GSIMA-3

7.3K 335 9
                                    

"Terima kasih Ariel tolong nenek belikan barang dapur ." Ucap nenek setelah aku masuk ke dalam rumah banglo 2 tingkat itu .

"No problem . Alah sekali sekala nek ." Ujar aku sambil tersenyum .

"Hahaha yela . Hari sabtu nanti ada tetamu Ariel , kawan lama nenek . So hari sabtu nanti Ariel jangan pergi mana-mana ye ." Kata nenek .

"Tetamu ? Haa yelah nek . Ok lah Ariel nak naik dulu ." Kataku setelah salam tangan nenek .

Fuh penat nya ! Aku merebahkan diri atas katil Queen size milik aku . Mana mau tak penat , banyak barang tadi .

Aku teringat pulak kat minah tadi .. hurm comel gak eh dia ? Eh eh ape kau cakap ni Ariel ! Dah lah aku nak rehat , esok sekolah  .

______________________

Aku parking kereta aku di tempat parking pelajar , kebetulan Firash parking Vios dia sebelah aku .

"Weh aku dengar ada budak baru nak masuk ." Kata Firash setelah keluar dari kereta .

"Budak baru ? Hmm boek gak ! Boleh jadikan mangsa kita kan ? Hahaha." Kami berdua gelak ketawa .

_______________________

Elya pov

Hmm harini first day aku kat sekolah baru ni , hm malas nya ! Mesti aku tak ada kawan nanti .

"Elya , kenapa monyok je ni ." Tanya ibu sambil mata fokus memandu ke sekolah aku .

"Ibu , Elya taknak lah sekolah kat situ . Nanti Elya tak ada kawan hmm." Kataku sambil muncung 7 cm! Ceh acah je heheh . Bibir pun pulus mulus pink comel lotey mana boleh muncung panjang-panjang nanti ada orang cium ! Hekhek

"Tak ada lah . Anak ibu comel macam ni takkan orang nak buli . Mesti ramai kawan ." Kata ibu cuba menambah semangat aku .

"Hm yelah."

"Ha dah sampai ."

Aku salam tangan ibu , cium tangan ibu dan keluar sambil melambai pada ibu . Ohh ibu ! Kau disiram bayu ! Ceh macam lah balik nanti tak jumpa . Hahaha .

Hm not bad lah sekolah ni . Aku berjalan mencari pejabat tapi tak jumpa ! Hm kat mana pejabat ni ! Aku terus berjalan

Bukk!!

Aku terlanggar seseorang dan aku terjatuh . Aduh baru first day dah ada petanda suruh aku balik .

"Kau ni jalan pakai mata ke apa?!" Marah aku .

"Engko yang langgar aku !" Balas nya . Aik macam pernah dengar suara ni . Aku melihat gerangan itu , lah mamat ni lagi ke ! Mamat poyo!

"Engko!" Aku mengecilkan mata memandang nya sambil jari terlunjuk menunjuk muka nya .

"Lah minah senget ni ke ." Katanya selamba .

"Kau lah senget ! Kau ni takde kerja lain ke?! Asyik langgar aku je! Semalam langgar aku , harini langgar aku ! Ish!" Aku merengus .

"Hobi aku langgar minah senget mcm kau ni ." Katanya sambil tersenyum sinis .

"Eleh daripada kau tu! Mamat poyo! Belagak je !" Kataku .

Semua mata disitu memandang aku . Rupa mereka macam tengah taku .

"Sedap mulut kau je ! Kau tak kenal sape aku kat sini ." Katanya keras .

"Aku kenal , mamat belagak lebih ! " sengaja aku kuatkan suara .

"Kau akan menyesal sekolah kat sini ." Katanya dan berlalu pergi dengan senyuman sinis .

Gengster sekolah tu milik aku Where stories live. Discover now