Part 45

2.6K 91 5
                                    




Malaysia...
"syariz tolong i syariz..." rayu eliza sambil meronta ronta minta dilepaskan dari polis yg mengarinya itu.

rahsia eliza sudah terbongkar membuatkan syarizal kematian kata kerana selama ini diri nya diperbodohkan oleh org yg hampir membunuhnya.
  "tuan.. keputusan ditangan tuan samaada ade hndak bebaskan suspek ataupun tidak..." ujar salah seorang anggotanya.
    "no...saya taknak di bebas bawa dia ke balai" tegas syarizal. "baik tuan" jawab anggotanya.
     "syariz please" rayu eliza." u know what... i hate u eliza jangan pernah muncul dalam hidup i lagi ..."  dingin syarizal dan berlalu pergi tanpa mengendahkan rayuan eliza sungguh waktu ini dia berasa kesal dengan perbuatannya selama ini.
                    * * *
"syaza knpa walid ni kejam pda umi... knapa walid trlampau ego sehingga tak nampak kebaikan umi... kenapa walid ikut kan perasaan marah ini sangat dan skang sebb kn ego walid... walid dah hilang orang yg istemewa...  sbb kn ego walid lupa janji walid kpda umi yg mne tkkan ade org lain di hati walid selain umi... walid harap sgt umi dpt maafkn walid"  ujar syarizal hingga mengalir air mata di tepi kubur arwah anaknya itu. 
setelah membersihkn sedikit kubur arwah anknya itu syarizal terus pulang kerumah sungguh waktu ini dia tidak mempunyai kekuatan.
                            ***
syarizal merenung dilangit sambil mengambil angin malam yang segar.
     bila melihat langit nya penuh dihiasi bintang teringat terus kepada bekas isterinya saat prtama kali dia melamar isteri pada waktu malam di pandang kawad membuatkan syarizal sedikit tersenyum apabila terkenang peristiwa itu.
     "oiit..." tegur syakir secara tiba tiba. "ish kau ni terkejut aku.. kenapa ni???" soal syarizal.
      " kau knpa???mcm dah mati bini aku tengok" soal syakir sambil memerli syarizal.
       "aq tahu lah aku salah... aku menyesal kir..." jawab syarizal dengan nada sedih.
       "x guna lh mu nyesal saat gini" ujar syakir dalm bahasa kelantan sememangnye mereka ini berasal dri kelantan.
         "aq tau aq salah aq ego syakir aq x  tau beza mna satu kaca mna satu prmata....andai ada satu peluang untuk aq x kn aq sia siakn..." brsunguh sunguh syarizal myakinkn kmbarnya itu.
        "prgi lh cri dia.... jgn bila dh dpt dia kau buat bnda yg sama pulak... dia tu mmg nmpk keras hati tapi sbnarnya dia brhati lmbut syah... aq tahu lah... aku kenal dia tu sblm kau kenal dia..." nasihat syakir.
        "thanks sbb pham aq... knpe kau sanggup lepaskn wani pada aq sedangkn kau syg wani??" soal syarizal.
       "sbb mngkin bkn dia jodoh aq.. prcayalh Allah aturkn untuk kita baik sebaiknye...  wani cinta kau sbb kau adalah kau bkn sbb aku... tpi igt lau kau sakitkn hati dia lagi aq x tragak agak untuk rampas dia dri kau ok" amaran dri syakir kpada syarizal.
syarizal hanya mampu menganggukkan kepala sahaja...

*baru nal menyesal
*sory lau x best....

MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now