BAB 49

2.7K 66 2
                                    

"cepat lh wani..." jerit insyira yg tidak sabar ingin brjumpa syarizal.
"oii makcik x reti sabar eaa..." jawab puteri yg bru sahaja mncul dri blkang insyira.
"cepatlah" rengek insyira sambil menarik tangan puteri. puteri terpaksa mengikut jejak insyira.
dalam ingin berjalan pantas tiba tiba "astagfirullahazim" jerit insyira kerana terlanggar seseorang lelaki dan menyebabkan insyira terjatuh secara automatik puteri terjatuh sekali.
"aduhhh... kaki aku" jerit puteri kerana insyira terjatuh diatas kaki nya.
"sory wani..." ujar insyira sambil mmbantu puteri untuk bangun.
"tu la orang suh jalan perlahan sikit taknak.." bebel puteri.
"lau x mmbebel x leh eyy" jawab insyira sambil membuat muka annoying.
"suke ati kau lah" jawab ringkas puteri lalu memandang lelaki yg insyira langgar sebntar tadi.
"a...a..awak..." gagap puteri setelah melihat lelaki dihadapannya.
"knape kau trkejut mcm bru jumpa syariz lak..." ujar insyira hairan.
" ni bkn syariz ira... ni kembar dia..." terang puteri sambil menahan sebak dihati.
" ooo patut ira tgk lain mcm je x pe lah kalau mcm tu ira msuk dulu jumpa syariz... assalmualaikum" ujar insyira.
" waalaikumusalam" blas mereka berdua serentak kemudian insyira brlalu prgi mninggalkn syakir dan puteri berdua.
syakir memandang puteri dan membuat puteri berasa tidak selesa dipandang sebegitu.
mmg puteri sudah biasa dengan pandangan seperti itu tetapi itu bukan lagi sekarang.
"awak jangan lah pandang saya mcam tu" lembut sahaja puteri bersuara.
       " dh x bly pndang dah skang..."soal syakir dingin .
       " syakir saya dh x same mcm dulu dh... syakir kita kn blum halal..." jawab puteri dgn lembut.
       " klau mcm tu aq nk kau jdi halal untuk aq..." serius sahaja nada suara syakir.
        " betul ke??" soal puteri. " ye betul... aq dh x nk tunggu kau lama lama... aq nk kau ade kt sisi aq je..." ujar syakir dengan dingin.
         " tapi syakir persiapan mcm mne saye kn tgh study" soal puteri lgi.
        " tu kau jgn risau aq akn uruskn semua abg zarif n family kau pon dh tahu..." terang syakir.
          "ok..." jawab ringkas puteri. "anything question puteri syazwani??"  perli syakir sambil tersenyum.
          " ade" jawab puteri mmbalas senyuman syakir dengan seribu satu makna.
          "ade jugak" syakir mngeluh. " tadi suh tanye bila ade marah pulak" jawab puteri sambil mngajuk.
         "oii... nk mengajuk gi masuk utan... jngan hrap aq nk pujuk" jawab syakir brsahaja.
          " asyik nak marah je tau.... org mngajuk bkn nk pujuk" rungut puteri.
         "ni nak tanye ke tak ni??" soal syarizal dingin malas melayan karenah puteri.
         " x nk ..." jawab puteri dan ingin berlalu tetapi dihalang oleh syakir.
         " jgn buat perangai wani..." tegas sahaja syakir bersuara membuatkn puteri tersentak.
          "tengok keje nak marah je" rungut puteri.   "kalau kau tak nak aku sentuh kau baik kau jangan buat perangai"  ugut syakir.
          "yela" puteri mengalah selepas diugut. " good girl.. apa soalan nak tanya lagi??" soal syakir yang sudah tenang sedikit.
          "awak ni nak jadikan saya isteri mcm nak cri gaduh pon ada cuba lah romantik sikit" gelak puteri.
       "amboi kau sedap kena kan orang ye..." jawab syakir. "cube lah jadi romantik sikit ni tak 24 jam dingin ja..." perli puteri.
        "wani... cube lah terime je diri aq ni... aq x pndai nk romntik rmntik ni" jawab syakir.
        "yela wani faham ... cume wani mntak  awak tukar pnggilan tu ke romantik boley..." soal puteri.
      "oky aq cuba.. kau nk aq pnggil kau ape dan kau pnggil aq ape??" soal syakir.
        "saya nak panggil awak habib boleh??" soal puteri.
       " ok boley.. lpas tu kau nk aq pnggil kau ape..." soal syakir kmbali.
      "ikot habib lh ye wani x kesah." jawab puteri.
      "panggil nama jala  ok" ujar syakir. "oky habib.... klau dah mr dingin tu me dingin jugak..." ujar puteri sambil tersenyum.
        "wani... habib harap wani boleh terima segala kekurang habib..." ujar syakir.
         "habib... bgi wani habib lh yg teristemewa sebb mmpu tunggu wani walaupun wani bhgia habib tetap tunggu wani... betapa kuat kesabaran yg habib ada mmbuatkn wani kagum... habib.. habib lh bkal imam wani...wani takkan sia siakan habib sperti mana wani sia siakn habib dulu..." ujar puteri jujur dari hatinya.

      "baiklah wahai makmum ku... jom masuk tak elok berdua lama lama kat sini.." ujar syakir dan puteri hanya menganggukkan kepala.

'Ya Allah kau kuat kan lah jodoh kami kasihani lah dia.. dia telah byak berkorban demi melihat aku bahagia benar kan lah dia bahagia' bisik hati puteri.
  
'terima kasih Ya Allah kau telah memberikan aku bakal zaujah ku  yg terbaik... terima kasih padamu kerana membuka pintu hatinya ke jalan mu dan kau kekalkan lah jodoh kami...' bisik hati syakir.

*oky soryy kalau typo... n kalau tak best x de idea...
insyaAllah jumpa next chapter.

MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now