BAB 17

2.1K 68 3
                                    


              seminggu berlalu....

       sudah seminggu mereka menjalani latihan di pusat latihan ini pelbagai ilmu yang mereka dapat dan kerjasama antara pasukan. jam sudah menunjukkan pukul 6 petang puteri diarahkan melapor diri untk meminta kebenaran bersurai.

     setelah melapor giliran haziq dan farah pula untuk melapor kepada puteri. setelah selesai melapor haziq memberi arahan bersurai lain pula farah. " baik lah semua saya nak saya hentak kaki semua bersuarai faham skuad.." ujar farah. "faham puan" jawab mereka serentak.

      Puteri membiarkan sahaja farah bermain main memandang sudah bersurai puteri tahu yang cara farah buat itu salah di sisi undang undang kawad. faraham menghentak kaki padat setetlah itu semua segera bersurai.

        puteri berjalan beriringan dengan farah. "jangan buat selalu macam tu.. tu salah tu" tegur puteri lembut. "yalah aku tau.. aku saja ja tadi sekali sekala tak pe kan" jawab farah. "buat kalau selamat takpa lah..  nampak dek bapak singa tak ke aku sekali yang kena..." ujar puteri.

    "cehh hang ni lah.. jangan disebut.. satgi hang jugak yang kena.." ujar farah. "betul jugak tu kan.. uisshh mintak simpang malaikat 44 lah cheq weyy...." ujar puteri lalu ketawa. "ehem..." tiba tiba ada suara seorang lelaki berdehem di belakang mereka membuatkan mereka terdiam dan berpandang satu sama lain.

    "farah... puteri dalam keadaan sedia..." arah lelaki itu. " wehh.. aku kata jangan diseru nampak muncul dah.. mampuih kita..." bisik farah. "mana nak tau.." balas puteri perlahan mereka menyedari yang suara lelaki itu adalah syarizal.

      "apa yang bisik bisik tu... dah dalam keadaan bersediakan..." keras suara syarizal pada ketika ini terus sahaja puteri dan farah berdiri lurus.  syarizal berjalan kehadapan mereka. "kamu berdua turun 10 sekarang." arah syarizal farah hanya mengikut sahaja.

     "kenapa pulak tuan apa salah saya..." jawab puteri tidak puas hati manakala farah sudah selesai membuat  apa yang disuruh.

      " tambah 5..." ringkas jawapan dari syarizal. "tapi tuan apa salah saya.." puteri tetap tidak puas hati. "tambah 10... total 25.. kau nak turun skang atau aku tambah sampai 50.. 3 kiraan 1..." jawab syarizal dengan muka yang serius tiada senyuman di wajahnya. akhirnya puteri mengalah hanya orang gila ja yang nak buat pumping 50 kali 3 kiraan 1.

       setelah selesai menjalani hukuman puteri berdiri lurus menghadap syarizal. "farah... kamu tahu apa yang kamu tu salah??" soal syarizal serius. "tahu tuan..." jawab farah perlahan. "puteri kamu tahu apa yang farah buat tu salah..." soal syarizal kepada puteri pula.

        "ta..ta..tahu tu..tuan.."puteri menjawab gagap kerana takut kerana pada ketika ini wajah syarizal kehilatan begitu dingin sekali. "lepastu kenapa awak tak tegas dalam menegur kesalahan yang dibuat" syarizal memarahi puteri. "maafkan saya tuan..saya akan pastikan kesilapan yang sama takkan berulang" jawab puteri kali ini puteri tidak mahu menjawab lebih kerana takut akan jadi lebih teruk.

        "dah awak berdua pergi masuk dorm ingat awak berdua kena ada kat surau sebelum saya dan inspektor ilham sampai disurau.. saya biasa pergi 7.15 tapi tgk lah kalau saya nak pergi awal sikit yang pasti saya nak awak berdua ada sebelum saya sampai faham.

     "faham tuan"jawab mereka berdua serentak. "dah kamu berdua boleh pergi" arah syarizal. "terima kasih tuan.." ujar mereka berdua lalu tabik hormat menunjukkan tanda hormat kemudian berlalu pergi. 

      sesampai di asrama puteri terus merebahkan diri diatas katil. "awat hang puteri oiii supo oqang tak bermaya ja..." soal fieyna yang baru selesai mandi. "ha la... sakit tangan ngan kaki aku ni...25 tau aku kena mampuih cheq weyy lagu ni..." puteri mengeluh.

     "pasaipa hang kena??' soal fieyna lagi. "pasai si farah ni la tak pasai pasai aku kena sekali..." jawab puteri lalu membaling bantal kearah farah. "ala sorry la.. aku tak jangka lak tuan syah ada kat situ..." jawab farah. "iiiee tak pasal pasal aku kena sekali tau dak..." marah puteri dengan nada yang sederhana.

     "salah hang jugak.. yang hang pi menjawab sapa suh.." farah membalas balik. "ehh dah lah hampa ni pi siap.. hampa dah lah nak kena datang awai lah ni dah kui 6.40 dah..."bella menyampuk.

      "Allahu... dah lambat mampuih kita..." ujar puteri terus berlari masuk kebilik air dan mandi begitu juga farah.

*oky done..

*see you next chapter 


MR DINGIN "I LOVE YOU"Where stories live. Discover now