'Hey jongens.' Ik loop een beetje ongemakkelijk naar binnen.
'Lotte!' Hayes komt als eerste op mij afrennen. Hij springt op me. Natuurlijk val ik op de grond met hem boven op me. Ik raak met mijn hoofd de grond aan.
'Auw.' Komt er droog uit mijn mond. Meteen beginnen sommige te lachen.
Hayes gaat van mij af, ik sta op en klop het stof van mijn broek.
Ik presenteer u Magcon. Nou ja, oude Magcon. Ze zijn er bijna allemaal mee gestopt, op Cameron en Aaron na.
'Wat doen jullie hier?'
'Omdat we uit elkaar zijn, wilt niet zeggen dat we nooit meer afspreken.'
Oke, dat was ook een beetje dom van mij om te vragen.
'Waar zijn Carter, Taylor en de Jacks?' Ik kijk Shawn aan.
'Weet ik veel, de Jacks zijn bij Madison. En de rest geen idee.' Ik knik.
Ze staren me allemaal aan. 'Wat?' Roep ik een beetje achterdochtig.
'Waar was je die 3 jaar?' Cameron kijkt me een beetje boos aan.
'Wat heeft Shawn je vertelt?' Ik kijk naar Shawn die met zijn hand over zijn keel gaat.
'Dat je weg wilde van ons.' Nash slaat zijn armen over elkaar.
'Shawn.' Ik geef hem een tik op zijn achterhoofd. Meteen kreunt hij, nog steeds zijn zwakke plek dus.
'Ik ben verhuisd naar Nederland.' Hun blikken verzachten meteen.
'Wat doe je hier dan?' Aan Aaron's blik te zien snapt hij er niks van.
'Ik ben hier op vakantie, vijf weken.' Ik glimlach terwijl ik naar de grond kijk.
Opeens voel ik dat mijn telefoon trilt.
Rosa belt....
Ik ben Rosa helemaal vergeten!Snel neem ik op.
'Hey Roos!' Ik begin Nederlands te praten.
'Hey! Je raadt het nooit!' Rosa haar stem zit vol vreugde.
'Wat?' Meteen begin ik als een gek te grijnzen.
'We zijn klaar met school!' Meteen rol ik met mijn ogen.
'Ja, No shit.'
'Wacht nou. Ik heb je post gestolen en je brief open gemaakt van Havard.'
'Rosa! Ben je gek? Ik ga jou post toch ook niet stelen!' Giechel ik, meteen krijg ik veel rare blikken gestuurd.
'Je bent gewoon aangenomen! En raadt eens!'
'Ik ga niet raden.'
'Ook op die van New York en op die van Toronto!'
'Nee, doe normaal!'
'Nee, ik doe niet normaal!'
'Maar even tussenhaakjes,' ik kijk even naar de jongens. 'Code geel.'
'Ging je daarvoor naar Toronto?'
'Nee? Gewoon omdat het mijn thuis is.'
Rosa zucht even. 'Maar ik ga, ik moet oppassen. Het was leuk om met jou te praten. Veel plezier met de jongens Doei schatje!'
'Dank je. Bye babe.' Ik hang op.'Wie was dat?' Shawn kijkt een beetje jaloers.
'Mijn vriendje.' Zeg ik grijzend. Ze hebben waarschijnlijk alleen 'Bye babe.' Gehoord.
'Echt? Hebt je eindelijk een vriendje?' Cameron kijkt ongelovig.
'Nee, het was mijn beste vriendin.'
Meteen hoor ik geluidjes van Aha en zo.
'Pizza en Netflix?' Vraag ik aan de groep.
'Pizza en Netflix.' Roepen ze juichend.Na elven zijn de meeste weg, alleen Shawn, Nash, Hayes en ik zijn nog over.
We kijken de film 'let's be evil'. Ik heb hem al eerder gezien, valt wel mee hoe eng hij is.
Ik voel hoe mijn oogleden zwaar worden. Ik val langzaam in slaap.'Moet je kijken.' Ik hoor twee stemmen.
'Nash, hou je bek. Het is ochtend.' Daarna hoor ik geklik van een camera.
Langzaam open ik mijn ogen. Ik zie Hayes staan met zijn telefoon, ook hoor ik gekreun naast me, nou ja, onder mij.
Ik heb de hele nacht boven op Shawn geslapen.
Snel rol ik van Shawn af, maar natuurlijk moet ik weer bovenop Nash belanden.
'Sorry!' Ik glimlach een beetje, ik ben mezelf weer.HERSCHREVEN
JE LEEST
Oude bekenden- Shawn Mendes {Voltooid}
FanficLotte gaat weer terug naar Canada voor vakantie. Lotte en haar zusje Bo zijn daar geboren. Alles lijkt normaal te gaan, maar wat als ze haar beste vriend Shawn Mendes tegenkomt? Wat als ze hem toch leuk te lijkt te vinden? En wat als ze opeens ontde...