BAB 8

2.6K 92 3
                                    

               "amboi tak abih abih dengan menjawab dia tu"  ujar syarizal apabila puteri menjawab.

" hala.. jawab lah tuan... saya ada mulut..." jawab puteri selamba.

                 " kau ni memang tak pernah berubahkan" dingin syarizal. 'haish mula dah mood dingin dia tu memang tak boleh kata apa lah' rungut  puteri dalam hati.

                 "tuan syarizal this is puteri syazwani... puteri syazwani tetap puteri syazwani" jawab puteri. "ye... memang kau puteri syazwani yang suka menjawab... tapi kita tengok sampai mana kau boleh menjawab... just wait n see okay puteri syazwani..."ugut syarizal.

               "dia ni kan tak abis abis nak ugut orang" bebel puteri sendirian. 

"ulang balik kau kata tadi"  soal syarizal dingin dan memandang tepat kearah puteri membuatkan puteri takut.

                    "a...a..."gagap puteri.

"aku kata ulang balik apa yang kau kata tadi" syarizal mengulang sekali lagi soalannya.

                 "ta...tak.. de pa..pape..." gagap puteri.

"make sure kau sediakan mental n fizikal untuk kursus kenaikan pangkat kali ni..." sinis sunguh syarizal berbicara.

               " what!!! saya dah pi dah nak pi apa lagi.. "jawab puteri tidak berpuas hati. "kena pergi untuk pelajar yang lain.. you a leader in the kem... so jangan buat hal okay kalau tak nak kena denda dengan aku...  kali aku x denda kau sorang tapi satu platun aku denda" ugut syarizal.

               "what.. k. fine!!! dah lah malas saya nak layan tuan ni baik saya pergi masuk baris..." ujar puteri seraya itu terus bangun dan pergi syarizal pula senyum kemenangan.

               "3 barisan di hadapan saya... dalam kiraan 10.. lambat turun 20..." tegas puteri berkata kali ini. 

                ini disebabkan mood nya diganggu oleh syarizal sebentar tadi. puteri telah habiskan pengiraannya ada ramai yang datang lambat mungkin kerana mereka ingat puteri memain tetapi tidak kali ini.

            "skuad.. skuad dia..." arahan telah diberikan semua mengikut arahan yang diberikan. " semua sekali bergerak kekanan separuh kanan" arah puteri lagi.

           " semua sekali turun 20 tak kira lah hampa cepat ka... lambat ka turun 20... saya dah kata tadi masuk baris awal.. ni dak tunggu saya panggil baru nak masuk..lepastu terhegeh hegeh nak masuk baris..." tegas puteri mereka semua mengikut arahan mereka sudah mengenal sifat puteri jika marah.

          setelah selesai hukuman mereka kembali berdiri lurus untuk menunggu arahan seterusnya. " menghadap kehadapan separuh kiri"arah puteri.

         "baiklah semua ada 21 orang yang akan pergi kursus kenaikan pangkat selama dua minggu pada cuti sem ni... kem ini bertempat di pulapor cheras kuala lumpur dan saya harap yang mana terpilih tu behave okay..."terang puteri dengan jelas.

            "puan ada sekali ka??" soal salah seorang daripada mereka. "ya saya ada ngan kamu semua nanti" jawab puteri.

               puteri meneruskan latihan sehingga selesai setelah selesai puteri membenarkan anggotanya pulang.  begitu juga puteri berlalu pulang kerana dia ingin keluar bersama rakan rakannya.

MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now