BAB 21

2.2K 76 0
                                    

sudah seminggu puteri berada di rumah seminggu ini jugak lah syarizal langsung tidak membalas mesej darinya dan menjawab panggilan drinya. puteri mencuba menilifon syarizal sekali lagi tetapi sama tidak berjaya.

" ieee geram nya aq... orang tua ni merajuk kalah pompuan lah..." bebel puteri sendirian. sedang membebel pintu biliknya diketuk setelah mendengar ketukan itu puteri pergi kearah pintu bila puteri membuka ternyata abang sulungnya puteri membenarkan abang sulungnya masuk.

" ni kenapa adik abang muka muram je... gaduh ngan syariz ke???" soal abangnya syazlan sememangnya syazlan sudah mengetahui hubungan puteri dan syarizal. "yela dah seminggu dia tak jawab mcg wani kol wani pon dia x angkat stress lah wani macam ni.." luah puteri.

"la kenapa jadi macam tu???" soal syazlan. "dia merajuk... masa hari last kursus aritu wani terserempak dengan adri lepastu kami kan memang dari kecil rapat tu yang syariz jeles tu..." terang puteri.

"memang lah dia jeles dik oiii.. dia kan syang adik abang sorang ni.." jawab syazlan. "adri tu dah ada tunang pun abang oii.. nak jeles apa lagi.." jawab puteri. "dik kalau dah sayang tu mestilah takut kehilangan dik oii..." ujar syazlan.

"dahtu adik nak buat apa ni..." soal puteri "adik try mcg dia lagi ye mana tahu kali ni hati dia terbukak nak balas mcg adik" nasihat syazlan. "ok thanks abang..." ujar puteri syazlan hanya senyum kemudian berlalu pergi.

puteri sememangnya rapat dengan abang abangnya sejak dri kecil dan bertambah rapat apabila ibu bapa puteri meninggal dunia kerana kemalangan. sewaktu itu puteri hilang tempat bergantung dan hnya pada abang abangnya sahaja puteri berharap. puteri mempunya 4 beradik kesemuanya lelaki dan hanya puteri seorang sahaja perempuan dan puteri merupa anak last dari 4 orang itu.

"awak.. tolong lah jangan merajuk lagi... saya dengan adri x de pape pon hanya kawan saja.. awak saya mintak maaf..." puteri menghantar mcg kepada syarizal. puteri mengharapkan yang syarizal memaafkannya.

-okay aku maafkan kau tapi dengan satu syarat...-

-syarat apa???-

-aku nak kau jadi isteri aku.. dalam masa kau cuti sem ni jugak boleh??-

-boleh tapi awak kena lah bincang ngan abang saya dulu..-

-aku dah lama bincang dengan abang kau cuma kau je tak tahu aq dh siapkan semua 2 bulan lagi kita kahwin-

- okay saya tak kesah asalkan awak x merajuk lagi..-

-okay lah kau pergi tidur aku ade keje ni-

-ok-

puteri tersenyum bahgia akhir cinta yang dia harap sudah di makbulkan dan aku mengharapkan jodoh antara dia dan syarizal berpanjangan.

*oky done
*see you next chapter.

MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now