Daar zit ik dan. Weer in het vliegtuig. Het is een week geleden dat ik hier was, meteen is er veel veranderd.
Shawn, de jongens, YouTube, beroemd.
Ik kijk uit het raam. Natuurlijk heb ik het plekje aan het raam gekregen. Shawn zit naast me. In het midden en daar naast Nash.
Shawn is in slaap gevallen op mijn schouder. Ik heb al uren mijn koptelefoon op.
Misschien heel even mijn ogen dicht doen, dat is misschien wel goed.'Yo, sleepyheads!' Nash geeft ons een klap op onze voorhoofd. Meteen ben ik wakker, mijn playlist is ook al afgelopen. Ik zie dat het vluigtuig al pittig leeg is.
Ik kijk even uit het raam, het regent. Hoe toepasselijk.
We lopen het vliegtuig uit, in de tunnel ga ik volop op mijn plaat.
'Lotte Sea!' Mijn moeder staart me afkeurend aan. Ik moet normaal doen in Nederland.
We pakken de koffers en lopen door de aankomst poortjes.
Meteen zie ik honderden fans die ons staan op te wachten. Waarschijnlijk voor jongens, maar ja.
'Lotte!' Roepen verschillende. Toch ook nog voor mij.
Ik loop er naar toe. Ik maak selfies en geef handtekeningen. We worden weg gebracht door de Schiphol bewaking.We zitten in de auto op naar ons huis. We zijn met twee auto's gegaan omdat het simpel weg niet paste. Shawn gaat bij mij slapen en de rest van de jongens in een hotel. Shawn wil heel graag bij mij zijn de laatste tijd. Raar. Niet dag ik het erg vind! Maar het is raar.
Ik kijk naar het Hollandse landschap.
'Pap! Zet Nederlandse rap op!' Schreeuwt Bo. Natuurlijk.
Pap zet een nummer op die ik helemaal niet ken.
Als we klaar zijn komen er nog een paar andere die ik soms ken en soms niet maar Bo weet ze wel allemaal.
Ik zie ze genieten. De jongens, ookal spreken ze de taal niet.Ik stap uit de auto. Meteen bedenk ik me iets. Ik heb Rosa niet gezegd dat ik hier ben! Ik ga haar verrassen.
'Pap! Ik ga naar Rosa.'
'Oké, kom daarna weer terug, alsjeblieft.' Hij geeft een blik op de jongens. Begrijpelijk.
Ik ren snel naar Roos' huis. Ik bel niet aan, ik zie dat ze in de achtertuin zit.
Ik doe mijn handen voor haar ogen.
'Wie ben ik?'
'Oh my god!' Ze staat op en ze knuffelt me plat. 'Ik heb je gemist!'
'Ik jou ook.'
'Kom we moeten praten.' Ze trekt me lachend mee.'Doei!' Ik loop weer terug naar huis. Gelukkig woont Rosa niet ver van mij vandaan.
Ik open de deur, meteen zie ik mijn vader zenuwachtig staan.
'Wat is er?' 'Eindelijk! Je bent er.' Hij trekt me dichter bij en begint te fluisteren 'ik kan de jongens niet meer in bedwang houden.' In hoor geschreeuw in de achtertuin.
Ik hoor Bo ook gillen. Snel ren ik naar de achtertuin. Ik zie net Bo onderwater gaan. Ik leg mijn telefoon op tafel.
'Hé Lotte.' Shawn komt met een grijns naar me toe gerend. Dit betekent niet veel goeds.
'Oh nee.' Ik wil weg rennen maar hij tilt me op.
'Kom jij maar even hier, meisje!' Shawn zet een enge stem op. Voordat ik het weet hang ik boven het zwembad. Ik zie uit mijn ooghoeken Bo er boos uitklimmen.
'Bon voyage!' Hij laat me los maar ik sla mijn armen om zijn nek heen.
'You too!' Ik trek hem mee.
Samen komen we weer hoestend boven waarna we in lachen uit barstenHERSCHREVEN
JE LEEST
Oude bekenden- Shawn Mendes {Voltooid}
FanficLotte gaat weer terug naar Canada voor vakantie. Lotte en haar zusje Bo zijn daar geboren. Alles lijkt normaal te gaan, maar wat als ze haar beste vriend Shawn Mendes tegenkomt? Wat als ze hem toch leuk te lijkt te vinden? En wat als ze opeens ontde...