'Hier hebben we Shawn Mendes met zijn beste vriendin Lotte Sea!' De dj van het radiostation klapt in zijn handen.
'Hey John.' Shawn knipoogt naar hem.
'Hi.' Laat ik horen met een glimlach.
'We hadden jou wel hier verwachten, Shawn. Maar Lotte was een verassing.'
'Het was voor mij ook wel een verrassing hoor.' Zeg ik lachend.
'Jup, en we hebben straks nog een verrassing.' Zegt Shawn mysterieus.
'Oh, spannend.' John begint met vragen te stellen over Shawn's album. Natuurlijk het was natuurlijk een interview over Shawn.'En Lotte, wat vind jij over Shawn's album.'
Ik schraap mijn keel. 'Ik denk dat hij een goed album heeft geschreven. Veel beter dan zijn liedjes op de basisschool.'
John lacht even. Het klinkt heel erg nep en geforceerd. 'En wat is je favoriete nummer van zijn album?' Ik denk even na.
'Ik denk Strings of Air.'
'Dan komen we aan bij de verassing, denk ik.' Shawn kijkt mij even aan.
'Speciaal voor de luisteraars: Lotte en ik gaan Air zingen.'
Meteen wordt er geklapt.Nadat we het liedje hebben gezongen mogen de luisteraars reacties achterlaten op hun website. Wij gaan zitten op hun bank en scrollen er door heen.
Really good, love them.
My new OTP. #Lawn.
They are really good together!
Ew, no. She is horrible.
Ik schud mijn hoofd en ik sluit af.
'Zo Lotte, hoe waren de reacties.' John heeft zijn koptelefoon afgezet. Je hoort muziek op de achtergrond.
'Goed, maar sommige waren niet heel positief.' Ik haal mijn schouders op.
'Niks van aan trekken, je bent heel goed.' Ik begin te blozen.
'Dank u.'Shawn heeft me terug gebracht naar het hotel.
Ik log weer in op insta. 454k volgers!
Ik plaats iets. Een selfie van mij. Ik log weer uit.
Na tien minuten hoor ik voetstappen op de gang en daarna geklop op mijn deur.
Ik open hem en ik zie Bo staan.
'Oh my god.' Roept ze. 'Ik hoorde je op de radio en het was zo goed! Oh, Lotte, je wordt beroemd.' Ze laat zichzelf dramatisch op bed vallen. Dramaqueen.
'Weet je wat ik ga doen?' Ik kijk haar vragend aan. Ze heeft een grijns op haar gezicht. 'Nee?' Zeg ik onzeker.
'YouTube kanaal aan maken.'
'Wat?'
'Jup en niks gaat me tegen houden.'
Ze rent weg, ik zucht. Ik kan dat zelf ook wel doen.
Ik pak mijn pasje en telefoon en loop naar kamer 204.De deur staat al open, wat een binnenkomst.
'En klaar!' Hoor ik Bo roepen. Ze heeft een hele YouTube pagina gemaakt.
'Hoe kan jij dat nou zo snel?' Ze kijkt mij droog aan.
'Ik zit hier al heel lang op de wachten.'
Ze pakt mijn telefoon af.
'Wat! Bo! Doe niet.' Bo rent weg, met mijn kindje in haar handen.
'Zo ook weer gedaan. Oh en by the way. Verander je wachtwoord.
'Lotteiscool' is te makkelijk.'
Ze geeft mijn telefoon terug.Ik wacht totdat het licht het mooiste is.
Rond half 4 staat de zon precies in het hotel raam, voor perfecte video's.
'Touch by little mix.'
En ik begin te zingen, zacht maar mooi. Dat ben ik, ik hoor zo te zijn. Mezelf.HERSCHREVEN
JE LEEST
Oude bekenden- Shawn Mendes {Voltooid}
FanficLotte gaat weer terug naar Canada voor vakantie. Lotte en haar zusje Bo zijn daar geboren. Alles lijkt normaal te gaan, maar wat als ze haar beste vriend Shawn Mendes tegenkomt? Wat als ze hem toch leuk te lijkt te vinden? En wat als ze opeens ontde...