Special-30

6.2K 291 9
                                    

Sebulan sudah berlalu . Ariel kau masih belum balik . Lagi dua hari nak puasa dah , kau belum tunaikan janji kau . Kau kata yang kau nak sambut puasa sama-sama dengan aku tahun ni . Ariel mana kau ? Aku tunggu kau ni ..

Aku membaling batu kecil ke dalam tasik itu . Inilah tasik dimana Ariel buat kejutan harijadi untuk aku . Sebaliknya benda lain yang jadi ..

Haih.. aku mengeluh kecil . Aku rindu sangat dekat kau ni Ariel . Kau janji kalau aku rindu dan perlukan kau , kau akan ada disisi aku . Tapi mana kau sekarang ni ?!

Tiba-tiba bahu kanan ku dipegang seseorang ..

"Elya .. sudah lah tu . Sampai bila kau nak macam ni ? Kau kena kuat lah ." Kata Shera dengan semangat .

"Dengar sini , kau kena yakin yang Ariel akan balik juga nanti . Kami semua yakin , kalau Ariel tengok kau sedih macam ni , mesti dia sedih juga . Kau kena tunjuk yang kau kuat !" Sampuk Syafika pula .

Aku tersenyum kecil .

Mungkin betul kata mereka . Aku mengangguk kecil .

"Dah .. kita datang sini nak jogging right ? So let's !" Semangat betul si misha ni nak jogging .

Misha terus berlari anak meninggalkan kami .

Kami ketawa kecil melihat Misha ,

"Weh tunggu lah ! Haih tau lah dah gemok !hahaah"

Kami turut berlari sama . Eh silap , berjogging .

__________________________

Aku duduk termenung di tepi kolam renang . Tiba-tiba telefon aku berbunyi , aku melihat nama pemanggil , unkown .

"Hello ?" Aku mengangkat panggilan .

"You miss me ?" Soal si pemanggil . Erk dah kenapa ? Salah nombor mungkin .

"Er sorry salah nombor lah ." Kata aku dengan teragak .

"No . Waiting for me .. i will back ." Kata pemanggil misteri aku dan meletakkan panggilan .

Uish seram pulak aku dengan mamat tu . Tetiba je ? Entah-entah psiko . Ish apa aku fikir ni . Ya Allah .

Esok .. puasa . Hm sambut puasa sorang-sorang lah aku bulan ni .

"Eik anak ibu ni kenapa duduk luar sorang-sorang ni ? " sapa ibu dan duduk disebelah aku .

Aku tersenyum .

"Saje je bu. Ambil angin ." Jawab aku mesra .

"Hmm yelatu .. Dah pergi masuk tidur . Esok dah puasa nanti Elya tak bangun sahur pula ." Kata ibu .

Aku mengangguk .

"Err jap .. Khai mana ? " soal aku . Khai dapat cuti untuk bulan ramadhan ni . Huhu untung lahh .

"Dia pergi solat terawih .. Kejap lagi balik lah tu ." Jawab ibu .

Aku mengangguk dan terus berlari anak naik ke bilik .

****

"Elya makan banyak sikit tau .. nanti merengek lapar pula ." Perli ibu sambil mencedok nasi ke dalam pinggan aku .

"Henehe ok bu .." aku tersenyum sumbing .

Aku lihat Khai , lah patutlah diam je . Dia tertidur sambil menongkat dagu !

"khaii!! Sahurr!!" Sergah aku .

Terkejut terus Khai . Dia menggosok-gosok matanya dengan muka selenga dia . Terbahak-bahak aku ketawa .

"Tula tido lagi !"

Gengster sekolah tu milik aku Where stories live. Discover now