BAB 18

2K 72 2
                                    

           puteri dan farah berjalan beriringan "weyy put.. macam mana kalau tuan ilham dan tuan syah sampai dulu" soal farah. "jangan di sebut malaikat maut duaa ekoq tu.." jawab puteri. "hampa dua buat apa lagi kat situ lambat" jerkah ilham.

      "aku kata dah jangan disebut nampak muncul dah..." bisik puteri. "mana nak tau.. aku bagi warning kat hang jangan menjawab okay..tidak mampuih kita..." bisik farh. "yala tengok lah dulu cepat sikit bising pulak bapak singa tu.." jawab puteri segera kehadapan  ilham.

   "apa yang kamu bercakap lagi tu kamu tak nampak saya ka kat depan ni..." tegas ilham.  "lah.. tuan ka... saya ingat tungui kayu mana tadi..." jawab puteri selamba."alamak pompuan ni tempah maut betui lah"ujar farah bersendirian. 

      " manjawab ja keje kau kan.. hampa turun 10" sampuk syarizal yang baru muncul dari belakang ilham. "tuan ni memang tak boleh nampak muka saya ka macam mana ni...asal nampak nak denda asal denda muka saya..." jawab puteri selamba.

          "farah awak turun 10 awak puteri turun 20 kalau awak menjawab lagi saya tambah lagi..." serius sahaja syarizal bersuara. puteri memandang syarizal tidak puas hati tidak pasal pasal dirinya kene denda masa masa nak mahgrib ini.

        setelah selesai mereka kembali berdiri dihadapan syarizal dan ilham. "sedap kene denda nak lagi.." perli ilham. "ehh sedap awat ada lagi ka..." jawab puteri dengan perasaan geram. "astagfirullahalazim pompuan ni berani mati betul..." rungut farah bersendirian.

     "aku  nak hampa dua pergi lari padang kawad 5 pusingan" arah ilham dengan tegas. "what tuan tapi kenapa..." soal farah. "menjawab tambah 5" tegas ilham terus sahaja farah terdiam.

     "tuan tak de lagi banyak ka nak tambah...."perli puteri farah disebelahnya hanya tepuk kepala sahaja. " tambah 5 pergi lari sekarang"ringkas ilham. "ish tuan ni pon... bagi lah lepaskan solat tuan... oiii.. nak masuk waktu ni... apa orang kata menghormati waktu..."perli puteri dengan nada sinis.

    "otak hang... tak pa takpa ... lepas solat aku nak hampa dua pergi lari 20 pusingan faham..."tegas ilham." tuan dengan tuan syah sama je eiii ingat muka saya mintak kena denda ka macam mana..." jawab puteri tak puas hati.

      "amboi kau menjawab.... takpe kau sorang saja aku tambah lagi 5 pusingan cukup ke nak aku tambah lagi..." sampuk syarizal pula. baru saja nak jawab farah segera menekup mulut puteri menjawab..

      "ok tuan kami masuk dulu ye... " ujar farah segera menarik puteri kedalam.  sesampai di dalam surau baru farah melepaskan puteri.

        "hang ni gila lah put...  hang nak mampuih ka?? " marah farah.  " ieee aq tgh geram ngan mamat dorang ni...  nk je aq ketuk kepala mamat tu... " bebel puteri.

       " dah dah..  hang ni lah"farah mnenangkan puteri. setelah itu masing mendirikan solat mahgrib terlebih dahulu.
*oky done..
* see you next chapter

       

MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now