Prolog

14.2K 389 0
                                    

2 tahun sebelum .

Nama aku Tengku Ariel Denyel . Bukan nak berlagak ke apa , tapi dah nama Tengku mesti lah kaya kan ? So faham-faham jelah hidup aku macam mana . Umur aku 15 tahun . Aku hensem? Kacak ? Hm ya ya . Hikshiks .

"Ariel , mak dan abah Ezwan dah tak ada . Jadi kita kena jaga dia ya . Anggap dia macam adik Ariel sendiri ya ." Pesan papa kepada aku .

Aku mengangguk . Aku sebenarnya tak lah suka sangat kalau Ezwan ada kat sini . Mesti aku akan dipinggirkan nanti hm . Hujan hujan muka sedih . Hiks !

"Mulai harini Ezwan panggil je Maklong dengan Paklong Papa n mama ya ." Kata mama pada dia .

"Baik Mama ." Ezwan tersengih kecil . Ek eleh suka letew ! Terajang saja kang !

"Ezwan kat sini jangan malu malu ye . Buat je macam rumah sendiri . Tu kat bilik Ariel tu ada Ps4 , kalau bosan main je ." Pesan papa pula .

"What da?! Itu Ps4 Ariel mana boleh !" Bentakku . Sesuka hati ja nak main aku punya .

"Main lah sama-sama Ariel ni pun ." Marah mama .

Aku mendengus . Menyampah betul ! Nampak tak ? Pasal Ps4 pun boleh bergaduh . Ish ish ish .

"Mak jemah , tolong tunjukkan bilik Ezwan ye . Kat tingkat 3 ." Kata mama .

"Baik puan ." Mak jemah terus membawa Ezwan ke atas .

"Ariel , Ariel jangan buat perangai macam ni boleh ? Dia tu anak yatim piatu , kita kena lah buat baik pada dia ." Tegur papa kerana kelakuan aku yang kurang sopan mungkin ? Hm maybe yes maybe no .

Aku mencebik dan mengangguk . What ? Aku cemburu dengan perhatian yang dia dapat daripada papa n mama ? No ! Aku cuma tak suka dia je . Dia tu suka ambil kesempatan !

"Dah Ariel pergi masuk tidur . Dah lewat ni ."

Aku terus melangkah ke bilik aku di tingkat 2 .

Gengster sekolah tu milik aku Where stories live. Discover now