syarizal yang baru sahaja menuruni anak tangga melihat kelibat eliza di meja makan tetapi dia tidak melihat isterinya kemana isterinya pergi. "umi mana wani??" soal syarizal lembut. "buat apa u nak tanya perempuan tu lagi" marah eliza.
"dia isteri I eliza mestilah i kena tahu kemana dia.." jawab syarizal. "isteri ke tinggalkan suami" perli eliza puan alana yang berada di situ berasa sakit hati ingin saja dia mencili mulut eliza yang kurang ajar itu.
"ade kat ruang tamu tu dia belum makan lagi tu.." jawab puan alana. "biar jelah syariz buat apa u nak amik tahu pasal perempuan tu lagi..." marah eliza. "eliza pagi ni i x de mood so tolong jangan cari pasal..." dingin syarizal. eliza membuat muka dan berlalu pergi begitu sahaja sakit hatinya dengan kata kata syarizal itu.
syarizal pergi kearah puteri "wani jom makan" ajak syarizal dengan suara yang biasa biasa sahaja. "wani tak lapar lagi..." jawab puteri sebenarnya dia malas berhadapan dengan syarizal . "aku cakap baik baik ni.. jom makan..." ujar syarizal dengan nada suara yang tinggi sedikit.
"syariz wani belum lapar lagi..." puteri tetap berdegil tidak mahu makan. syarizal mengeluh yang dinamakan puteri tetap sahaja degil. Syarizal mengenggam kasar pergelangan tangan dan menarik puteri kemeja makan mahu tidak mahu puteri terpaksa mengikut syarizal.
syarizal menolak puteri membuatkan puteri terduduk dikerusi " Kau makan sekarang sebelum aku lempang muka kau!!!" jerkah syarizal membuatkan puteri tersentak dan terus sahaja puteri mengikut sahaja apa yang diarahkan oleh syarizal.
setelah selesai makan puteri hanya diam membisu " dah pergi tunggu aku dalam kereta" arah syarizal dengan nada yang dingin. puteri hanya mengikut arahan sahaja tidak berani membantah. "kamu ni kenapa syariz.. x boleh ke kamu layan dia elok elok..." soal puan alana dengan lembut.
"3 tahun umi.. dia jadi isteri syariz... syariz layan dia elok je... tak pernah sekali syariz x layan dia dengan baik... tapi ape yang dia bagi umi... dan sekarang dia tak layak untuk dilayan dengan baik..." balas dingin syarizal kemudian berlalu pergi begitu sahaja.
'syariz kalau syariz tahu sebab kenapa wani tinggalkan syariz pasti syariz menyesal sbb layan dia macm tu syariz' luah puan alana dalam hati.
*to be continue..
* dendam bile sudah berdendam pasti sukar untuk melupakan...
YOU ARE READING
MR DINGIN "I LOVE YOU"
Rastgeleputeri dan syarizal berkahwin atas dasar cinta.... tetapi saat mereka mengecap kebahagian bersama ada badai yang datang melanda... lumrah kehidupan manusia yang sering didatangi ujian mampukah mereka menghadapi ujian tersebut??? puteri melari...