sudah seminggu syarizal keluar dari hospital selama seminggu juga lah tidak putus putus eliza berada disisi nya. syarizal sudah tersalah nilai hati budi eliza dia fikirkan eliza seorang perempuan yang tidak baik tetapi dia salah sangka eliza lah yang berada disisi nya semenjak isterinya meninggalkan dirinya.jauh berbeza eliza dengan puteri.
eliza seorang yang bertudung dan manis dipandang tidak seperti isterinya sudah lah tidak bertudung tidak hormat akan orang lain kenapa lah dirinya tidak pandang semua itu. tetapi dalam masa yang sama syarizal masih sayang akan piteri sudah puas di mencari tetapi tidak di ketemuinya.
syarizal ingin berjumpa isterinya itu syarizal ingin meminta penjelasan kenapa puteri sangup meninggalkan dirinya. "syariz... kenapa termenung ni..." tanya eliza dengan lembut.
"takde pape lah.. eh you dah makan..." soal syarizal. "belum kenapa..." jawab eliza. "kalau belum jom teman i makan i tengah lapar ni... lagi pon minggu depan i dh takde masa dengan u... sbb i dh kene masuk kerja" terang syarizal. "okay jom..." eliza suka dengan ajakan syarizal.
kelihatan bahgia syarizal dan eliza saat ini puteri melihat syarizal dri jauh ingin sahaja dia memeluk syarizal pada ketika ini. tetapi puteri yakin yang pasti syarizal sudah membencinya.
****
1 TAHUN KEMUDIAN.....
Puteri sudah berjaya menjadi anggota polis di bukit aman puteri diletakkan di bawah bahagian jenayah berat. sama seperti kawan karibnya haziq juga telah menjadi rakan karib dan mereka juga menjadi rakan kerja yang baik.
puteri adalah seorang perkerja yang terbaik setiap tugas yang di bawah kendalian diselesaikan dengan sempurna . walaupun baru 6 bulan puteri mula kan kariernya sebagai seorang anggota polis tetapi puteri tidak menjadikan itu sebagai alasan untuk dia tidak membuat kerja.
puteri sedang bekerja keras untuk mengumpul bukti untuk mendakwa eliza di muka pengadilan tidak sanggup lagi rasanya dia berpisah dengan syarizal.
sedang sibuk mengumpul semua bukti tiba tiba haziq datang keruangan kerjanya. "amboi cik akak sorang ni buzy nya dia ye..." tegur haziq. "biasalah.. macam mana dengan kes seludup dadah tu..." soal puteri sambil mata ralit melihat kertas yang mempunyai bukti untuk mendakwa eliza.
"settle dah.." jawab haziq. "wow.. hebat inspektor haziq ni..." puji puteri kerana dia kagum dengan haziq yang menjalankan tanggungjawab dengan sempurna.
"tapi tak sehebat inspektor puteri sorang ni..." haziq menjawab balik. "amboi kau..." ujar puteri. "eh put macam mana dah cukup bukti kau nak dakwa eliza..." soal haziq. "belum ziq tu yang aku tengah usaha ni..." jawab puteri.
"aku doakan kau dapat selesaikan dengan cepat... kalau dah cukup bukti kau terus sahaja dakwa eliza jangan biarkan eliza terlepas." haziq memberi puteri semangat untuk mendakwa eliza.
"thanks kau lah sahabat baik aku.. aku harap sangat yang syariz dapat maafkan aku..." puteri mengharapkan yang suaminya tidak membenci dirinya.
"itu jugak yang aku harapkan puteri.. aku nak sangat hal cepat selesai aku tak sanggup tengok kawan aku sorang ni tahan hati nak jumpa dengan suami sendiri..." ujar haziq. "alolo sweetnya kawan aku sorang ni...." ujar puteri lalu mereka tergelak.
*to be continue....
YOU ARE READING
MR DINGIN "I LOVE YOU"
Nezařaditelnéputeri dan syarizal berkahwin atas dasar cinta.... tetapi saat mereka mengecap kebahagian bersama ada badai yang datang melanda... lumrah kehidupan manusia yang sering didatangi ujian mampukah mereka menghadapi ujian tersebut??? puteri melari...