BAB 12

2.3K 81 3
                                    

"wah... put... sedapnye tidur...." ujar fieyna. "nak tidur tidur lah solat jangan lupa ye... n kui 5 ptg dah kene ade kat padang kawad." terang puteri.

"okay... kiteorang nak rehat dulu la..." jawab fieyna. "hampa rehat dulu nah aku nak pergi jalan jalan kat luar sat" ujar puteri. "hang tak penat ka puteri???" soal bella. "penat lah tapi takpe aq kan jaga hampa ja..." jawab puteri.

" suka ati hang la... kami rehat dulu" ujar bella dan puteri hanya menganggukkan kepala sahaja. setelah itu puteri berjalan keluar dari pada dorm tersebut.

puteri jalan bersendrian di pusat latihan tersebut. puteri sudah biasa dengan pusat latihan ini manakan tidaknya setiap kali kursus kenaikan pangkat sudah pasti diri nya disini. kecuali kursus kenaikan pangkat sub inspektor sahaja dia di pusat latihan pulapol ayer itam.

sedang asyik termenung tiba tiba kaki puteri tersepak batu membuatkan puteri terjatuh. "ouch... aduh sakitnya" rungut puteri sendirian. kebetulan salah seorang pegawai lalu disitu dan ternampak puteri jatuh terus sahaja dia menghampiri puteri.

"awak okay " tanya lelaki trsebut dan putri menoleh lelaki tersebut puteri mendapat lelaki tersebut berpangkat ASP. "tuan.. saya okay je cume tangan ja darah sikit" pantas puteri menjawab.

"awak ni tak berhati hati lah.. jom saya ikut saya pergi pejabat saya letak ubat" ujar lelaki tersbut. "ehh takpe tuan.. saya boleh buat sendiri" jawab puteri kerana tidak mahu menyusahkan lelaki tersebut.

"ini arahan jom ikut saya" tegas lelaki itu membuatkan puteri bersetuju untuk mengikut lelaki itu. puteri mncuba untuk bangun tiba tiba "ouch..." puteri trduduk semula kerana kakinya begitu sakit. "kenapa ni..." soal lelaki tersebut.

"kaki saya sakit" jawab puteri sambil tangannya memegang kaki. kebetulan semasa itu ada dua pelatih perempuan lalu disitu "kamu berdua mari sini sekejap" arah lelaki itu pelatih itu segera kearah lelaki itu.

"ya tuan ada apa apa boleh kami bantu"tanya salah seorang pelatih tersebut. "kamu tolong papah budak perempuan ni bawa ke pejabat saya.. kaki dia terseliuh" jelas kedengaran arahan yg di berikan lelaki tersebut pelatih tersebut mengikut sahaj arahan yang diberikan oleh lelaki itu.

puteri dibawa ke pejabat lelaki itu smentara hendak sampai di pejabat lelaki itu terserempak pula dengan syarizal. "ni kenapa ni.." soal syarizal. "kaki dia terseliuh dia jatuh tadi kebetulan saya ada kat situ." jelas lelaki itu. "haish kamu ni puteri lain kali hati hati lah..." ujar syarizal. "kamu kenal syah" soal lelaki itu.

"dye lah sub inspektor yang jaga kursus kali ni tuan.." terang syarizal. "oo.. takpe lah saya bawa dia ke pejabat dulu letak ubat kat tangan dia" jelas lelaki itu.

"ok tuan... kalau ada pape tuan panggil ja saya" ujar syarizal dan lelaki itu hanya menganggukkan kepala sahaja. sesampai di pejabat lelaki itu kedua pelatih itu meletakkan puteri di sofa yang terdapat di dalam bilik itu.

" tuan kami balik dorm dulu ye" salah satu pelatih itu meminta kebenaran balik ke dorm. lelaki tersebut hanya mengangguk kan kepala sahaja. kemudian kedua pelatih tersebut berlalu pergi untuk pulang ke dorm.

*ok done....

MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now