10

1.4K 44 0
                                    

Hier sta ik dan. Voor mijn nieuwe huis. Of moet ik oude huis zeggen?
Ik weet het niet, de deur staat open en ik ga naar binnen.
Meteen ruik ik een muffe geur. Helemaal leeg. Geen meubels, niks. Alles ligt nog in Nederland.
Ik loop naar boven, begroet mijn ouders die aan het schilderen zijn en loop mijn kamer binnen.
Mijn kast staat er nog. Die wilde mijn ouders niet meenemen. Kan ook niet, een inloopkast is erg moeilijk mee te nemen.

Ik zie wat er op de grond ligt. Verf. Ik kreun, waarom moet ik dat doen?
Ik maak de deksel open en ruik meteen de verflucht. Gadver.
Ik doop mijn kwast in de donkerblauwe verf. Mijn moeder heeft wel smaak. Ik begin over mijn roze muren te verven.
Ik ben klaar voor een nieuw begin.

Ik kijk naar het resultaat, niet slecht. Ik ruim de spullen op en loop het huis uit. De achtertuin in. Mijn ouders zitten in de tuin koffie te drinken.
'Lotte, lieverd. Wanneer is je examen feest?' Mijn moeder zet haar kopje op tafel.
'Volgende week. Hoe zo?' Ik ga op het krukje zitten.
'We gaan met je mee. Dan kunnen we meteen de belangrijke spullen halen.'
'Mag Shawn mee?' Hij vindt het vast wel leuk om naar Nederland te gaan.
'Ja hoor. Alleen we hebben geen privé vliegtuig.' Mijn vader lacht om zijn eigen grap.
'Haha, grappig. Maar ik ga naar Shawn! Doei.' Ik loop de straat op.

Ik open mijn snapchat, ik heb verschillende snaps gekregen van Rosa en Aaliyah.
Ik open ze. Aaliyah stuurt snaps van Shawn en mij.
Ik schud mijn hoofd. Dat kind moet ook alles filmen.
Ik begin met snapvloggen naar Rosa. Ik vertel dat ik volgende week naar Nederland kom, maar ik ook weer naar Canada verhuis.
Voordat ik het door heb, ben ik bij Shawn.
Ik loop de deur binnen. Ik hoef al geeneens aan te bellen.
'Hey Lotte!' Karen zwaait naar mij. 'Shawn is boven.'
Ik sluip de trap op, alleen ik moet natuurlijk over de drempel struikelen.
Meteen hoor ik gelach van verschillende mensen.
Shawn, Nash, Jack, Jack en Matthew.
'Hallo allemaal.' Begroet ik ze. 'Shawn? Kan ik je even spreken.'
Ik trek hem mee door de deur heen.

'Ja, natuurlijk wil ik mee.' Shawn geeft me een knuffel.
Ik hoor gemompel door de deur heen. Ik open de deur, meteen vallen er verschillende mensen voor mijn voeten.
'Serieus jongens? Jullie hoefden mij en Shawn echt niet afteluisteren.' Ze gaan allemaal op de bank zitten.
'Maar wij willen ook mee!' Matthew trekt zijn zieligste gezicht.
'Oke, maar jullie moet wel een hotel boeken en vlucht.'
Meteen gaan ze aan de slag.
Beste vrienden ooit.

HERSCHREVEN

Oude bekenden- Shawn Mendes {Voltooid}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu