Special-37

7.2K 270 32
                                    

"Kau betul kan tak ada apa-apa dengan Dania tu ?" Tanyaku untuk kepastian . Kini kami berada dalam kereta Ariel .

"Betul lah . Takut sangat kau ni kan hahaahha .. jeles lah tuu hahahaha .." Ariel ketawa besar .

Aku menarik muncung .

"Tak ada maknanya aku nak jeles hehhhmm ." Aku menjeling Ariel yang masih dengan sisa tawanya .

"Kalau tak jeles , besok boleh lah aku sweet-sweet dengan Dania kan ?" Tanya Ariel dengan senyuman kambing dia .

!!!!!!! Aku terus mencubit lengan Ariel 

"Aduhduhduhhh sakit woiiii!!" Jerit Ariel sambil cuba melepaskan cubitan aku 

"Haa cakap apa tadi ? Tak dengar lahh.." Sengaja aku dekatkan telinga dan kuatkan cubitan .

Ariel mengerang kesakitan ,

"Aduhh sakit .. ye ye aku gurau je tadii."

" haa berani buat lah , tengok aku pijak kau nanti !" Aku membuat muka marah . Heh comel sebenanya hahahaha terpuji diri sendiri pulak .

"Haa kalau macam tu , insyaAllah kalau satu hari nanti aku ada keberanian aku buat ye" Ariel tersenyum nakal .

"Haa apa ? Ulang balik ." Aku mendekatkan telinga sambil tangan perlahan-lahan mahu mencubit Ariel .

Pantas Ariel mengelak ,

"Eh eh gurau .. hehehe " Ariel menggaru kepala nya yang tak gatal .

Tahu takut . Aku menjeling Ariel dan bersandar . Penat nya lahai . Huhu dah la lambat lagi nak buka .

"Eh ha ni tadi ibu call aku , ibu cakap ibu pergi hanta Khai kat asrama dia then ibu terus pergi kedai . Banyak cust katanya ." Ujar Ariel memecah kesunyian .

Aku hanya mengangguk sambil memejamkan mata .

"Weh jangan tido dah nak sampai ni .." Ariel memukul lengan aku .

"Mmm jangan kacau lah !" Aku menepis tangan Ariel dan menghadap ke sebelah kiri .

Kacau je orang nak tido dia ni aish .

"Kalau kau tido nanti aku cium mulut kau tu .." kata Ariel . Spontan aku terus bangun dan memandang Ariel dengan pandangan maut sambil tangan menutup mulut .

"Eh kenapa ? Taknak ke ?" Usik Ariel sambil tersenyum jahat .

"Banyaklah kau ! Ish!" Aku menjeling Ariel .

"Jeling jeling .. Muka ni lah yang kau rindu haritu tau . Sampai menangis ye hahaha " perli Ariel .

Duh . Hailah jangan lah ungkit . Malu malu !

____________________________________________

"Tapi kenapa awak buat macam ni ? Apa salah saya?" Aku merayu dengan sisa air mata di pipi .

"Maaf , kita tak boleh teruskan .." Daniel berlalu pergi .

Aku seperti terkena renjatan elektrik . Air mata jatuh dengan deras . Nama Daniel tak henti ku sebut .

"Daniel.."

"Elya.."

"Daniell...."

"Elya .. bangun .."

Aku terasa pipi aku ditepuk perlahan . Perlahan-lahan aku membuka mata .

"Kau ni ngigau pun kawalla sikit hm ." Ariel mencebik .

"Errr .. sorry .." aku masih bingung dengan mimpi tadi .

Kenapa aku mimpikan dia ? Arghh .

"Dah lah sebut-sebut nama Daniel . Hm ." Ariel menarik muncung .

Aku menggaru belakang kepala . Alamak dia merajuk ke ?

"Mimpi jelah .. Elee kau ." Aku menjeling dia sambil tersenyum .

"Hmmm yelah ." Ariel terus berlalu menaiki anak tangga .

Er dia merajuk ke ? Aku menggaru kepala . Aku melihat jam di dinding sudah pukul 6 petang .

Aku terus naik ke atas .

"Weh .. kau marah ke ?" Soal aku dengan muncung sambil tangan menguis baju .

Ariel yang sedang baring di atas sofa ditingkat 2 berkerut dahi .

"Marah ? Marah pasal ape ?" Soal nya dengan dahi berkerut .

"Pasal tadi tu . Er.."

"Nak marah buat ape . Mimpi je pun . " jawab Ariel selamba .

Aku menghembus nafas lega . Fuh nasib baik dia tak marah .

"Ha kau menungkan apa lagi ? Pergi lah siap , kita nak pergi bazar ni ." Ujar Ariel dengan bangga .

Aku tersenyum sumbing .

"Kau belanja ape yang aku nak eh ?" Kataku dengan senyuman masih dibibir .

Ariel membuat muka .

"Haa yelahh. Tapi kalau kau beli banyak-banyak nanti en , tak takut gemuk ke ?" Soal Ariel .

Eh haah betuk jugak . Hm gemuk lah kalau makan banyak-banyak .

Aku menarik muncung .

"Kalau gemuk pun apa salahnya .."

"Salah lah . Nanti kalau kau tertido lagi , jenoh aku nak angkat ..hahahaah ." Ariek ketawa terbahak-bahak .

Aku menarik muka .

"Ish kau ni . Dah lah daripada aku melayan kau ni , baik aku siap ." Aku terus masuk ke bilik .

Maaf ye readers sekalian , cerita ni slow update sikit sebab author tgh fokus kat cerita baru yang akan keluar . Btw dont worry cerita ni dah sampai penghujung dahh :)

The Jungle Heart

Cerita ni mengisahkan tentang dunia yang terbahagi kepada beberapa puak , iaitu Human , Wizard , Vamp , Witch dan banyak lagi puak . Cerita tentang seorang lelaki yang mempunyai kuasa hebat yang memiliki jungle heart dalam badan nya , dan musuh-ii yang cuba untuk mendapatkan nya . Nantikan cerita ni ye :)

Gengster sekolah tu milik aku Where stories live. Discover now