cara kami sama tapi hanya kau dapt membezakan kan kami macam mana..." nasihat syakir.
"Syakir wani masuk dulu wani nak rehat..." ujar puteri kemudian ingin berlalu. Tetapi dihalang oleh syakir "igt wani jangan biarkan syariz pergi macam mana kau biarkan aku pergi kelak nanti kau yang sakit ati... jangan biarkan ego menguasi diri kau... pergi cari balik syariz kau...tu.. jgn biarkan dia pergi..." nasihat syakir kemudian berlalu pergi terduduk puteri apabila mendengar ayat itu ya sememangnya dia kehilangan syakir sebabkan egonya.Kerana ego dia hilang cinta pertamanya.
"Kau syariz jaga dia betul betul... jangan sakiti hatinya... jangan sbb satu silap dia buat kau dah hukum dia kalau kau teruskan sikap kau yang macam ni aku takkan teragak agak untuk rampas dia balik ingat" amaran keras diberikan oleh syakir pada kembarnya.
Kebetulan sewaktu dia ingin menuruni anak tangga dia terserempak dengan kembarnya.
Setelah memberi amaran syakir meneruskan perjalanan syarizal hanya tersenyum sinis... dia mengabaikan apa yang kembarnya ugut itu. dia mahu bersiap kerana ingin keluar bersama eliza.
*okay done...
*what syarizal ade kembar...
*kembar pon sama dingin....
*nak tahu apa terjadi teruskan membaca okay nanti sis buat flashback.
*antara syakir n syariz mana yg puteri pilih...
#wait n see okay...
#oky bye...
YOU ARE READING
MR DINGIN "I LOVE YOU"
Randomputeri dan syarizal berkahwin atas dasar cinta.... tetapi saat mereka mengecap kebahagian bersama ada badai yang datang melanda... lumrah kehidupan manusia yang sering didatangi ujian mampukah mereka menghadapi ujian tersebut??? puteri melari...