Flash back 6 tahun lalu...
"mampus dah pukul 4.50 ptg... mcm mna boley lambat ni" runggut puteri seorang diri.
Puteri mempercepatkan jalannya kerana dh trlampau lmbat. Sesampai sahaja disekolah puteri segera berjumpa jurulatihnya
"Tuan maafkan saya kerana lewat" ujar puteri. Syakir berdiri tegak dan mengenakan kaca mata hitam membuatka dia kelihatan segak.
Syakir membuka kaca mata hitamnya dan memandang tepat kearah anak mata puteri "kenapa lambat" soal syakir dingin.
"Terlajak tuan" jawab puteri. "Turun 20" arah syakir. "What tuan... byak nya" jawab puteri.
"Nak saya tambah ke" soal syakir. "Oky okay saya buat..." puteri segera turun pumping sebanyak 20 kali.
Setelah selesai puteri dibenarkan masuk baris."i hate you mr. Syakir" bisik puteri kepada syakir membuatkan syakir trsenyum.
****"Okay semua boleh rehat 20 minit..." arahan diberikan semua mengangguk faham dan setelah itu ketua mereka memberikan arahan keluar baris.
Puteri duduk di tempat yg disediakan dan jauh sedikit dri orang lain dia ingin menenangkan hati yang sedikit panas.
"Dah dah lah tu merajuk.. sape suruh lambat aku denda lah" pujuk syakir kerana menyedari puteri hanya diam sejak dri mula lagi.
Syakir yang sudah duduk disisi puteri. "Mana ada wani ngajuk sebb tu.." jawab puteri perlahan.
"Abis tu sbb apa... sbb aq dh jarang kol n balas mcg kau???" Soal syakir. Puteri menundukkan kepala sahaja.
Syakir mngeluh " sory ye aq bzy sejak akhir akhir ni" pujuk syakir dengan lembut.
"Yela" jawab ringkas puteri. "Esok aq bawak kau keluar okay kite jalan jalan..." pujuk syakir lagi.
"Oky" senyum puteri "dh pegi masuk baris..." arah syakir dengan lembut puteri hanya mengangguk tanda faham.
****
Syakir dan puteri memang pasangan kekasih sejak puteri berumur 14 tahun mereka memang saling mencintai.
Disebabkan puteri masih bersekolah jadi syakir hanya menunggu puteri habis sekolah sahaja.
"Wani jangan lari jatuh lah" marah syakir. "Wahai mr. Dingin jangan lah marah keje nak marah je... tua baru tau..." jawab puteri dengan manja membuatkan syakir tergelak dengan gelagat puteri.
"Ada ada je kau ni lah" ujar syakir sambil mencuit hidung puteri sedikit. "Wani aku kene pergi jauh...." ujar syakir dengan perlahan terus mati senyuman puteri.
"Kenapa..." soal puteri. "Aq kene pergi UK sambung belajar..." jawab syakir. " bile nk prgi???" Soal puteri lgi.
"Minggu depan" jawab syakir. "Kenapa bru nak bagi tahu hari ni.. sampai hati syakir" luah puteri.
"Maafkan aku wani.. aku taknak kau sedih..." jawab syakir. "Habis syakir ingat kalau syakir bagi tahu arini wani x sedih ke???" Soal puteri.
"Wani aku mintak maaf jangan macam ni wani..." ujar syakir yg sedikit tegas kerana dia melihat keegoaan puteri.
"Wani tahu sape je wani kat hati syakir tu sebab syakir tak bagi tahu benda ni awalkan..." marah puteri.
"Wani tlong lah faham... jangan lah mcam ni fikir matang sikit wani" tegas syakir.
"Sudah lah wani taknak dengar ape ape lagi penjelasan kalau syakir pergi pergi lah wani takkan halang...." ujar puteri segera berlalu pergi tetapi pergelangan tangannya direntap kasar oleh syakir.
"Aku hantar balik" ringkas sahaja bicara dri syakir puteri ingin membantah tetapi syakir menarik puteri supaya mengikut nya.
Didalam kereta mereka berdua hanya senyap sahaja. Sesampai sahaja dihadapan rumahnya puteri terus ingin berlalu pergi.
Tetapi dihalang oleh syakir. "Wani kalau kau taknak aku pergi aq x pegi..." ujar syakir perlahan.
"Dah lah syakir... syakir pergi je lah jangan endahkan wani lagi anggap je kita x de jodoh... mulai sekarang kita dh tak de pape wani lepas kan syakir pergi..." jawab puteri kemudian berlalu pergi.
'Syakir maafkan wani.. wani sbnarnya x mampu untuk lepaskan syakir...' ujar puteri dlam hati.
Syakir mengeluh sungguh ego puteri kerana dia dapat melihat yang sebenarnya puteri sedih untuk melepaskan dirinya pergi tetapi disebbkan ego puteri mengabaikan perasaannya itu.
****
Sejak syakir pergi puteri tidak lagi ceria sprti selalu. Puteri baru terfikir kenapa dia lepaskan syakir begitu sahaja.
Sehinggalah dia bertemu syarizal bru lah puteti kembali ceria kerana syarizal mempunyai muka dan perangai yang sama seperti syakir.
Dan disebabkan itu puteri boley jatuh hati dengan syarizal bukan disebabkan syakir tetapi disebabkan syarizal adalah diri syarizal.
End flashback.
*oky done....
*syakir or syarizal???
YOU ARE READING
MR DINGIN "I LOVE YOU"
Diversosputeri dan syarizal berkahwin atas dasar cinta.... tetapi saat mereka mengecap kebahagian bersama ada badai yang datang melanda... lumrah kehidupan manusia yang sering didatangi ujian mampukah mereka menghadapi ujian tersebut??? puteri melari...