BAB 3

3.5K 119 1
                                    

Hanya Allah sahaja tahu bertapa gembiranya puteri sekarang kerana usahanya dan pasukannya membuahkan hasil yang cukup heba
Kerana dalam pertandingan kawad kaki sekolah mereka dapat tempat pertama. Untuk kali terakhir puteri mengumpulkan pasukan skuadnya didalam baris.

"skuad... senang diri.." pasukannya membuat apa yang disebut oleh puteri. "rehatkan.. diri... baiklah semua pada petang saya ingin meminta maaf atas segala salah dan silap saya kalau selama dalam latihan saya ada terkasar bahasa atau ada membuat kamu semua terasa hati... apa yang saya buat semasa latihan adalah untuk mendisiplinkan kamu semua... semoga kamu semua tak terasa hati jika saya marah kamu semua... bukan saya saja tuk marah kamu semua itu semua saya buat adalah kerana saya nak kita berjaya dan mahu kamu semua jadi orang yang berguna... ada sesiapa yang terasa hati dengan saya ke???" tanya puteri dengan suara yang lembut.

"tak lah puan puteri kami okay je... kami tahu puan nak kami berjaya..." jawab salah seorang dari pasukannya. "lumrah kamu semua suara okay je..saya ni suara dah nak hilang ni" puteri melawak.

"alah puan okay lah tu..comel apa puan tak de suara" eirza menjawab dengan nada gurauan. "ada adalah kamu semua.. tunggu sekejap saya panggil tuan syarizal..." ujar puteri lalu pergi memanggil Syarizal.

Setelah beberapa minit puteri kembali bersama sama Syarizal. Syarizal juga berucap sama seperti puteri tadi setelah itu puteri memberi arahan bersurai sebagai tanda mereka boleh keluar baris.

***

Didalam bas masing masing tidur kepenatan hanya puteri tidak dapat melelapkan mata banyak benda yang bermain difikirannya.

Puteri mengeluarkan Iphone 5 miliknya lalu membuka galery. Puteri melihat gambarnya bersama Syarizal tiba tiba terbit rasa rindu dihati.

Tahun ini merupakan tahun akhirnya dapat berjumpa Syarizal. Puteri sudah jatuh suka pada Syarizal walaupun Syarizal sering membulinya.

Tetapi biar perasaannya dia pendam biarlah tiada siapa tahu perasaannya kini. Puteri bertekad akan melupakan Syarizal setelah tamatnya kawad kaki ini.

'tuan selamat tinggal... saya akan merindui tuan' desis hati puteri sambil tersenyum lalu puteri melelapkan mata kerana terlalu penat

MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now