BAB 26

2.3K 71 0
                                    

puteri mengemas barang barang nya untuk dibawa pergi puteri perlu segera keluar dri rumah ini jika tidak syarizal pasti tahu yang dirinya berada disini. sedang mengemas syazlan datang menghampiri puteri.

"wani... betul ke apa yang wani buat ni. . wani tahu kan boleh jatuh nusyuz syazlan memperingatkan puteri tentang itu. "ye wani tahu... wani prgi untuk dia abng.. biar wani berpisah hidup dengan dia abang jangan berpisah nyawa... abang jangan risau... inshaAllah suatu hari kalau semua dah selesai wani akan balik ke pangkuan dia" jawab puteri untuk meyakinkan syazlan.

"wani jaga diri elok elok tak lama lagi wani nak bersalin lepastu nak masuk latihan dh hati hati ye..." pesan syazlan. "inshaAllah abang... okay lah abang... wani dah siap kemas ni.. haziq pon dah tunggu wani pergi dulu ye... ingat pesan wani jangan sampai syariz tahu kat mana wani ade okay..." puteri mengingat abangnya ttg perkara itu.

syazlan mengangguk faham dan melihat puteri berlalu pergi sedih hatinya melihat adiknya berkorban seprti itu dia akan pastikan yang eliza akan menyesalkan dengan perbuatan dia.

"haziq kite pergi hospital dulu ye aku nak tgk syariz dari jauh" pinta puteri. "boleh puteri tapi jangan lama lama tau... nanti syariz nampak kau." haziq mengingatkan pada puteri. "oky" jawab puteri.

******

"umi mana wani dia janji dengan syariz dia nak dtg hari ni tapi sampai sekarang syariz x nampak dia pun..." soal syarizal.

puan alana serba salah untuk menjawab dia kesian akan puteri tetapi apakan daya ini permintaan puteri "syariz umi harap syariz bersabar ye... yang wani bukan untuk syariz..." ujar puan alana lembut berat hati sangat dia ingin bercakap seperti ini.

"apa umi cakap ni... wani mana umi...." syarizal sudah mula ingin mengamuk. "wani ade cakap kat umi yang dia dh x nak kat syariz lagi di dah tak sayang kat syariz lagi... jadi dia sudah pergi...syariz.." terang puan alana dengan hati yang tidak rela.

"tak... tak.. mungkin umi.. x mungkin.... syariz x percaya... mana wani umi mana wani....." syariz sudah mula mengamuk dan seperti tidak tentu arah. "syariz jangan macam ni syariz....." puan alana sudah mula memujuk syarizal.

"wani tak kan buat macam tu umi.. mana wani umi..." syarizal sudah mula mengamuk abis semua barang dibalingnya beberapa minit doktor menghampiri syarizal untuk diberikan ubat penenang setlah itu syarizal tertidur.

puteri yang berada di luar bilik sudah menangis melihat syarizal seperti itu tersedu sedan dia menangis melihat syarizal seperti menjadikan dirinya tidak kuat.

"wani betul ke wani nak pergi x kesian kat syariz.. tengok syariz jadi apa..." encik zamril bersuara. "betul wani... kesian umi tengok syariz tu" sampuk puan alana pula.

" umi... walid.. kalau boleh wani x nak tinggalkan syariz tapi wani taknak syariz berpisah dengan wani untuk selama lama nye..." terang puteri yang sudah menangis puan alana menghampiri puteri dan memeluk puteri supaya puteri lebih tenang.

"sudah lah wani kamu jangan menangis nanti akan menjejaskan bayi kamu... wani walid harap kamu dapat jaga diri ye kalau kamu perlu apa apa bantuan hubungi je kami.. kami sedia membantu.." pesan encik zamril

"walid umi.... wani pergi dulu ye... doakan wani selamat..." ujar wani kemudian menyalami kedua duanya. setelah puteri berlalu pergi meninggalkan mereka semua puan alana dan encik shakir berasa sungguh sedih.

mereka berjanji tidak akan menerima eliza dalam keluarga mereka tetpi mereka harus berlakon sukakan eliza untuk memastikan perbuatan eliza terbongkar dan puteri kembali ke pangkuan syarizal semula.

*to be continue..

*besar pengorbanan seorang isteri untuk melihat suami terus hidup...

"Allah tidak akan memberi ujian kepada hambanya sesuai dengan kemampuan hambanya. ...

MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now