GSIMA-13

6.1K 309 0
                                    

Sampai di rumah aku parkir kereta . Elya keluar dan menghempas pintu kereta .

"Hoi tercabut lah pintu ni nanti mangkok !" Marah aku .

Dia memandang aku dengan tajam ,

"Ada aku kisah ?" Dia membuat muka menyampah .

Haih nasib lah kau bini .

Aku masuk ke bilik dan menukar baju dalam bilik pakaian . Aku nampak Elya tengah duduk belek telefon dia kat atas katil . Aku pandang dia ,

"Apa tengok-tengok ?! Nak kena cungkil biji mata tu ?!" Katanya dengan rasa geram .

Eih tengok dia pun salah . Ni lah masalah kalau perempuan PMS ,

"Err kau cakap dengan aku ke ?" Sengaja aku tayang muka hairan .

"Abis tu ? Dah kau tengok-tengok aku asal . Dahla buat aku malu tadi ." Dia menjeling .

"Sorry tapi tadi aku pandang bantal tu . Jangan perasan lah ye . Kalau aku tengok kau dah lama aku 'terkam' kau kat atas katil ni ." Aku tersenyum nakal .

"Eih pergi tukar baju sana lah . Eleh ." Aku nampak muka dia dah pucat . Hahaha gertak je pun .

Aku ketawa dan terus menukar pakaian .

____________________

Elya pov

Kami berdua hanya berdiam diri buat hal masing-masing . Ha baru teringat harini diorang ajak keluar . Aku pandang Ariel , dia tengah leka dengan game Mobile Legends dia .

"Areil.." rengek ku .

"Mm.." mata dia masih tertumpu pada skrin telefon .

"Petang ni kawan-kawan aku ajak keluar . Err kau izinkan tak aku keluar ?" Nak mintak izin suami kena lah lembut-lembut kan ? Ha ini lah cara nya . Sis ajor ni .

"Nak pergi mana ?" Dia simpan telefon dia dan pandang aku . Dah abis main game lah kot .

"Emm diorang ajak aku pergi IOI ." Entah kenapa tapi aku takut-takut pulak nak cakap kat dia .

"Haa yelah . Takyah balik pun tkpe ." Dia tersenyum senget .

Aku mencebik .

Shera pov

"Hmm rasanya ni lah rumah yang tertulis kat alamat ni ." Aku menunjukkan kertas kepada mereka .

"Haa yela kot . Cuba call Elya ." Kata Syafiqa yang berada di tempat pemandu . Dia melihat rumah banglo 2 tingkat itu .

"Hello Elya .. haa kitorang dah sampai ni ." Kata aku .

"Kitorang masuk tauu . Kbyee!" Aku terus mematikan panggilan .

Bapak cantik rumah ni . Hm untung Elya .

Ting tong !

Elya pov

Alamak nanti kalau diorang tahu macam mana ?! Aduhh !

Gengster sekolah tu milik aku Where stories live. Discover now