BAB 30

2.5K 67 2
                                    


               Puteri masuk kebilik syarizal lalu duduk dikatil syarizal kemudian memeluk lututnya sambil menangis tersedu sedan dia amat takut pada ketika ini.syarizal masuk kedalam bilik setelah itu dia mengunci pintu biliknya didalam biliknya dia boleh berbuat apa sahaja kerana biliknya ada kalis bunyi.

           syarizal memandang puteri dengan padangan yang tajam sungguh waktu ini dia benci akan wajah puteri. syarizal memegang kasar dagu puteri "eyyy... kau dengar sini mulai hari aku haram kan kau keluar dripada rumah ni kecuali atas sebab kerja dan sebab sebab tertentu... dan aku x izinkan kau balik rumah kau sendiri... kau faham tak apa yang aku cakap ni..." dingin sahaja syarizal bersuara.

     "syariz tlong jangan buat wani macam" rayu wani yang sedang menahan kesakitan akibat dicengkam kuat dagunya itu. "baru sekarang kau nak merayu kau nak merayu macam ni wani... setahun wani setahun aku menderita tanpa kau... mana kau pergi ha!!!!" syarizal menolak puteri. 

      "syariz tolong lah benarkan wani balik rumah wani..."rayu puteri lagi  "jangan harap aku benarkan.. kau ingat selangkah kau jejakan  kaki ke rumah kau tu kau tahu lah nasib kau....." ugut syarizal.

       "syariz tolong lah saya merayu sangat pada awak jangan seksa saya macam ni..." puteri merayu lagi pada syarizal. "ooo terseksa... setahun wani setahun kau seksa jiwa dan raga aku wani.. ada kau fikir.... ada... sekarang masa kau rasa apa yang aku rasa wani..." sinis sungguh syarizal bersuara.

       "syariz kalau betul awak dah tak sukakan saya lagi... lepaskan saya jngan buat saya macam ni..." puteri sudah mula meninggi suara. "jangan harap aku lepaskan kau... dan jangan pernah kau mimpi yang kau boleh lari dari aku lagi kau ingat wani aq mampu buat apa sahaja kalau kau langgar arahan aku termasuk pisahkan nyawa kau dengan jasad kau..."ugut syarizal membuat puteri makin takut.

     "tpi macam mana dengan barang saya..."soal puteri dengan takut. "esok balik kerja aku bawak kau pergi amik..." ringkas bicara syarizal kemudian meninggalkan puteri bersendirian.

       puteri bangun untuk membersihkan diri pakaian puteri sewaktu dulu masih tersimpan lagi didalam almari. setelah bersiap puteri mengambil baju uniformnya untuk dibasuh kerana pada esoknya dia perlu memakai uniform.

     puteri duduk termenung memikirkan masalah yang dia hadapi pada ketika ini berserabut fikiran dia pada ketika bila akan selesai semua masalahnya jika di pulang kerumah ini. 

      "wani..." panggil lembut puan alana menyebabkan puteri tersedar dari lamunannya. "eh umi..." jawab puteri sambil mengesat air mata yang menitis di pipinya. "wani umi harap wani bersabar ya dengan dugaan yang wani hadapi sekarang ini..." nasihat puan alana kepada puteri dia tahu pada ketika ini puteri kelihatan sungguh tertekan.

       "umi macam mana wani nak selesaikan masalah ini umi jika wani pulang kerumah ini umi... umi tolonglah wani umi"rayu puteri sambil memeluk erat puan alana. "wani kita sama sama usahakan ye... umi taknak tengok wani menderita macam ni..." ujar puan alana kesian dia melihat menantunya menanggung penderitaan atas kesalahan orang lain.

     "tak abis abis dengan drama air mata kau tu.. menyampah lah aku tengok...." ujar syarizal sinis sekali. syarizal mendengar pebualan isterinya dengan puan alana sakit hati kini dirasakan manakan tidaknya uminya itu seakan lupa apanya yang puteri sudah buat terhadap dirinya.

   * to be continue....


MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now