3 tahun kemudian...
lagi 3 bulan puteri akan menamatkan pelajaran di peringkat ijazah. puteri duduk bersendirian di kafetria sambil memikirkan ttg dia dan syarizal dalam diam x diam usia perkahwinan mereka sudah menjejak ke tahun ke 3.
puteri dan syarizal masih tiada zuriat disebabkan puteri mahu menghabiskan pelajaran dahulu.
sedang duduk bersendirian tiba tiba ade seorang perempuan menghampirinya. "puteri syazwani" panggil perempuan itu sungguh puteri berasa hairan perempuan itu mengenali puteri.
"siapa awak... macam mana awak kenal saya... " soal puteri. "aku eliza... aq bekas kekasih syarizal... dri mana aku kebal kau tu x penting yg penting skang aku nak kau tinggalkan dia.. kau x layak untuk dia... " ujar eliza dengan sinis.
'astagfirullahalazim dugaan apakah ini...' luah puteri dalam hati. "siapa awak nak tentu kan saya layak untuk dia atau tak... dan awak x layak untuk suruh saya pergi dari hidup dia... " jawab puteri.
"kau ni student je.. layak ke bersama dengan seorang Asp... yang mungkin x lama lagi akan naik pangkat lagi... " ujar eliza dengan sinis.
"walau apa pun jadi saya takkan tinggalkan suami saya... " jawab puteri dengan tegas. "oky tapi kau jangan menyesal..."ugut eliza dan berlalu pergi begitu sahaja.
****sudah seminggu kejadian itu berlaku seminggu ini jugalah puteri berasa tidak sedap hati dengan ugutan eliza itu.
'yaAllah kau pelihara lah hubungan kami jangan sampai kau ambil dia dari aku..' doa puteri dalam hati berharap agar tiada apa yang berlaku.
selang beberapa minit puteri menerima panggilan yang syarizal berada dihospital atas sebb kemalangan dan syarizal dalam keadaan kritikal.
sesampai di hospital terdapat ibu dan ayah kepada syarizal serta abang abang puteri. "macam mana keadaan syariz??" soal puteri cemas. "umi harap wani bersabar ye..." pujuk puan alana perlahan.
"kenapa ni umi apa yang jadi kat syariz.. mana dia wani nak tgok syariz" jawab puteri yg sudah mula menangis. puan alana membawa puteri ke tempat syariz diletakkan. "syariz kritikal wani... dok kata peluang untuk dia sedar sangat tipis sekarang hanya doa dri kite semua yang syariz perlukan" terang puan alana.
"tak... tak. ... tak mungkin... syariz bangun syariz bangun... jangan tinggalkan wani" ujar puteri sambil mengoncang badan syarizal agar syarizal bangun. abang abang kepada puteri sudah menghalang perbuatan puteri itu kerana perbuatan puteri menyebabkan syarizal bertambah teruk.
"wani... jangan macam ni nak..." pujuk puan alana sambil memeluk puteri agar lebih tenang. "umi.. kenapa semua ni jadi saat puteri dan syariz nak bahgia... syariz bangun lah.. syariz tak sayangkan wani ke..." tersedu sedan puteri berbicara.
"astagfirulallahalazim.., wani.. jangan bercakap seperti orang tiada iman wani... brsabar lah wani.. banyakkan berdoa agar syariz diberikan kesembuhan bukan dengan cara ni wani..." nasihat dari en. zamril.
"wani tak kuat walid tak kuat....wani sayangkan syariz..." luah puteri. "ye walid tahu.. apa yang wani rasa sekarang.. syariz anak walid wani... tapi kalau terus bersedih macam mana syariz nak sembuh... " nasihat en Zamril agar puteri tidak seperti orang hilang punca.
"wani jom balik dulu nanti kita datang lagi" pujuk syazlan. "takpe lah abang dengan semua orang baliklah dulu biar wani jaga syariz..." jawab puteri. "boleh tapi wani kena janji kawal diri wani abang tak nak tengok wani macam ni..." ujar syazlan.
"ok" itu sahaja mampu puteri menjawab setelah itu semua orang pergi meninggalkan puteri bersendirian bersama syarizal.
puteri memegang tangan syarizal "syariz bangun lah syariz. .. wani tak sanggup hilang syariz... syariz jangan pergi... wani tak tahu apa jadi kat wani kalau syariz pergi" luah puteri. puteri tahu yang syarizal boleh mendengar apa yang dia katakan.
*to be continue...
YOU ARE READING
MR DINGIN "I LOVE YOU"
Acakputeri dan syarizal berkahwin atas dasar cinta.... tetapi saat mereka mengecap kebahagian bersama ada badai yang datang melanda... lumrah kehidupan manusia yang sering didatangi ujian mampukah mereka menghadapi ujian tersebut??? puteri melari...