GSIMA-8

6.2K 312 13
                                    

Tengku Ariel pov

Hari yang tidak dinantikan sudah tiba . Haih kenapa permintaan nenda ni mengarut ? Umur aku baru 17 dah nak kene kahwin . Hm hm .

Semua sudah ada . Termasuk la Tok Kadi , Tok Kadi beri aku masa untuk lebih confident . Aku lihat sekeliling , what ?! Papa Mama , Ezwan dan Tengku Ariana adik perempuan aku juga hadir ?! Ariana tu memang aku dah bagitahu dia suruh datang , sebab dia je yang percayakan aku . Tapi kenapa diorang ikut sekali ?! Ah damn !

Papa memandang aku dan senyum , aku hanya buat tak tahu . Kenapa dia datang ? Dia dah tak anggap aku sebagai anak dia dah kan ?! Dia hina aku ! Dia buang aku ! Dia benci aku ! Malah dia tak percaya kan anak dia sendiri !

Aku lihat Elya , dia nampak cantik sangat harini . Em bukan selalu puji dia kan ? Muka dia nampak kelat je , tapi nak acah happy pulak minah cengeng ni !

"Dah sedia ?" Tanya tok kadi .

Aku mengangguk dan tersenyum kecil .

Tok Kadi menghulurkan tangan dan aku menyambut hularan itu .

"Tengku Ariel Denyel Bin Tengku Mahmud , aku nikahkan dikau dengan Elya Irdina Binti Mohamad Syamsul dengan mas khawin nya rm400 ringgit tunai ."

"Aku terima nikahnya Elya Irdina Binti Mohamad Syamsul dengan mas khawin nya Rm400 ringgit tunai ."

"Sah?

"Sah."

"Sah?"

"Sah."

"Alhamdulillah ." Semua menadah tangan membaca doa .

Aku dah jadi suami orang . Ibu Elya memeluk Elya dengan rasa gembira . Hm tiba lah sudah masa untuk membatalkan wuduk .

___________________________

Cuma majlis kecilan di rumah nenda sahaja , taknak la besar besar . Cukup 2 khemah di halaman rumah nenda je . Aku dan Elya penat melayan tetamu , ish ! Hm diorang ingat ni khawin dengan kerelaan tapi hakikatnya aku tak suka dia !

Ariana datang ke kami ,

"Kau ni kan aku cakap jangan ajak diorang !" Marahaku pada dia .

"Alah tak baik la kalau aku tak bagitahu diorang ." Balasnya sambil tersenyum kepada Elya .

"Err kenapa ? Siapa diorang tu ?" Tanya Elya tiba-tiba .

"Ma--" aku terus menekup mulut Ariana .

"Tak ada apa-apa lah . Takyah sebok !" Kataku pada dia . Dia mencebik .

"Heheheh sorry-sorry . Kak Elya jom selfie !" Ajak Ariana dan mengeluarkan Iphone 6+ nya .

Hm Elya pun melayan je , dia ni bukan aku tak tahu , hantu selfie !

"Ariel .." panggil seseorang dari belakang aku . Macam kenal suara ni .

Aku memandang gerangan suara itu , papa dan mama .

"Selamat pengantin baru Ariel ." Ucap mama sambil tersenyum .

Aku hanya mengangguk dengan muka yang sudah masam .

Aku lihat muka papa dan mama nampak bersalah . Ah kesah apa ?! Pernah diorang rasa bersalah bila buang aku ?! Pernah diorang rasa bersalah bila tuduh aku macam-macam ?! No!

Mama memandang Elya dan tersenyum .

"Cantik Elya ni yee . Patutla bonda beria nak Ariel khawin dengan Elya ." Puji mama sambil mengusap tangan Elya .

"Takdelah auntie , biasa je ." Elya tersenyum malu .

"Er Elya jom kita pergi sana kejap ? Sana cantik sikit kalau nak selfie ." Ajak Ariana , hm mungkin nak biar aku dengan mereka ? Ah damn!

Gengster sekolah tu milik aku Where stories live. Discover now